To się da rozkręcić
Prowadząc FOTOSTOP dobrze mieć kontakty w branży fotograficznej. Wtedy można naprawdę korzystać z plusów, które daje sieć – mówi Jacek Szajner, który prowadzi punkt w galerii Promenada na warszawskiej Pradze.
Prowadzę salon od kilku miesięcy. Coraz więcej wiem o życzeniach klientów, ale też coraz więcej pracuję. Jeśli wezmę dużo indywidualnych zleceń na wywoływanie i skanowanie potrafię pracować od 9 rano do 2 w nocy. Standardowo wychodzę przed 20. Pracują ze mną jeszcze dwie osoby.
Biznes bardzo odpowiada moim zainteresowaniom. Ponieważ sam fotografuję śluby i komunie korzystam teraz z tańszego, bo własnego punktu wywołania. Oczywiście, roznoszę też ulotki i ślę maile do znajomych z branży, żeby wywoływali u mnie. Mam wrażenie, że znajomości wśród fotografów są podstawą powodzenia każdego salonu fotograficznego. Czekanie na klienta nawet w Fotostop byłoby samobójstwem.
W pobliżu mojej galerii jest MediaMarkt, miejsce dla klienta masowego, więc konkuruję z nim skupiając się na kliencie z potrzebami indywidualnymi. Ludzie przychodzą zrobić sobie stylizowane zdjęcie w studio (widoczne z korytarza galerii – red.), archiwizują stare zdjęcia na CD, proszą mnie o układanie albumów i skanowanie, czyszczenie barwne i powiększanie starych zdjęć rodzinnych. Staram się rozszerzać ofertę. Chciałbym też, aby coraz więcej pracowało studio (obsługa komunii, ślubów, rocznic). Przegrywam też filmy VHS i 8-milimetrowe na DVD.
Uzupełnieniem usług jest sprzedaż aparatów i akcesoriów. Sprzedaż ma swoje wahania sezonowe: aparaty dobrze idą przed komunią, przed wakacjami i w ich trakcie aż do końca września. Tak długo pewnie dlatego, że ludzie widzą aparaty u znajomych i chcą mieć takie same albo lepsze. Wyścig dotyczy teraz zwłaszcza cyfrówek. Wysoka sprzedaż jest też przed Gwiazdką, ale ten sezon ma każda branża detaliczna.
W ostatnim czasie staram się o dopracowanie wizualizacji salonu. Franczyzodawca trochę się spóźnia z dostarczeniem drobnych elementów marketingowych: tablicy informacyjnej z opisem usług. Chcę też przeprowadzić kampanię ulotkową w kilku dzielnicach oddalonych od Promenady, z których klienci jeszcze do mnie nie docierają.
Co mnie cieszy, klientów mam coraz więcej i zlecają mi coraz więcej pracy. Dużo osób samodzielnie wywołuje zdjęcia w cyfrowym samoobsługowym kiosku. Mam nadzieję, że ta liczba jeszcze wzrośnie, bo maszyna jest droga i szybko się nie zwraca. Na pewno jest za to atrakcją, która przyciąga do punktu. Zwłaszcza dwa typy klientów. Tych, którzy intymnie chcą wywołać jakieś drobne nieprzyzwoitości oraz domorosłych fotografików, którzy chcą sami zmienić kontrast, nasycenie barw i wykadrować zdjęcie.
Ten biznes mnie kręci, ale nie popadam w puste zachwyty, bo w biznesie jestem od kilku lat i wiem, jakie są okresy zwrotu. Inwestycja w salon FOTOSTOP powinna zwrócić się najpóźniej w 2-3 lata i to mnie satysfakcjonuje.
Więcej: Arkadiusz Słodkowski, Franchising Info, październik/listopad 2004 r.PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Nowe zasady gry w nieruchomościach
/23.12.2025
Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują dziś nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Rośnie rola technologii, liczy się jakość obsługi i zaplecze operacyjne. Sprawdziliśmy, jakie możliwości oferują sieci, które zapraszają do współpracy nowych partnerów.
Tylko w grudniu Berlin Döner Kebap otworzył trzy lokale, w trzech nowych miastach i w trzech odmiennych formatach franczyzowych.
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z niej wynika?
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci uruchomiony we współpracy z lokalnym przedsiębiorcą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Z głową do peruk i do biznesu
/17.12.2025
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w pracowniach na zamówienie.
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...