Nowy sklep / Grupa Chorten otworzyła nowy sklep na Podlasiu.
Niedziela
21.07.2024
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
 

Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych w maju 2024 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 5,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. Najlepsze wyniki odnotowały najmniejsze centra - o 8,2 proc. W największych galeriach ten wzrost wyniósł 6 proc. W obiektach średniej wielkości obroty zwiększyły się o 4,9 proc. Podobny wynik odnotowały duże Jeśli chodzi o branże, to najlepiej radziła sobie kategoria zdrowie i uroda (wzrost o 14,6 proc.), artykuły, później artykuły wyposażenia domu (8,5 proc.) oraz odzież i akcesoria (6,8 proc.). Współczynnik konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, był w maju 2024 r. o 6 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2023 r.

Półrocze w KOKU Sushi

W pierwszym półroczu 2024 sieć KOKU Sushi odnotowała wzrost obrotów i liczby paragonów na poziomie 20 proc. r/r. Od początku roku powiększyła się też o dwa nowe lokale – we Wrocławiu oraz w Nysie. Obecnie sieć liczy 48 restauracji, ale na tym nie koniec, bowiem planowane są już kolejne otwarcia.

– Trwają też prace nad zupełnie nowym konceptem franczyzowym, odświeżonym zarówno pod względem menu, jak i samego designu. Pierwszy tego typu lokal powstanie już w sierpniu w Białymstoku. Po testach efektywności koncept trafi do oferty franczyzowej i będzie dostępny dla wszystkich partnerów zainteresowanych rozwijaniem swojego biznesu pod szyldem KOKU Sushi – zapowiada Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci.

KOKU Sushi zostało także sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy. Inwestuje też w rozwój swoich pracowników, m.in. poprzez studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej.

– Rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy i zachęcamy do niego zarówno właścicieli restauracji, jak i ich zespoły. Zależy nam nie tylko na ekspansji franczyzy, ale także na podnoszeniu swoich kompetencji, tak aby oferować partnerom jeszcze lepsze rozwiązania i kompleksowo wspierać ich w rozwijaniu biznesów – przekonuje Magdalena Matejczuk, manager sieci i tegoroczna absolwentka tychże stuiów.

KOKU Sushi mocno postawiło także na marketing – jako jedyna sieć niekorporacyjna po raz drugi wzięła udział w kampanii telewizyjnej Pyszne.pl. Współpracowała także z platformą oraz Playstation przy premierze gry Rise of Ronin.

KOKU Sushi unowocześnia też swoje menu.

– W KOKU Sushi nie boimy się nieoczywistych rozwiązań i lubimy zaskakiwać naszych gości. Tak było, gdy wprowadziliśmy do karty chicken sushi, a teraz hot-dogi. Co ciekawe, te nowości zawsze cieszą się największą popularnością, co jasno pokazuje, że Polacy są otwarci na nowe smaki i oryginalne połączenia – dodaje Mariusz Olechno, współwłaściciel sieci.

Dla KOKU Sushi pierwsze półrocze 2024 obfitowało również w szereg działań na rzecz lokalnych społeczności. Z okazji Dnia Ziemi wspólnie z Posadzimy.pl sieć posadziła ponad 500 nowych drzew. W ramach akcji „Misja: kolonie” na obóz sportowy wyjechało też dwoje podopiecznych białostockiego domu dziecka. Pieniądze na ten cel zostały zebrane przy wsparciu gości KOKU Sushi Białystok.

– Przez cały czerwiec we wszystkich restauracjach w stolicy Podlasia można było znaleźć specjalną wkładkę w menu z trzema różnej wielkości zestawami PROMO do wyboru. Za każde zamówione danie przekazywaliśmy 10 zł na kolonie organizowane przez Piotra Sawickiego – członka polskiej kadry narodowej w karate kyokushin, mistrza świata z Tokio z 1997. Dzięki temu dzieciaki mogły nie tylko przeżyć niezapomniane wakacje, ale także ćwiczyć swoje umiejętności sportowe pod okiem mistrza – tłumaczy Piotr Olechno.

Podobną akcję zorganizowali właściciele restauracji KOKU Sushi w Jastrzębiu-Zdroju. Za sprawą zaangażowania gości udało się podarować dzieciom z lokalnego domu dziecka kieszonkowe na kolonie. KOKU Sushi wspierało także lokalne drużyny sportowe, m.in. Jagiellonię Białystok, która w czerwcu zdobyła tytuł Mistrza Polski.

Salad Story odświeża menu na lato

Istniejąca od 2007 roku sieć restauracji Salad Story serwuje zdrowe i szybkie posiłki. Od lata goście mają do dyspozycji nowe, poszerzone menu. Pierwsza zmiana to cztery nowe wrapy. Kolejną zmianą jest sześć nowych wersji bowli. Do menu została wprowadzona została także zupełnie nowa kategoria - przekąski. Menu poszerza się również o nowe smaki zup. Wprowadzona została również nowa sezonowa oferta "Lato w Azji". Letnie menu inspirowane jest w dużej mierze kuchnią koreańską, obfituje w różnorodne sałatki, bowle i wrapy, które łączą w sobie orientalne składniki. Wśród nich można znaleźć soczyste krewetki, które również poza ofertą letnią zostaną w menu na stałe. Niektóre sałatki, będące na stałe w menu, zostały odświeżone, tak aby wpisać się w tematykę oferty. Do menu trafiły również nowe orzeźwiające napoje.

Nowy market Chorten

Grupa Chorten uruchomiła kolejny sklep, w miejscowości Dobrzyniewo Duże na Podlasiu. Mrket ma 500 mkw. powierzchni. Oferuje produkty ogólnospożywcze, a także drobne artykuły gospodarstwa domowego, środki do czyszczenia czy kosmetyki. Wyróżnikiem placówki jest rozbudowany dział mięsno-wędliniarski i garmażeryjny. Sklep dysponuje blisko 30 miejscami parkingowymi.

– Bardzo się cieszymy z wysokiej frekwencji na otwarciu. Mamy świetny zespół, który ciężko pracował, by dopiąć wszystko przed otwarciem i obserwuję, że klienci są zadowoleni zarówno z oferty, jak i ciekawi nowego sklepu – mówi Dariusz Pakuła, współwłaściciel nowego marketu.

Chorten w Dobrzyniewie Dużym będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 6-21, a w niedziele handlowe od godz. 9 do 17.

– To sklep, który możemy nazwać wzorcowym, jeśli chodzi o standardy, jakie chcielibyśmy oferować konsumentom. Nowoczesność, wygoda, dobre ceny, szeroki wybór, profesjonalna obsługa i polski biznes, w kontrze do zagranicznych dyskontów – tak można w skrócie opisać ten market – podkreśla Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Choten.

W samym województwie podlaskim, skąd wywodzi się Grupa Chorten, jest już ponad 300 jej sklepów partnerskich, a w całym kraju to blisko 2,7 tys. punktów handlowych.

Popeyes w Poznaniu

Popeyes szykuje się do otwarcia swojej pierwszej restauracji w stolicy Wielkopolski. Lokal mieści się w poznańskiej galerii handlowej Posnania i zostanie otwarty 1 sierpnia. Będzie to jednocześnie 7. restauracja w Polsce. Pozostałe znajdują się we Wrocławiu, Szczecinie i Warszawie.

Niedawno, bo 7 lipca Popeyes świętował swoje pierwsze urodziny w Polsce. Wywodząca się z Nowego Orleanu w Luizjanie marka ma obecnie ponad 4,2 tys. restauracji w ponad 30 krajach. Ich flagowym daniem jest kurczak marynowany przez 12 godzin, w chrupiącej panierce i z przyprawami wywodzącymi się z Luizjany.

– Poznań to jedno z ważniejszych miast na gastronomicznej mapie Polski, w którym od samego początku planowaliśmy się pojawić. To właśnie o restaurację w Poznaniu najczęściej pytali także internauci na naszych profilach społecznościowych, tym bardziej cieszymy się, że już 1 sierpnia będziemy mogli dla nich otworzyć nasze drzwi. Jak zawsze z okazji otwarcia w nowym mieście przygotowaliśmy dla gości szereg niespodzianek – mówi Kamila Węcka, marketing manager Popeyes w Polsce.

Te niespodzianki m.in. trzy roczne vouchery na darmowe kanapki Chicken Sandwich.

Popeyes jest spółką zależną Restaurant Brands International Inc. ("RBI"), jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 40 miliardami dolarów rocznej sprzedaży w całym systemie i około 30000 restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych i kultowych marek restauracji szybkiej obsługi na świecie - BURGER KING®, TIM HORTONS®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®. Markę Popeyes do Polski wprowadza firma Rex Concepts.


KOKU Sushi zadowolone / W pierwszym półroczu 2024 sieć KOKU Sushi odnotowała wzrost obrotów i liczby paragonów na poziomie 20 proc. r/r.

POPULARNE NA FORUM

Polska pizza we franczyzie

W świecie biznesu skuteczny marketing to podstawa. Marketing szeptany, choć niedoceniany, może przynieść Twojej firmie znaczące korzyści. Skontaktuj się z agencją...

11 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2024
Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023