Przegląd prasy
E. Leclerc inwestuje
Około 20 mln zł będzie kosztował supermarket w Kłodzku, który grupa handlowa E. Leclerc uruchomi na początku listopada. To drugi (po Bełchatowie) supermarket, który E. Leclerc otwiera w tym roku. Francuska grupa, która dotychczas koncentrowała się na rozwoju sieci hipermarketów, w tym roku rozpoczęła inwestycje w mniejsze sklepy, których rozwój nie jest ograniczony regulacjami administracyjnymi. Wraz z otwartym w tym roku hipermarketem w Lublinie, E. Leclerc ma w Polsce 12 sklepów, w tym 10 hipermarketów. Tegoroczne inwestycje mają łącznie wynieść 160 mln zł. Grupa E. Leclerc działająca w systemie nieco podobnym do franchisingu w Polsce zatrudnia obecnie ok. 3 tys. osób.
Źródło: Rzeczpospolita, Ekonomia i Rynek, 28.10.2003
McDonald’s zmienia wizerunek
10 października 2003 r. ruszył konkurs architektoniczny firmy McDonald’s Polska na zaprojektowanie nowego wystroju restauracji oraz wyglądu elewacji zewnętrznej. Jest on skierowany do środowiska architektów, studentów architektury oraz osób projektujących wnętrza. Prace mogą być składane do 31 stycznia 2004 r. Konkurs jest związany z nową kampanią firmy pod hasłem „I’m lovin’ it”, która dotyczy również wyglądu restauracji McDonald’s. W skład jury wejdą znani polscy architekci oraz organizatorzy konkursu. Autorzy najlepszych projektów otrzymają nagrody finansowe: I nagroda – 20 tys. zł, II nagroda – 10 tys. zł, III nagroda – 5 tys. zł.
Źródło: Puls Biznesu, Nieruchomości, 28.10.2003
Megasalony sieci Avans
, ogólnopolska sieć sklepów RTV/AGD, zapowiada realizację programu Mega Avans, zakładającego uruchomienie w ciągu 4 lat w największych miastach Polski kilkunastu marketów o powierzchniach powyżej 3000 mkw. - Nasze inwestycje w Mega Avans są naturalną konsekwencją ostatnich czterech lat dynamicznego rozwoju sieci i dobrych wyników finansowych. Nie stać nas jednak na pomyłkę, dlatego będziemy się wiązać tylko z najlepszymi centrami handlowymi w danym mieście – zapowiada Zbigniew Witkowski, prezes spółki Mega Avans. – Bez wątpienia tak duże inwestycje umocnią pozycję marki Avans jako lidera na rynku elektroniki użytkowej, a klientom sieci zapewnią zwiększenie asortymentu i lepszą jakość obsługi.Obecnie Avans ma ponad 600 sklepów we wszystkich regionach kraju, a związanych z firmą Avans Polska Sp. z o.o. umową franczyzy. W 2002 r. wydatki reklamowe sieci przekroczyły 40 mln zł, a na rok 2003 zakładany budżet wynosi 55 mln zł. „Pomimo nie najlepszej koniunktury w ostatnich latach sieć Avans dynamicznie zwiększa swoje obroty przy bardzo dobrych wynikach finansowych. Naszym celem jest przekroczenie w 2004 r. 2 mld zł obrotu” – dowiedział się w centrali firmy Supermarket Polska. Największy sklep sieci – Mega Avans – zostanie otwarty w marcu przyszłego roku w centrum rozrywkowo-handlowym Blue City w Warszawie. Nowy salon będzie się mieścił na powierzchni ponad 3,5 tys. mkw.
Źródło: Supermarket Polska, nr 10, październik 2003

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Słodki segment gastronomii ma do wyboru szeroką ofertę: lody, pączki, kawę, bubble tea. Do wyboru, do koloru.
Nie trzeba być fanem horrorów, by prowadzić escape room. Ale bez pasji, kreatywności i cierpliwości ten biznes może być trudny do udźwignięcia. Obejrzyj wywiad z Adamem Brykczyńskim, współwłaścicielem Black Cat Escape Room.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...