Sieci prą do przodu

Po nowemu / Szczeciński lokal marki Berlin Döner Kebap zmienił format.
Sobota
13.04.2024
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
 

Szczeciński lokal marki Berlin Döner Kebap zmienił format. Wcześniej był to kontener gastronomiczny na świeżym powietrzu. Obecnie – restauracja z miejscami dla gości, na osiedlu Galaktyka. Nowy lokal zdecydował się też na wydłużenie godzin otwarcia.

Berlin Döner Kebap ma aktualnie 70 restauracji na terenie całej Polski. 38 z nich działa na zasadzie franczyzy, a 32 to lokale własne marki.

Sfinks po pierwszym kwartale

Zarządzane przez Sfinks Polska restauracje SPHINX, Chłopskie Jadło i The Burgers, osiągnęły w I kwartale 2024 r. przychody w wysokości 47,48 mln zł, co oznacza wzrost o 7,4 proc. rok do roku. Na koniec marca sieć liczyła 75 lokali. W przypadku porównywalnej sieci restauracji wzrost sprzedaży był wyższy i wyniósł 9,5 proc. rok do roku. Przychody porównywalnej (L4L) sieci restauracji Sfinksa (z wyłączeniem sieci Piwiarnia) działających na koniec stycznia, lutego i marca tego roku oraz w analogicznych okresach roku ubiegłego, wyniosły w I kwartale 2024 r. 44,76 mln zł wobec 40,89 mln zł. 

–  W I kwartale tego roku średniomiesięczna liczebność naszej sieci była jeszcze nieco mniejsza niż w tym samym kwartale przed rokiem, a zatem wzrost obrotów lokali tym bardziej potwierdza pozytywny trend jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. Szczególnie cieszą wyniki L4L, gdyż nasza sieć będzie się rozwijać i w kolejnych kwartałach planujemy nowe otwarcia, co będzie miało jeszcze większy wpływ na wzrost sprzedaży w sieci ogółem. Na początku roku uruchomiliśmy dwie restauracje franczyzowe w Toruniu i Gdańsku. W II kwartale 2024 r. nowych restauracji znów przybędzie, m.in. w Gliwicach, Rzeszowie, Jarocinie, Poznaniu. Jeżeli nie będzie jakichś niespodziewanych zdarzeń w otoczeniu rynkowym, to w tym roku powinniśmy łącznie uruchomić 20-30 nowych restauracji pod różnymi markami – zapowiada Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Ucz się z Żabką

Pod koniec marca ponad 80 franczyzobiorców Żabki uzyskało certyfikat ukończenia drugiej edycji „Akademii Przedsiębiorczości”. Sieć jest propagatorem lifelong learning, czyli idei uczenia się przez całe życie.

– Nasze inicjatywy edukacyjne, obok obowiązkowych szkoleń, które odbywa każdy franczyzobiorca na starcie współpracy, mają na celu bieżące i kompleksowe przygotowanie przedsiębiorców do prowadzenia własnego biznesu, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Dają one także szansę na poszerzanie umiejętności z różnych obszarów związanych z przedsiębiorczością – zaznacza Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Przyszli franczyzobiorcy, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia czy wykształcenia, już na etapie rekrutacji korzystają z indywidualnych, bezpłatnych szkoleń poświęconych HR, sprzedaży czy finansom. Po rozpoczęciu współpracy z siecią zyskują dostęp do platformy edukacyjnej z bazą wiedzy i webinarami, które stanowią dla nich cenne źródło informacji o przedsiębiorczości oraz biznesie z Żabką.

Od ubiegłego roku Żabka  realizuje program edukacyjno-rozwojowy „Akademia Przedsiębiorczości”, wspólnie z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy. Franczyza 2.0.

– Potrzeba uczenia się przez całe życie jest odpowiedzią na szybko zachodzące zmiany społeczno-gospodarcze. Dziś, w erze sztucznej inteligencji, w warunkach rozwoju systemów kognitywnych (łączących sztuczną inteligencję z psychologią czy neurobiologią), koniecznym jest ciągłe poszerzanie kompetencji zawodowych i osobistych. Akademia Przedsiębiorczości od początku była pomyślana jako program edukacyjno-rozwojowy o transformacyjnym charakterze. Naszym celem jest nie tylko przekazywanie nowoczesnej wiedzy, ale również rozbudzanie u franczyzobiorców ciekawości i potrzeby dalszego rozwoju zgodnie z koncepcją lifelong learning – wskazuje prof. Eryk Głodziński, prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Od 2024 r. Akademia Przedsiębiorczości stała się obowiązkowym elementem wdrożenia osób rozpoczynających biznes pod szyldem Żabki. 22 marca br. kolejnych 86 franczyzobiorców, w tym 10 obcokrajowców, uzyskało certyfikat ukończenia programu. W sumie kurs ukończyło już ponad 150 przedsiębiorców. Jedną z certyfikowanych osób jest Iuliia Arustamova, która przez 2 lata prowadziła sklep Żabka, a od grudnia 2023 r. pełni w sieci rolę partnera ds. sprzedaży.

– Gdy dołączałam do „Akademii Przedsiębiorczości”, byłam franczyzobiorczynią jednego ze sklepów Żabka w Warszawie. Spotkania oraz webinary, w szczególności te dotyczące finansów i umiejętności miękkich, znacząco wzbogaciły moją wiedzę i są przydatne nie tylko w sferze zawodowej, ale i osobistej. Od zawsze stawiam na rozwój, wychodząc z założenia, że człowiek powinien uczyć się przez całe życie. Taka aktywna postawa, przekładająca się też na wyniki mojej placówki, została dostrzeżona przez sieć i pomogła mi awansować w jej strukturach – podkreśla Iuliia Arustamova.

Żabka prowadzi także wraz ze Szkołami Policealnymi TEB Edukacja zewnętrzny kurs „ABC Biznesu – podstawy własnej działalności”. Program umożliwia zainteresowanym osobom, w tym franczyzobiorcom, zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, finansowania oraz zarządzania własną działalnością gospodarczą: z aspektów prawnych, podatkowych, IT czy marketingowych. Obecnie trwa jego II edycja.

Xtreme Fitness Gyms podkręca tempo

Xtreme Fitness Gyms, sieć klubów fitness, też podsumowuje I kwartał 2024 roku. W tym czasie sieć zawarła 30 nowych umów franczyzowych, w tym część z przedsiębiorcami związanymi już z marką, dzieki czemu zwiększyła się liczba multifranczyzobiorców sieci. Powstało też sześć nowych klubów. Obecnie z Xtreme Fitness Gyms współpracuje ponad 100 franczyzobiorców. Do 2027 roku sieć zamierza uruchomić 227 rentownych klubów.

– Jak wskazują trendy konsumenckie, rynek fitness to sektor o bardzo dużym potencjale, co dostrzegają kolejni franczyzobiorcy, dołączający do naszej sieci. Wyniki z pierwszego kwartału pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość i zbliżają do otwarcia w tym roku klubu numer 100 – ocenia Filip Puchalski, commercial director w Xtreme Fitness Gyms.

W pierwszym kwartale 2024 roku franczyzobiorcy otworzyli kluby w Starym Browarze w Poznaniu, w Tarnobrzegu, Sandomierzu, Świdniku, Dzierżoniowie i Bytowie. Jednocześnie sieć sfinalizowała podpisanie 16 umów najmu.

– Szczególnie jesteśmy dumni z dynamiki rozwoju. W pierwszym kwartale 2023 roku podpisaliśmy 8 umów franczyzowych, a w tym aż 30. Od stycznia do marca br. uruchomiliśmy 6 klubów, o jeden mniej niż w całym ubiegłym roku. W drugim kwartale planujemy otworzyć kolejne 8 klubów, a w kolejnych kwartałach po kilkanaście – dodaje Filip Puchalski.

Sieć Xtreme Fitness Gyms wskazuje franczyzobiorcom optymalną lokalizację klubu oraz zapewnia w pełni wyposażony lokal. Plan biznesowy zakłada osiągnięcie rentowności klubu już w pierwszych miesiącach po jego otwarciu.


Kolejni absolwenci / Pod koniec marca ponad 80 franczyzobiorców Żabki ukończyło drugą edycję „Akademii Przedsiębiorczości”.

POPULARNE NA FORUM

[ Whatsapp:.+1331642-0693] dove acquistare euro contraffatto online

dove acquistare denaro di scena con ologramma uk -WhatsApp….. ✔️£A$$€¥ dove acquistare denaro di scena dove acquistare denaro di scena vicino a me dove acquistare...

1 wypowiedzi
ostatnia 01.12.2024
[Telegram:.+1331642-0693] migliore qualità contraffatto banconote

Titolo: Banconote contraffatte non rilevabili: la minaccia alla sicurezza degli eventi Introduzione:🔞( £CA$$€¥ £-☎️WhatsApp. ✔️£A$$€¥ I biglietti...

1 wypowiedzi
ostatnia 01.12.2024
[Telegram:.+1331642-0693]dove acquistare denaro falso online

Acquista banconote contraffatte: comprendere, rilevare e combattere la valuta falsa ☎️WhatsApp ✔️£A Introduzione Le banconote contraffatte rappresentano una minaccia...

1 wypowiedzi
ostatnia 01.12.2024
Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023