Zamień fotel na siodełko

Coraz więcej osób wykorzystuje dwukołowy środek lokomocji w wypadach za miasto, czy po prostu jako alternatywę dla zakorkowanych miejskich ulic. Sezon rowerowy zaczyna się z pierwszym marcowym słońcem, zaś jego koniec zwiastują jesienne deszcze i niskie temperatury.
Sobota
26.03.2011
Dla sklepów rowerowych firmy Velo oraz innych sklepów branżowych właśnie rozpoczyna się długo oczekiwany sezon.
 

W lutym bieżącego roku został oddany do użytku sklep Dobre Sklepy Rowerowe we Wrocławiu przy ulicy Hallera. Został on zaprojektowany zgodnie z zasadami Visual Merchandising Concept, czyli wytycznymi aranżacji sklepów. Koncepcja VMC obejmuje m.in. projekt witryny, wystrój pomieszczenia, czy sposób prezentacji asortymentu. Wizytówką koncepcji VMC są Promo Shop'y, które mają obrazować standardy sieci. W planach firmy jest otwarcie Promo Shop'ów w 10 największych miastach Polski.

- Poprzedni sezon nie należał do najłatwiejszych – wspomina Tomasz Radzki, Prezes Zarządu Velo sp. z o.o. - Echem odbijał się na nim kryzys, kiepska pogoda, powodzie. Niemniej jednak to spowolnienie rynku nie zniechęciło inwestorów do otwierania sklepów rowerowych i rozpoczęcia współpracy z naszą firmą. W zeszłym roku nawiązywaliśmy współpracę z zupełnie nowymi przedsiębiorcami, jak również pomagaliśmy otwierać kolejne sklepy naszym długoletnim partnerom.

Dobre Sklepy Rowerowe kładą nacisk na profesjonalizm, dlatego szukają do współpracy osób z doświadczeniem w branży rowerowej. Przystąpić do sieci mogą również osoby, które prowadzą już sklep sportowy, lub inną działalność, i dysponują lokalem o powierzchni co najmniej 40 m2. Kapitał, jakim powinien dysponować potencjalny partner, to minimum 40 tys. zł oraz dwa razy wyższa kwota, która będzie stanowiła zabezpieczenie finansowe.

Firma Velo prowadzi sieć sklepów Dobre Sklepy Rowerowe. Została założona w 1993 roku. Od przeszło 15 lat zajmuje się importem i dystrybucją rowerów, akcesoriów rowerowych, a także odzieży kolarskiej. W chwili obecnej pod szyldem Dobre Sklepy Rowerowe działa 135 placówek. Od początku roku szeregi grupy zasiliły cztery sklepy. Do końca miesiąca mają powstać kolejne cztery.

- W okresie zimowym notujemy wyraźny spadek sprzedaży rowerów, natomiast wzrost sprzedaży akcesoriów pozwalających odbywać treningi w domowym zaciszu, zwanych trenażerami - mówi Tomasz Radzki.- Istotne, przy sezonowości branży rowerowej jest to, by przedsiębiorca potrafił utrzymać koszty prowadzenia działalności na niskim poziomie. Wykorzystywanie wypracowanych zysków latem musi odbywać się z rozwagą, by przetrwać okres zimowy bez kłopotów finansowych.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz