Chata Polska buduje sieć własnych sklepów
Wywodząca się z Poznania sieć sklepów detalicznych Chata Polska wyodrębniła ze swoich struktur niezależną spółkę Teresa, która zarządza sklepami sieci, należącymi do jej akcjonariuszy - podają Wiadomości Handlowe. Na początku grudnia w Kostrzynie uruchomiony został trzeci własny sklep Chaty Polskiej. Podobnie, jak dwa poprzednie, jest on placówką modelową, na której testowane będą różne projekty, zanim zostaną wprowadzone do 130 sklepów działających w sieci na zasadzie franczyzy.
Zarząd sieci liczy, że łatwiej będzie mu przekonać zarówno dostawców, jak i właścicieli sklepów do zawierania centralnych umów handlowych. – Na konkretnym przykładzie takiego sklepu będziemy mogli udowodnić, jakie przynoszą one korzyści – wyjaśnia Wiadomościom Handlowym dyrektor Chaty Polskiej Marcin Ratajczyk. Uważa również, że bezpieczniej jest sprawdzić pewne rozwiązania na kilku, niż na kilkudziesięciu sklepach. Sklepy własne Chaty Polskiej mają od 50 do 600 mkw., co pozwala na ocenę wprowadzanych projektów do sklepów różnej wielkości. Placówki te mają również spełniać funkcję sklepów modelowych, reprezentacyjnych, które będą służyły za wzór właścicielom podpisującym z Chatą Polską umowę franchisingową.
Sklepy własne Chaty Polskiej są budowane ze środków jej akcjonariuszy. Znaczące udziały w zarządzającej tymi obiektami spółce Teresa posiada firma dystrybucyjna Marol z Poznania, która jest zarazem głównym dostawcą do wszystkich placówek sieci. Teresa Sp. z o.o. została wyodrębniona ze spółki Chata Polska, jest niezależna i sama finansuje swoją działalność.
Największy, blisko 600 – metrowy własny sklep Chaty Polskiej został otwarty na początku grudnia w liczącym 9 tys. mieszkańców Kostrzynie. Sklep posiada ponad 8 tys. stałych pozycji asortymentowych.
Zarząd spółki zamierza kontynuować proces przyjmowania sklepów do sieci, ale równocześnie weryfikuje placówki już do niej należące. – Usuwamy sklepy, które nie spełniają naszych standardów – mówi Wiadomościom Handlowym Marcin Ratajczak. – Te decyzje wymuszają na nas sami uczestnicy sieci, którym zależy na jej wizerunku.
Zgodnie z planami zarządu Chaty Polskiej, w przyszłym roku, równolegle do sieci franchisingowej, spółka będzie też powiększała grupę sklepów własnych.
Więcej: Wiadomości Handlowe, styczeń 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...