Obiekty zlokalizowane będą zarówno w dużych miastach – Bydgoszcz, Szczecin, Kraków, jak i przy głównych nadgranicznych szlakach drogowych – Kołbaskowo (autostrada A6), Strzeszowice (trasa europejska E36).
- Realizowane właśnie inwestycje, to nie wszystko - mówi Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Bierzemy udział w przetargach na tzw. Miejsca Obsługi Podróżnych, które powstaną przy polskich autostradach. Razem z naszą ofertą złożyliśmy plany dotyczące ich zagospodarowania. Liczymy na pozyskanie najbardziej konkurencyjnych lokalizacji.
Zgodnie z opublikowaną w czerwcu br. zaktualizowaną strategią, do 2012 r. Lotos zakłada (po wejściu w segment stacji autostradowych i automatycznych) uzyskanie 20 proc. udziału w sprzedaży paliw na autostradach, po zakończeniu głównej części programu związanego z ich budową. Natomiast całościowo, w krajowym segmencie sprzedaży detalicznej paliw, koncern planuje uzyskać 10 proc. udział w 2012 r. (ok. 6 proc. w 2007 r.). Łącznie na rozwój działalności handlowej spółka przeznaczy do 2012 r. 1,1 mld zł.
Coraz większa rodzina
Do sieci należy obecnie ok. 350 obiektów, które zlokalizowane są w miastach i przy trasach przelotowych. Do czerwca 2008 r. sieć stacji partnerskich Lotos powiększyła się o 9 obiektów, kolejnych 6 placówek dołączy do końca roku. Osoby przystępujące do sieci zyskują poza prawem do działania pod marką Lotos, m.in. gwarancję dostaw paliw, uzyskanie pakietu startowego - czyli zestawu inwestycji modernizujących stację wykonywanych na koszt Grupy Lotos. Franczyzobiorcą zostać może każda stacja spełniająca kryteria przyjęcia do sieci dotyczące m.in. wysokości sprzedaży i położenia obiektu.
Oferta skierowana jest głównie do właścicieli stacji już funkcjonujących, zarówno w systemach franczyzowych innych koncernów, jak również niezrzeszonych. Istnieje także możliwość współpracy dla właścicieli gruntów, którzy chcieliby wraz z Grupą Lotos wybudować i w przyszłości prowadzić stację paliw. Jednak w tej sytuacji duży nacisk kładzie się na atrakcyjną lokalizację terenu. Warto podkreślić, że partnerem może zostać zarówno osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, jak i spółka prawa handlowego.
Przyszły partner obowiązkowo przechodzi szkolenia wstępne obejmujące przede wszystkim zasady współpracy w sieci Lotos, znajomość obowiązujących standardów, zasady bezpiecznego prowadzenia stacji oraz szeroko pojętej obsługi klientów.
(agaka)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zarabiamy na antykorozji pojazdów
/25.04.2025
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Elomoto.eco buduje sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. To dobry pomysł dla tych, którzy szukają pasywnego dochodu.
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...