Klienci potrzebują czegoś nowego, potrzebują zmiany, nawet, jeśli miałaby to być zmiana pozorna, albo niewielka. Ubiegły rok obfitował w zmiany wizerunkowe. Firmy franczyzowe odświeżały wygląd swoich lokali i głośno o tym mówiły. Poniżej przedstawiamy krótkie podsumowanie tego, co zmieniło się w polskiej franczyzie w 2012 roku.
Nowy Mr Hamburger
Po ponad 20. latach działalności Mr Hamburger postanowił odświeżyć swoje oblicze. Zmienił się wygląd lokali, a menu zostało wzbogacone o ofertę „Polskie smaki”. Zamiast niebieskich stolików i żółtych ścian w Mr Hamburgerze zagościły ciemnobrązowe meble z dodatkami szaro-srebrnych blatów oraz czerwieni na ścianach. W nowym designie zagościła również czerwona skórzana kanapa oraz blaty do wspólnej konsumpcji z hokerami, czyli wysokimi krzesłami przy barze.
Świeże ciasteczka
Na nowy wygląd postawiła również sieć minipiekarni Fornetti, która liczy w Polsce ok. 300 placówek. Fornetti postawiło na wygodę swoich klientów i dodało do wyposażenia lokalu miejsca siedzące, dzięki czemu klienci mogą od razu skonsumować ciasteczka. Zmieniło się również menu. Oprócz dobrze już znanych słodkich gorących wypieków pojawiły się słone ciasteczka, hot dogi, zapiekanki, ciepłe oraz zimne napoje i pakowane przekąski z ciasta francuskiego do samodzielnego wypieku.
Chłopskie Jadło w nowej chacie
Odświeżony wygląd otrzymały też restauracje Chłopskie Jadło. Pojawiły się w nich nowe szyldy i elementy graficzne, zmieni się też menu. - Chcemy zaproponować tradycyjną domową kuchnię w lżejszej postaci, serwowaną we wnętrzach, które w bardziej nowoczesny sposób nawiązują do polskich motywów ludowych – mówił Sylwester Cacek w sierpniu 2012 roku zapowiadając zmiany.
Delikatnie zmieniły się też Sphinxy, których twarzą został Radosław Majdan.
|
Tak wyglądają obecnie bary szybkiej obsługi Mr Hamburger. |
Zmiany ściśle tajne
Aranżację sklepów zmieniła też sieć Top Secret należąca do Grupy Redan. Nowy wygląd jest efektem badań, które miały pomóc w stworzeniu optymalnej powierzchni sprzedaży i poprawić przychody sklepów. Odświeżona aranżacja objęła zmiany w układzie funkcjonalnym sklepu oraz w jego wyglądzie. Powierzchnia sklepu została symbolicznie podzielona na mniejsze pomieszczenia przy użyciu ażurowych ścian. Wnętrze zostało utrzymane w jasnych i ciepłych kolorach a jego charakter podkreśla dodatkowo oświetlenie sklepu, które ma wzmocnić ekspozycję asortymentu. Za nowy wygląd sklepów odpowiedzialny jest zespół projektantów składający się z Moniki Augustyniak, Małgorzaty Skusiewicz oraz Igi Jareckiej.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
/07.07.2025
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...