Nowe otwarcia w sieciach
Zdrowa Krowa powiększyła sieć o nowy lokal, w warszawskich Złotych Tarasach. Jego właścicielem jest franczyzobiorca Michał Kuczyński, który już od kilku lat współpracuje z siecią. Oprócz tej najnowszej, ma jeszcze dwie restauracje – Zdrowa Krowa Warszawa Wola oraz Smile & Wine Port Praski.
– Gdy Złote Tarasy zaproponowały nam wynajem lokalu, zainteresowaliśmy się tą propozycją od razu. Pomimo obniżonej liczby klientów i wysokich kosztów, w dobrych galeriach handlowych nadal panuje duży ruch. Dzięki temu, że nasza restauracja jest częścią sieci, podjęliśmy rozmowy ze Złotymi Tarasami, które były zainteresowane wprowadzeniem dokładnie takiego samego konceptu, jaki oferujemy – opowiada Michał Kuczyński, właściciel restauracji. – Jesteśmy przekonani, że nowy lokal będzie idealnym miejscem dla osób, które cenią sobie zdrowe jedzenie i poszukują wyjątkowych smaków. Dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy w branży gastronomicznej jesteśmy w stanie zapewnić wysoką jakość i doskonałą obsługę w każdym z naszych lokali.
Różne diety w menu
Zdrowa Krowa wzbogaciła mięsną ofertę restauracji o sałatki, dania vege, keto czy paleo, aby sprostać wymaganiom coraz większej liczby osób szukających zdrowej diety.
– Wszystkie lokale Zdrowej Krowy charakteryzują się wysokiej jakości składnikami, a przede wszystkim doskonałą wołowiną. Niemniej jednak aktywnie obserwujemy trendy w dziedzinie żywienia i zauważamy wyraźny wzrost zainteresowania fleksitarianizmem i wegetarianizmem. Bez wątpienia, nasze menu odzwierciedla te zmiany i oferujemy wiele propozycji dla osób, które unikają lub ograniczają mięso oraz produkty pochodzenia zwierzęcego. W naszej ofercie znajdują się propozycje wegańskie, przygotowywane na bazie naszych autorskich zamienników mięsa, a także keto i paleo. Dodatkowo wprowadziliśmy produkty bezglutenowe, aby sprostać wymaganiom naszych klientów. Mamy ambitne plany na rozwój tych trendów, które z pewnością zaskoczą i usatysfakcjonują zarówno naszych stałych, jak i nowych gości – mówi Ewa Michalska, brand menedżer sieci Zdrowa Krowa.
Pod szyldem Zdrowa Krowa działa obecnie 13 restauracji, m.in.: w Warszawie, Katowicach, Bielsku-Białej, Pucku i Krakowie. Obecnie Zdrowa Krowa oferuje trzy modele współpracy. Są to: restauracja Zdrowa Krowa, Street Slow Food Zdrowa Krowa (punkt w food court lub food truck) oraz restauracja premium Smile & Wine. W tym roku sieć planuje powiększyć się o kilka kolejnych lokalizacji.
– Dzięki różnorodnym konceptom możemy dostosować profil działalności do konkretnej lokalizacji. Nasze inwestycje zależą również od dostępnego budżetu, zaczynając od ekonomicznego food trucka, a kończąc na restauracji premium – informuje Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa. – Nowa restauracja w Złotych Tarasach wpisuje się w plany rozwoju i cele, jakie stawiamy sobie jako sieć na 2023 rok. Planujemy otwarcie co najmniej kilku nowych punktów, w tym food trucków, a także uruchomienie marek wirtualnych. W najbliższych miesiącach będziemy także koncentrować się na intensywnej pracy nad poprawą standardów, centralizacją dostawców oraz employer brandingiem. Naszym celem jest też pozyskanie nowych pracowników, którzy chcą związać się z naszą marką na dłużej.
Redan podsumowuje zyski
Redan opublikował sprawozdanie finansowe za 2022 roku. Spółka osiągnęła 0,7 mln zł zysku netto, poprawiając wynik w ujęciu r./r. o 7,1 mln zł. To głównie efekt zwiększenia marży przy obniżeniu kosztów działalności. Duży wpływ miało również rozwiązanie odpisów na należności oraz rezerwy. Spółka trzykrotnie powiększyła przychody z usług logistyki kontraktowej. Redan zamierza dalej rozwijać tę działalność. Zdaniem Zarządu będzie ona stopniowo miała coraz większy udział w sprzedaży oraz będzie zmniejszać uzależnienie od biznesu marki „Top Secret”.
– Pomimo wielu rynkowych wyzwań w minionym roku znacznie poprawiliśmy wyniki finansowe. Rok 2022 ponownie był trudny dla handlu detalicznego. Po dwóch latach wyraźnie negatywnego wpływu pandemii koronawirusa SARS-COV-2, wystąpiła przyspieszająca inflacja i rosnące stopy procentowe, wybuch wojny w Ukrainie, a następnie kryzys energetyczny i dynamicznie rosnące koszty utrzymania zarówno dla klientów jak i przedsiębiorstw. Spowodowało to pogorszenie nastrojów konsumenckich oraz spadek średnich realnych dochodów klientów. W samym 2022 roku nie spowodowało to jednak zmniejszenia sprzedaży odzieży w Polsce, choć widać było spadki dynamik wzrostu sprzedaży on-line, a większe zainteresowanie zakupami w sklepach tradycyjnych. W takich warunkach zwiększyliśmy rentowność sprzedaży, ograniczając jednocześnie koszty prowadzonej działalności. W efekcie przekroczyliśmy próg rentowność na poziomie netto” – mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA.
Redan w 2022 roku uzyskał 94,3 mln zł przychodów, co oznacza dwuprocentowy spadek w porównaniu do poprzedniego roku. Poprawił jednocześnie marże handlową o 13 proc., do poziomu 15,8 mln zł.
– Podstawowym przedmiotem naszej działalności była nadal realizacja operacji logistycznych dla marki Top Secret. W minionym roku zapewniła nam 88 proc. sprzedaży ogółem i 82 proc. wolumenu marży. Mając jednak ograniczony wpływ na poziom osiąganych przychodów z tego źródła, istotnym elementem naszej strategii jest poszukiwanie działań dywersyfikujących zależność od biznesu tej marki. Kluczowym obszarem jest świadczenie usług logistyki kontraktowej. Postrzegamy ten obszar jako rozwojowy. Wdrożyliśmy działania w celu pozyskania kolejnych klientów. Pierwsze umowy są finalizowane, a dalsze rozmowy prowadzone – informuje Dariusz Młodziński, członek zarządu spółki Redan, odpowiedzialny za logistykę i rozwój tej działalności.
Dodatkowo Redan od października ub.r. zaczął osiągać wpływy z tytułu opłaty licencyjnej od zakupionych znaków towarowych TOP SECRET, DRYWASH i TROLL. Są one wprost proporcjonalne do wielkości sprzedaży detalicznej towarów w Polsce. Pozytywny wpływ na wzrost rentowności miała również jednorazowa transakcja dotycząca sprzedaży systemu IT do obsługi sklepów.
Nowe pizzerie
Powstała w 2020 roku i należąca do firmy „7 Street Łukasz Błażejewski” marka pizzerii Frentzza – Pizza & Friends otworzyła w kwietniu kolejne dwa lokale. Tym razem w Olsztynie i w Białymstoku.
Olsztyński lokal znajduje się na osiedlu Generałów.
– Dzięki tej lokalizacji mamy w bliskim zasięgu dostawy znaczącą część mieszkańców Olsztyna, co pozwala nam zrealizować zamówienie i dostawę w czasie maksymalnie do 60 minut, o każdej porze dnia – podkreśla Łukasz Błażejewski, właściciel konceptu Frentzza – Pizza & Friends.
Z kolei białostocki lokal znajduje się na parterze budynku biurowego przy ul. Legionowej 28 i ma powierzchnię 75 m2, na której rozmieszczono 24 miejsca siedzące.
Obydwa lokale będą miały w sezonie letnim ogródki dla gości. Obydwa są też zarządzane przez franczyzobiorców, którzy prowadzą również lokale innego konceptu, należącego do tego samego franczyzodawcy, czyli Meet & Fit – Slow Food Burgers.
W planach na najbliższe miesiące marka ma otwarcia w Warszawie i w Poznaniu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...