Rozwój Sieci 34
W lutowym numerze Supermarket Polska opublikowano artykuł, opisujący rozwój Sieci 34. Pismo uważa ją za najszybciej rozwijającą się sieć franczyzową w Polsce, obok dyskontu odzieżowego i sieci sklepów spożywczych Groszek.
Pod koniec 1997 roku została powołana spółka Rabat Pomorze S.A., która pełni funkcję spółki operatorskiej dla stowarzyszenia, przy budowie jednolitej sieci sklepów z logo Sieci 34. Akcjonariuszami spółki są właściciele sklepów wchodzących w skład sieci. W 2002 roku firma mogła się pochwalić przyłączeniem do sieci 316 nowych sklepów, co oznacza wzrost ich łącznej liczby o ponad 90 proc. Na koniec 2001 roku sieć liczyła 347 placówek, rok później miała już 663 sklepy.
Na razie nie jest to jednak klasyczna sieć franczyzowa, m.in. spółka nie pobiera żadnych opłat licencyjnych. Firma dopiero zamierza rozwijać się na zasadzie franchisingu. Jeśli chodzi natomiast o sklepy dotychczas uczestniczące w sieci firma skupia się raczej na własnej dystrybucji towarów.
Podstawowe warunki przyjęcia do sieci to: wielkość sklepu (obecnie nie mniej niż 100 mkw. powierzchni handlowej), atrakcyjny wygląd i lokalizacja, dobra kondycja finansowa, a także konieczność ujednolicenia na własny koszt wyglądu sklepu według wzorów i standardów obowiązujących w Sieci 34.
Wspólna promocja
- Ważne jest również, aby współpracujący z nami sklep można było określić jako dobrego płatnika, bo przecież firma występuje w jego imieniu w trakcie negocjacji z dostawcami - mówi dla Supermarket Polska Ewa Mikołajczak, asystentka prezesa zarządu Marka Theus ze spółki Rabat Pomorze. Przed przyjęciem do sieci zbierane są wszelkie informacje na temat funkcjonowania danego sklepu i jego wiarygodności, a jeżeli ma to być nowy obiekt, to musi on najpierw przez co najmniej dwa - trzy miesiące działać samodzielnie, zanim zostanie przyjęty
Sklepy należące do sieci muszą się stosować do wspólnych zasad promocyjnych, które polegają na cotygodniowym wyborze przez spółkę dziesięciu produktów, sprzedawanych następnie po promocyjnych cenach przez całą sieć. Wszystkie sklepy otrzymują plakaty prezentujące te towary wraz z ceną, które mają obowiązek umieścić w widocznym miejscu. Właściciele placówek sami zaopatrują się w te towary, ale informację na ten temat, wraz z kontaktem do dostawcy otrzymują z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
Więcej: Supermarket Polska, luty 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...