Pan American Pizza: 150 restauracji do końca 2004 roku

Środa
28.04.2004
Podbój mniejszych miejscowości to ważna część strategii sieci pizzerii. Być może w małych miastach jest mniej klientów, ale za to szybciej przywiązują się do marki - uważa Paweł Hływa, współwłaściel sieci. Nie dodaje, że mieszkańcy często nie mają alternatywy.
 

W Polsce jest ok. 45 tys. całorocznych punktów gastronomicznych. Ciągle o prawie połowę mniej niż w sąsiednich, rozwiniętych krajach Europy Zachodniej. Nie mogą więc dziwić plany małych sieci gastronomicznych, które chcą wykorzystać potencjał naszego rynku gastronomicznego. Właśnie na uruchomienie sieci pizzerii zależy Pawłowi Hływie, współwłaścicielowi firmy Pan American Pizza. Hływa szuka lokalizacji w miasteczkach, w których inne sieci nie decydują się inwestować.

Dobry marketing za milion - klucz do sukcesu

Strategia rozwoju oparta jest na wnikliwej analizie rynku, do której zatrudnia ona niemały sztab marketingowców. - Niestety, na polskim rynku gastronomicznym wciąż jest zdecydowanie za mało badań. Dlatego zdecydowaliśmy się badać rynek na własną rękę i postawiliśmy na mocno rozbudowany - jak na średniej wielkości firmę - sztab specjalistów - mówi "Nowościom Gastronomicznym" Hływa. W ciągu dwóch lat struktura marketingu ustabilizowała się na tyle, by myśleć o dalszym rozwoju.

Pizza dla miast i wsi

Pierwsza restauracja Pan American Pizza powstała w 2002 roku w Sierakowie między Poznaniem a Gorzowem Wielkopolskim. Lokal cieszył się tak dużą popularnością, że wkrótce otworzono następne. Wszystkie pizzerie współpracują z Pan American Pizza na zasadzie franczyzy.

Ameryka się sprzedaje, ale...

- Po informacji o wybuchu wojny w Iraku, dwa nasze punkty obrzucono jajami - opowiada właściciel.

Do budowy sieci lokali gastronomicznych właściciele Pan American przygotowywali się trzy lata. Zaczęliśmy analizować dane, tworzyć biznes plan i obliczać koszty na długo przed założeniem pierwszej pizzerii. Prowadzenie sieci lokali nie różni się wiele od zarządzania małym przedsiębiorstwem - zaznacza Hływa. - Amerykańskie akcenty w nazwie nie są przypadkowe. Badania pokazały, że produkty pod szyldem amerykańskim dobrze się w Polsce sprzedają - dodaje.

Obecnie w ofercie gastronomicznej sieci w sprzedaży jest ponad 30 gatunków pizzy, 10 dań obiadowych, 3 zestawy kebabu oraz 5 sałatek i 2 dania rybne.

Może spróbować w stolicy?

Do tej pory, najwięcej lokali jest w Wielkopolsce, choć szyldy Pan American Pizza można znaleźć, m. in. w Kielcach, Poznaniu, Gdyni, Dabrowie Górniczej i Myszkowie. Nowe restauracje mają powstawać w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Kilka otworzy się, m. in. w Warszawie.

Więcej: Aneta Wieczorek, "Nowości Gastronomiczne", marzec 2004r.
Nowości Gastronomiczne

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023