OBI wydało 29 mln zł na obiekt w Katowicach
Spółka OBI Centrala Systemowa, należąca do niemieckiego koncernu handlowego OBI, otwiera dziś market budowlany w Katowicach – poinformował Puls Biznesu. Budowa obiektu pochłonęła około 29 mln zł. Zarząd spółki zamierza do końca kwietnia 2002 r. oddać kolejne markety w Opolu, Łodzi i Olsztynie.
Spółka OBI Centrala Systemowa, wchodząca w skład niemieckiego koncernu handlowego OBI, wydała 20 mln zł na budowę marketu handlowego. Kolejne 9 mln zł pochłonęło wyposażenie go w towar. Obiekt, który zostanie dziś uroczyście otwarty, ulokowano w Katowicach, przy ul. Rolnej.
Będą kolejne
Jak zapowiada inwestor, w markecie, o powierzchni 10,3 tys. mkw., ma znaleźć się około 50 tys. artykułów, m.in. materiały budowlane, artykuły dekoracyjne, elektronarzędzia, elementy oświetleniowe, a także sadzonki, narzędzia i meble ogrodowe. Halę podzielono na działy: ogród, mieszkaniowy, techniczny oraz budowlany. Przed obiektem ulokowano parking na ponad 300 samochodów. (...)
Na Śląsku ulokowane są obecnie cztery markety spod znaku pomarańczowego bobra: w Katowicach, Tychach, Bytomiu i Częstochowie. Na tym nie kończą się jednak plany spółki.
- Śląsk staje się powoli trudnym rynkiem ze względu na duże nasycenie hipermarketami i sklepami o podobnym charakterze. Zamierzamy jednak wybudować tu jeszcze dwa obiekty, ale plany są na tyle odległe, że nie została sprecyzowana ich dokładna lokalizacja - tłumaczy dla Pulsu Biznesu Mirosław Huczek, dyrektor sprzedaży na region południowy OBI Centrali Systemowej. (...)
Cztery na Śląsku
Spółka OBI Centrala Systemowa weszła na polski rynek w 1998 r., budując pierwszy obiekt w Tychach. Posiada obecnie sieć 18 marketów budowlanych, o łącznej powierzchni ponad 144 tys. mkw. Zatrudnienie w nich znalazło 2 tys. osób. W 2000 r. obroty firmy wyniosły 825 mln zł. Zdaniem dyrekcji firmy, do końca kwietnia 2002 r. mają zostać otwarte trzy kolejne obiekty: w Opolu, Łodzi i Olsztynie.
Pierwszy market OBI wybudowano w 1970 r. w Hamburgu. Koncern posiada obecnie 435 obiektów w Niemczech, Austrii, Czechach, Polsce, Słowenii, Szwajcarii, we Włoszech i na Węgrzech. Ich łączna powierzchnia wynosi 2,5 mln mkw. Zatrudnionych jest w nich łącznie około 23 tys. pracowników.
Więcej: Małgorzata Zdunek, Puls Biznesu, 30 maja 2001

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Od lat prowadziła zajęcia fitness i marzyła o własnym klubie. Gdy trafiła na ofertę franczyzy Xtreme Fitness Gyms, powiedziała mężowi: „To jest to”. Dziś Magdalena Liszkowska rozwija swój biznes w Suwałkach i planuje kolejny klub.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...