Dlaczego warto mieć terminal płatniczy?

Wszyscy zyskują
Wszyscy zyskują / Terminal płatniczy to przede wszystkim bezpieczeństwo – zarówno twoje, jak i twoich konsumentów. Płatności kartą ograniczają bowiem ilość gotówki, która przechowywana jest w portfelach i kasach fiskalnych.
Firmy, bez względu na ich wielkość, muszą nadążać za stale rozwijającym się rynkiem – zwłaszcza w zakresie różnorodnych metod płatności.
 

Szczególnie istotne są w tym kontekście transakcje bezgotówkowe, które współcześnie stanowią niezwykle powszechny i popularny sposób na regulowanie należności finansowych. Nie ulega więc wątpliwości, że każda firma powinna udostępniać swoim klientom płatności przy użyciu karty płatniczej. W poniższym artykule szczegółowo opowiemy o tym, dlaczego warto mieć terminal płatniczy.

Terminal płatniczy, czyli jak zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów

Biznesowy sukces to nie tylko zyski, generowane z prowadzonej działalności. Liczy się również zadowolenie klientów. Czynnik ten sprawi bowiem, że chętnie wrócą oni do naszej firmy. Co więcej, ich wysoki poziom satysfakcji wpłynie na pozytywne opinie, dotyczące przedsiębiorstwa i świadczonych usług. W jaki sposób możemy zatem zwiększyć zadowolenie naszych klientów?

Po pierwsze, nasz biznes powinien odpowiadać ich potrzebom i oczekiwaniom – zwłaszcza w zakresie dostępnych metod płatności. W związku z tym warto dopasować profil firmy do rynkowej specyfiki i wprowadzić rozwiązanie, jakim jest możliwość regulowania finansowych należności przy pomocy transakcji bezgotówkowych. Co zyskają klienci, jeśli zdecydujesz się na terminal płatniczy?

Szybkie i bezpieczne płatności

Terminal płatniczy to przede wszystkim bezpieczeństwo – zarówno twoje, jak i twoich konsumentów. Płatności kartą ograniczają bowiem ilość gotówki, która przechowywana jest w portfelach i kasach fiskalnych. 

Co więcej, transakcje bezgotówkowe wiążą się z krótszym czasem obsługi klienta. Aby uregulować należność, wystarczy bowiem przyłożyć lub wsunąć kartę płatniczą do terminala, a czasem dodatkowo wprowadzić PIN, potwierdzający transakcję. Kasjer nie musi natomiast sprawdzać ilości otrzymanej gotówki i wydawać ewentualnej reszty – zobowiązany jest jedynie do wydania paragonu oraz potwierdzenia zapłaty.

Pamiętaj o tym, że środki, jakie otrzymujesz poprzez płatności bezgotówkowe pojawią się na twoim koncie firmowym w ciągu około dwóch dni roboczych. Dzięki terminalowej usłudze, jaką jest preautoryzacja, zyskujesz gwarancję tego, że pieniądze do Ciebie trafią. W momencie zapłaty, odpowiednia ilość środków jest bowiem „zamrożona” na rachunku klienta.

Płatności BLIK

Nowoczesne terminale płatnicze wyposażone są w możliwość płatności poprzez kod BLIK. Usługa ta stanowi bardzo duże udogodnienie dla twoich klientów. Dzięki niej mogą oni płacić telefonem za świadczone przez Ciebie usługi. Wystarczy, że zalogują się do aplikacji mobilnej swojego banku, wygenerują i podadzą Ci kod BLIK, a następnie za pomocą numeru PIN potwierdzą transakcję w aplikacji.

Wypłata gotówki

Terminal płatniczy to również możliwość wypłaty gotówki. Usługa Cashback będzie szczególnie przydatna w sytuacji, gdy w pobliżu prowadzonej przez Ciebie działalności nie ma żadnego bankomatu. Dzięki temu powiększysz grono swoich klientów o osoby, które chcą wypłacić pieniądze z konta. Pokażesz również swoim konsumentom, że dostosowujesz świadczone usługi do ich indywidualnych potrzeb.

Płatność w innej walucie

W gronie twoich klientów znajdują się cudzoziemcy? W takim razie terminal płatniczy bez wątpienia będzie strzałem w dziesiątkę! Dzięki niemu zyskujesz bowiem dostęp do DCC (Dynamic Currency Conversion). Usługa ta pokazuje warunki przewalutowania oraz umożliwia zapłatę w innej walucie przy użyciu karty płatniczej. Zagraniczni klienci z pewnością docenią takie rozwiązanie!

Startery i doładowania telefonów komórkowych

Nabycie terminala płatniczego pozwala także na sprzedaż starterów i doładowań telefonów komórkowych. Dzięki wprowadzeniu wymienionych usług, zjednasz sobie posiadaczy komórek z ofertą na kartę, co poszerzy grono twoich klientów i utwierdzi twoją pozycję wśród dotychczasowych konsumentów.

Terminal płatniczy – realne korzyści dla przedsiębiorstwa!

Terminal płatniczy to udogodnienie, które z całą pewnością przyniesie twojej firmie realne zyski. Możliwość dokonywania transakcji bezgotówkowych wpłynie bowiem na zadowolenie twoich klientów. Ich satysfakcja przełoży się natomiast na generowane zyski – konsumenci będą chętnie do Ciebie wracać i polecać kolejnym osobom, zainteresowanym twoimi usługami.

Co więcej, klienci, którzy płacą kartą, wydają więcej. Większe zyski zapewnią także usługi dodatkowe terminala płatniczego, które poszerzą zakres twojej działalności.

Dowiedz się więcej o terminalach płatniczych