Nowe marki we franczyzie
Firma Wojtex rusza z nowym konceptem franczyzowym - Pączki Mamy. To sieć pączkarni, które poprowadzić może nawet osoba bez doświadczenia w gastronomii.
– Nasz dział szkoleniowy w pełni przygotuje franczyzobiorcę oraz personel do prowadzenia pączkarni. Ponadto w ramach marki oferujemy pełne wsparcie profesjonalnych managerów na każdym etapie współpracy – zapewnia Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.
Koszt inwestycji zaczyna się od 46 tys. zł. Miesięczna opłata z tytułu franczyzy wynosi 1250 zł, plus 1 proc. od obrotu. Pączkarnie można otwierać w różnych formatach. W przypadku lokalu z okienkiem podawczym potrzebna powierzchnia to min. 15 m2. Jeśli planujemy lokal ze stolikami, potrzebujemy pomieszczenia wielkości min. 30 m2. Działalność można też poszerzyć o kartę kaw kawiarni Coffeeloffee.
Piekarnia na licencji
GOM Owczarek, rodzinna firma z branży cukierniczo-piekarniczej startuje z franczyzą. Obecnie firma prowadzi 40 sklepów własnych z pieczywem i wypiekami. Teraz chce otwierać kolejne na licencji. Franczyzobiorcy mogą iczyć m.in. na pomoc w weryfikacji lokalu, aranżację sali sprzedażowej na podstawie przygotowanego projektu, kompleksowe wyposażenie sklepu w meble niezbędne do prawidłowego funkcjonowania (piec, regały, ciąg chłodniczy, ciąg mroźniczy), cykl szkoleń z zakresu znajomości asortymentu, prowadzenia wypieków, sprzedaży oraz ogólnych zasad funkcjonowania sklepu, codzienne dostawy asortymentu, dostęp do elektronicznego systemu zamówień. Wynajem, koszty projektu infrastrukturalnego i remont lokalu według tego projektu leżą po stronie franczyzobiorcy. Franczyzodawca szacuje, że w przypadku gdy lokal wymaga remontu koszty inwestycji powinny się zmieścić w kwocie do 45 tys. zł. W pierwszym miesiącu działalności trzeba też liczyć się z tym, że trzeba będzie mieć zapas gotówki na pokrycie bieżących kosztów – ok. 20 tys. zł.
Fit lody
Sieć „nie-cukierni” Fit Cake wprowadza na rynek nową mobilną franczyzę - Fit Ice Cream, propozującą wegańskie lody.
– Do tej pory lody stanowiły jeden z wielu modułów franczyzy Fit Cake. Spotkały się ze świetnym przyjęciem klientów, głównie tych na dietach z różnymi ograniczeniami. Dlatego aż 2/3 naszych franczyzobiorców dokupiło dodatkowo opcję lodową, uzyskując z tego duże dochody. Teraz postanowiliśmy sprzedawać ją jako niezależny koncept – wyjaśnia Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci Fit Cake.
Od kwietnia Fit Ice Cream mogą włączyć do swojej ofert także restauratorzy i kawiarnie od dawna obecne na rynku. Można też otworzyć własną niezależną mobilną lodziarnię. Próg wejścia do biznesu to 5 tys. zł. Wszystko zależy jednak od wybranego formatu. Lody będą sprzedawane m.in. z riksz czy wózków, ale też z włoskich skuterów piaggio. Każdy z pojazdów ma oczywiście inną cenę, np. riksza to koszt około 25 tys. zł, skuter będzie droższy. Franczyzodawca zapewnia, że jest w stanie zamienić w lodziarnię wszystko co jeździ na dwóch lub czterech kołkach i jest otwarty na indywidualne pomysły inwestorów.
– Mobilne lodziarnie pomalujemy w pastelowe barwy, z jakimi kojarzy się design marki. Kolorowy skuter czy garbus to rzecz, obok której nikt nie przejdzie obojętnie. Kojarzy się z wakacjami, luzem i radością – dodaje Rafał Kościuk.
Fit Ice Cream adresuje swoją ofertę przede wszystkim do osób nie mogących jeść tradycyjnych lodów.
– Każdy rodzaj Fit Ice Cream ma dokładny opis, który udostępniamy klientom. Etykieta jest krótka. Lody zawierają 5 do 7 składników. Na razie skupialiśmy ma klasycznych smakach (śmietankowych, czekoladowych), o które trudniej osobom z celiakią, na diecie bezmlecznej czy bezglutenowej. Ale lubimy kreować zaskakujące połączenia, więc będą niespodzianki – zapewnia Ewelina Choińska, odpowiedzialna w sieci za receptury Fit Ice Cream. – Bazą naszych lodów jest mleko ryżowe lub kokosowe. Nie stosujemy sojowego, bo wiele osób ma na nią uczulenie. Używamy tylko roślinnych tłuszczów. Desery słodzimy naturalnymi, niskokalorycznymi słodzikami – erytrolem i ksylitolitem. Smak uzyskujemy dodając np. świeże owoce lub pasty z orzechowe.
Xtreme Finess dla dzieci
Wystartował koncept Xtreme Kids. Pierwsza placówka została otwarta na początku kwietnia w Tarnowie. Xtreme Kids to przestrzeń dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat, która ma na celu promowanie zdrowego stylu życia, ruchu, ale i rozwoju.
– To wszystko jest połączone ze świetną zabawą. Mogły się o tym przekonać dzieci i ich rodzice podczas uroczystego otwarcia. Spodziewaliśmy dużej frekwencji, ale rozmiar tłumu czekającego przed drzwiami nas zaskoczył – mówi Łukasz Dojka, założyciel i prezes sieci klubów Xtreme Fitness Gyms.
Otyłość, wady postawy, uzależnienie od internetu i urządzeń elektronicznych – pandemia nasiliła wiele problemów dzieci i młodzieży. Dlatego zdaniem właścicieli marki Inwestycje w aktywność i zdrowy styl życia młodego pokolenia są ważne, jak nigdy wcześniej.
– Chcemy współpracować z lokalnymi szkołami, przedszkolami. Zapraszamy na atrakcyjne lekcje wychowania fizycznego, fitness. Naszą ambicją jest również dbałość o rozwój dzieci. Dlatego w naszej ofercie znajduje się mnóstwo różnego rodzaju warsztatów i zajęć – dodaje Łukasz Dojka.
Rodzice zyskali miejsce, w którym na chwilę złapią oddech, spoglądając na ekstremalne wyczyny swoich dzieci lub mogą oddać się ćwiczeniom w sąsiednim klubie Xtreme Fitness Gyms.
– Istnieje też możliwość pozostawienia dziecka pod opieką naszego personelu i opuszczenia sali na maksymalnie 3 godziny. Taka opcja jest skierowana wyłącznie dla naszych klubowiczów – tłumaczy Karolina Słowik, menedżer klubu Xtreme Kids w Tarnowie.
Xtreme Kids jest podzielone na kilka stref: X-Ninja, X-Fitness, X-Gym, X-Baby.
– Wielu rodziców zadaje sobie pytanie, jak odciągnąć nastolatka od smartfona? Strefa X-Ninja bez wątpienia jest na to odpowiedzią. Pokonywanie fantastycznego toru przeszkód stanowi wyzwanie, z którym młodzi ludzie będą chcieli się mierzyć ponownie, rozwijając przy tym koordynację – mówi Karolina Słowik. - Z kolei strefy X-Fitness albo X-Gym wyposażono w specjalne urządzenia treningowe. Rodzice mogą być spokojni – każde urządzenie jest bezpieczne, certyfikowane i uniemożliwia przesadne obciążenie dziecka, nad którym będą też czuwać profesjonaliści. Poza tym nad młodymi adeptami siłowni będą czuwać wykwalifikowani i doświadczeni instruktorzy.
Ważnym elementem oraz dużym atutem Xtreme Kids jest strefa X-Party, w której można zorganizować urodziny czy imprezę okolicznościową. Do dyspozycji są 3 sale z możliwością łączenia ich w większą przestrzeń.
– Poza tym mamy imponującą powierzchnię wolnej zabawy, co umożliwi nam organizację eventów na większą skalę i zabawy z wodzirejami, animatorami etc. Planujemy imprezy okolicznościowe, na przykład z okazji dnia dziecka czy mikołajek – zachęca Karolina Słownik.
Jest też miejsce dla rodziców, czyli strefa X-Cafe, ska można obserwować zabawę dzieci . Zgodnie z założeniami, sieć Xtreme Kids będzie rozwijać się przy klubach Xtreme Fitness Gyms, choć nie tylko.
Nowy lokal
Tutti Santi otworzyło 15. lokal, tym razem w Lesznie. To kolejna inwestycja wieloletnich franczyzobiorców sieci.
– Dostajemy wiele sugestii dotyczących kolejnych lokalizacji Tutti Santi. To bardzo miłe i motywuje nas do działania. Staramy się sprawdzać możliwości rynkowe i pracujemy nad tym, by utrzymać stałe tempo rozwoju, choć zawsze priorytetem będzie dla nas to, byśmy zapewniali wyznaczony przez nas poziom obsługi – mówi Sergiusz Urbaniak, właściciel sieci. – To dla nas bardzo ważne, że nasi franczyzobiorcy, którzy już prowadzą lokale Tutti Santi, chętnie decydują się na otwarcie kolejnych punktów. Tak było w Krakowie, a teraz z inicjatywy dotychczasowych franczyzobiorców z Głogowa otwieramy się w Lesznie.
W 2022 roku koncept planuje otwarcia w kolejnych miastach – prowadzone są już zaawansowane prace nad inwestycjami w czterech lokalizacjach.
Pomoc dla uchodźców
Sieć Intermarché ze swojej francuskiej centrali przekazała do Polski tysiące produktów dla uchodźców i osób wciąż pozostających na Ukrainie – na transport składa się łącznie 17 TIR-ów z artykułami higienicznymi i spożywczymi o wartości ponad 4 mln zł. Grupa Muszkieterów w Polsce koordynowała akcję przekazywania darów do organizacji dobroczynnych oraz władz samorządowych w całym kraju.
Transporty dotarły już do Gdańska, Ełku oraz Poznania. Do Gdańska przyjechały 3 TIR-y z produktami dla uchodźców przebywających w mieście, jak również dla osób pozostających na terenie Ukrainy. Dzięki współpracy z pomorskimi samorządami część transportu trafiła prosto do Lwowa. W Ełku, do którego dotarły 4 tiry, rozdysponowaniem darów zajął się Caritas, przekazując je w całości na Ukrainę. Blisko 300 palet artykułów dostarczono również do Poznania, gdzie władze miejskie przekazują je uchodźcom.
– Solidarność i wspólne działanie są jednymi z naszych głównych wartości. W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę aktywnie angażujemy się w pomoc na rzecz naszych sąsiadów. Działamy na wielu poziomach, aby dotarła ona wszędzie tam, gdzie jest faktycznie potrzebna i może przynieść najwięcej dobra. Dlatego z jednej strony dostarczamy produkty dla uchodźców oraz osób pozostających na terenie Ukrainy, a z drugiej wspieramy finansowo organizacje humanitarne. Bardzo budująca jest tutaj postawa wszystkich przedsiębiorców zrzeszonych w naszej Grupie, którzy na bieżąco odpowiadają na lokalne potrzeby – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Wcześniej centrala zakupowa sieci Intermarché wstrzymała zakup towarów wyprodukowanych na terytorium Rosji i Białorusi. W pierwszym etapie działań Grupa Muszkieterów postanowiła także wesprzeć Polską Akcję Humanitarną. Sieć Bricomarché za pośrednictwem Fundacji Muszkieterów przekazuje PAH środki finansowe w kwocie 1 mln zł, zaś sieć Intermarché wcześniej uzgodnione produkty o łącznej wartości 200 tys. zł.
Ponadto Fundacja Muszkieterów prowadzi szeroką zbiórkę funduszy, do której dołączyć mogą zarówno polscy, jak i francuscy przedsiębiorcy zrzeszeni w Grupie. W działania na poziomie lokalnym w Polsce zaangażowani są właściciele poszczególnych sklepów Intermarché oraz Bricomarché, którzy nie tylko podejmują akcje w swoich lokalnych społecznościach, ale również jeżdżą z pomocą na Ukrainę. Na rzecz wsparcia obywateli Ukrainy działają także pracownicy centrali Grupy Muszkieterów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...