5 a Sec na Targach On-line
Kasia: Jak wygląda roliczenie między Wami jako franczyzodawcą a franczyzobiorcą?
Robert Pitera: Nasi franchisobiorcy płacą tzw. opłaty franchisingowe. Jest to w sumie 5 % od obrotu miesięcznie. 3% to opłata licencyjna, 1% jest wpłacany na wspólny fundusz szkoleń, 1% to wpłata na reklamę ogólnopolską i promowanie marki.
Kasia: Jakich predyspozycji psychicznych wymaga prowadzenie punktu 5 a Sec?
Robert Pitera: Franchisobiorca nawet jeżeli nie prauje bezpośrednio w punkcie musi wykazać się wszystkimi umiejętnościami związanymi z działanością pralni. Począwszy od zdolności obsługi klienta zgodnie ze standardami, poprzez umiejętności zwiazane z operacjami wykonania ekspresowej usługi też w ściśle określonych standardach 5 a Sec (odplamianie, czyszczenie, prasowanie, pakowanie). Dodatkowo umiejętnoiści związane z prowadzeniem firmy np. finansowe. Pozostałe elementy takie jak uczciwość, pracowitość.. etc nie wymagają komentarza.
Arkadiusz: Czy pomagacie w uzyskaniu kredytu?
Robert Pitera: Firma 5 a sec nigdy nie będzie stroną w relacjach bank-franchisobiorca. Jednakże uczestniczymy w rozmowach między naszym franchisobiorcą i bankiem. Inwestycja w otwarcie punktu 5 a Sec, gdzie franchisobiorca minimalizuje ryzyko niepowodzenia, korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia nie tylko w Polsce ale i na całym świecie jest ważnym gwarantem dla udzielającego kredytu. Mamy pewne możliwości pomocy franchisobiorcy, ale są one zawsze dostosowane do konkretnego przypadku (współpracujemy przykładowo z firmami leasingowymi).
Arkadiusz: Czy pomagacie w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji?
Robert Pitera: Firma 5 a Sec, jeśli chodzi o centra handlowe oferuje naszym klientom "pralnie pod klucz" czyli lokalizacja jest ściśle określona. Wybór miejsca to także ważny standard 5 a Sec. Wpłya on na wielkość pralni, ilość urządzeń, tak , by popyt na usługę mógł zapewnić nie tylko punkt zrównania z inwestycji ale i żądane zyski. W przypadku, gdy potencjalny franchisobiorca dysponuje własnym punktem przyjeżdżamy na miejsce i określamy jego potencjał. Często zdarza się, ze musimy odmówić potencjalnemu klientowi. Firma 5 a Sec musi mieć pewność,że franchisobiorca odniesie sukces.
Szymon: Czy wasze pralnie oferują jakieś nietypowe usługi?
Robert Pitera: Firma 5 a Sec jest firmą innowacyjną. Przykładowo w jednym z naszych punktów wykonujemy usługę typy Aqua - cleaning. Jest to alternatywa do tradycyjnego czyszczenia chemicznego i pozwala prać odzież typu marynarki i żakiety w wodzie. Oczywiście czas wykonania usługi jest dłuższy. Cena także wyższa. O ile wiem jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która prowadzi tego typu usługę.
AH: Czy usługi pralnicze są sezonowe? W jakim okresie jest najlepiej, a kiedy najgorzej?
Robert Pitera: Branża pralnicza oczywiście charakteryzuje się sezonowościa: koniec roku, okres powakacyjny jest najlepszy dla tej branży. Jednak najważniejsza jest zdolność punktu do zyskownego działania w gorszych okresach. Posiadamy ściśle określone strategie cenowe, promocyjne, tak by móc wpływać na popyt. Takie podejście to nic innego jak wpływanie na środowisko zewnętrzne w otoczeniu naszej firmy. Przynosi to realne rezultaty.
Xawier: Czy z uwagi na fakt że jesteście firmą z kapitałem francuskim, warunki na których wynajmujecie lokale np. w Carrefourach, Auchan i Geantach są lepsze, niż dla pozostałych najemców i oczywiście korzystniejsze dla waszych biorców?
Robert Pitera: Każda z firm wynajmujących powierzchnie w centrach handlowych przechodzi negocjacje z developerami. Od sposobu prowadzenia tych negocjacji zależą póĽniejsze warunki wynajmu oraz określona lokalizacja. Punkty 5 a Sec z reguły zlokalizowane są na przeciw głównej hali hipermarketu. Mając przykładowo wiele punktów w centrach handlowych jednego partnera jesteśmy dla niego stroną wiarygodną i z oczywistych względów nasza firma czyli 5 a Sec Polska jest wynajmującym. A wynajem naszemu franchisobiorcy jest typową refakutrą.
Redakcja: Nasze spotkanie dobiega końca. Prosimy o zadawanie ostatnich pytań.
Adam: Czy prowadząc pralnie można otwierać satelitarne punkty przyjęcia prania?
Robert Pitera: Maksymalna ilość pralni, którą może posiadać franchisobiorca to 5 punktów. Jednym z ważniejszych standardów jest usługa wykonywana na miejscu. Istnieje możliwość i dotyczy to pralni poza cenrtami handlowymi - usługi na telefon i dostarczenia prania bezpośrednio do domu, ale sposób prowadzenia tego typu działalności jest też ściśle określony. Jak na razie firma 5 a Sec nie posiada w Polsce typowego punktu przyjęć. Większość punktów na terenie Polski znajduje się w centrach handlowych i szybkość usługi zgodnie z naszą zasadą "Pranie w godzinę" wymaga prania na miejscu.
Robert Pitera: Dziękuję za spotkanie. Potencjalnych franchisobiorców proszę o kontakt robert.p@5asec.pl. Pozostałe informacje w .

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Słodki segment gastronomii ma do wyboru szeroką ofertę: lody, pączki, kawę, bubble tea. Do wyboru, do koloru.
Nie trzeba być fanem horrorów, by prowadzić escape room. Ale bez pasji, kreatywności i cierpliwości ten biznes może być trudny do udźwignięcia. Obejrzyj wywiad z Adamem Brykczyńskim, współwłaścicielem Black Cat Escape Room.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...