Café NESCAFÉ na Targach On-line
Redakcja: Witamy, o godzinie 10.00 rozpocznie się spotkanie z Radosławem Drabikiem z Cafe NESCAFE.
Orka: Jak jest opłata pobierana przez Cafe NESCAFE z tytułu umowy franchisingowej? Czy Cafe Nescafe pobiera opłaty na fundusz reklamowy?
Radosław Drabik: Aktualnie w sieci Cafe NESCAFE obowiązuje jedna stała opłata licencyjna, która wynosi 500zł netto. Nestle większą uwagę przykłada do jakości prowadzenia kawiarni i serwisu konsumenta - to jest marketing.
Orka: A jakie sieć ma preferencje lokalizacyjne? Czy powierzchnia 150 m2 jest dla Cafe Nescafe wystarczająca?
Radosław Drabik: W każdym biznesie tego typu, lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na przyszłe wyniki finansowe. Cafe NESCAFE powstają i dobrze funkcjonuja na kilkunastu i stukilkunastu metrach kwadratowych.
Xawier: Czy tworząc sieć Cafe NESCAFE nie obawiacie się konkurencji ze strony swoich własnych ekspresów do kawy które są ustawiane w lokalch gastronomicznych w dużych centrach Handlowych? Klient chcący wypić waszą kawę może ją kupić np. w jakimś innym lokalu, a nawet w spożywczym. Czy przy okazji zwiększenia sprzedaży nie ucierpi wizerunek kawy Nescafe sprzedawanej z dystrybutorów w spożywczaku?
Radosław Drabik: To prawda, że NESCAFE możemy spotkać w wielu miejscach: sklepy spożywcze, mała i duża gastronomia, kina, hotele - każde miejsce, gdzie sprzedawana jest NESACFE klasyfikujemy do innej grupy (kanału) i obejmowane jest osobnym programem sprzedażowo-marketingowym. Cafe NESCAFE posiada swoją własną strategię marketingową i dzięki temu łatwo kontrolujemy i kreujemy różnicę, która musi być czytelna dla konsumentów.
Redakcja: Cafe NESCAFE bardzo aktywnie szukało biorców w 2002 roku: ilu udało wam się znaleźć i ile nowych kawiarni powstało?
Radosław Drabik: Rok 2002 był rokiem sprawdzania wyników pierwszych inwestycji. Przeprowadzona kampania miała na celu poinformować o nowej działalności Nestle w zupełnie nowym kanale oraz ocenić wstępnie skalę zainteresowania tą formą współpracy. Aktualnie podpisanych jest osiem umów na osiem istniejących kawiarni i kilka w przygotowaniu.
jakobson: Czy ma sens ekonomiczny zakładanie kawiarni w miejscach tak drogich (jeśli chodzi o czynsz) jak Nowy Świat w Warszawie? Ile maksymalnie może wynieść czynsz za metr, żeby warto było otworzyć kawiarnię?
Radosław Drabik: Każda inwestycja jest poprzedzana dokładną analizą, która ma na celu minimalizację ryzyka inwestycyjnego. Cafe NESCAFE Nowy Świat jest naszą flagową kawiarnią i po półtora roku jej działania potwierdza ona sens inwestowania w prestiżowych miejscach. Wielkość czynszu jest negocjowany po ocenie lokalizacji: intensywność ruchu, zauważalność, profil lokalnego konsumenta etc.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Słodki segment gastronomii ma do wyboru szeroką ofertę: lody, pączki, kawę, bubble tea. Do wyboru, do koloru.
Nie trzeba być fanem horrorów, by prowadzić escape room. Ale bez pasji, kreatywności i cierpliwości ten biznes może być trudny do udźwignięcia. Obejrzyj wywiad z Adamem Brykczyńskim, współwłaścicielem Black Cat Escape Room.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...