Patronat medialny objęła firma PROFIT system – wydawca portalu franchising.pl i dwumiesięcznika Franchising.
Nie każda franczyza to franchising!
Spotkanie rozpoczęło się charakterystyką rozwoju franchisingu w Polsce, zaprezentowaną przez Andrzeja Krawczyka, Dyrektora Działu Franchisingu PROFIT system. Uczestnicy mieli okazję, aby zapoznać się z definicją, cechami i rodzajami franchisingu oraz dowiedzieć się gdzie spotykamy sieci franchisingowe. Przedstawione zostały: oferta usługowa i aktywne działania firmy konsultigowej, reprezentowanej przez A.Krawczyka. Nie zabrakło również analizy korzyści i ewentualnych niedogodności wynikających z przystąpienia do systemu franchsingowego.
Od hurtowni do sieci franchisingowej
W panelu franchisodawców wzięli udział przedstawiciele krakowskich sieci: „Pożegnanie z Afryką” kawy i kawowe akcesoria z najwyższej półki – Krzysztof Drohomirecki, „House” „wszystko, co młodzi ludzie potrzebują, aby dobrze wyglądać” - Marek Marecik oraz „SNC” największa sieć dyskontów odzieżowych w Polsce - Piotr Beltrani.
Paneliści dokonali prezentacji swoich firm. Opisali historie konceptów – hurtowni, które szukając kanałów dystrybucji dla swoich produktów, rozwinęły sieci franchisingowe. Nawiązując do wypowiedzi A.Krawczyka, scharakteryzowali swoje systemy i relacje z biorcami. Podane zostały także wymagania stawiane przyszłym biorcom i plany związane z rozwojem sieci. Każda z firm wyraźnie podkreśliła specyfikę swojego konceptu – co w przypadku, dwóch reprezentantów tej samej branży okazało się dla słuchaczy bardzo ciekawym doświadczeniem.
Duży może więcej
„Docieranie do serc naszych klientów, a nie do ich pieniędzy jest naszym celem” – A. Blikle.
Właścicielka kawiarni w Krakowie, od roku współpracująca z firmą Blikle opowiedziała o celach i strategii firmy. Przeprowadziła jednocześnie rzeczową analizę plusów i minusów wynikających z przystąpienia do sieci - w zamian za konieczność „wpasowania się w sztywne ramy narzucone przez franczyzodawcę”, zyskuje się możliwość korzystania z renomowanej marki, szerokiego asortymentu produktów, wiedzy i doświadczenia, sieci dostawców, a przede wszystkim trafia się w sprawdzone już „gusta” klientów. O tych gustach przypomniały uczestnikom pyszne pączki ufundowane przez firmę Blikle.
Najpopularniejszy McDonald's
Ostatnim punktem konferencji była prezentacja wyników ankiety dotyczącej franchisingu, przeprowadzonej wśród studentów AE w Krakowie. W badaniach wzięła udział stuosobowa grupa kobiet i mężczyzn, zawierająca przedstawicieli z każdego roku. 92% badanych wiedziało co to jest franchising. Najczęściej kojarzony z franchisingiem był Mc Donald's. Tylko 7% studentów potrafiło poprawnie rozwinąć skrót POF. Nie znalazł się nikt kto by uważał, że franchising nie jest dobrym pomysłem na biznes. Za sukces marketingowy firmy Artman można niewątpliwie uważać 100% rozpoznawalność marki House.
Duże brawa dla organizatorów za profesjonalne przygotowanie imprezy. Trzymamy kciuki za następne przedsięwzięcie.
Natasza Leśniewska, PROFIT system
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...