Firma z Google w ręku
Własną stronę internetową ma 53 proc. polskich firm. Podczas gdy dla większych przedsiębiorstw własna strona www to już standard i posiada ją blisko 87 proc. firm zatrudniających 11-250 osób, to wśród małych podmiotów gospodarczych, które zatrudniają do 3 osób, własną stroną www może się pochwalić zaledwie 36 proc. - takie informacje płyną z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC na zlecenie Google Polska.
Pocieszający jest jednak fakt, że firmy coraz częściej wykorzystują internet jako sposób na zareklamowanie swojej firmy. W 2011 z reklamy w sieci skorzystało z 73 proc. firm z sektora MSP, to 5 proc. więcej niż rok temu i 10 proc. więcej niż dwa lata temu. Z rozdawania ulotek skorzystało w tym roku 37 proc. małych i średnich firm, tyle samo przedsiębiorstw reklamowało swoje wyroby i usługo w prasie, po ulotki i gazetki reklamowe sięgnęło 28 proc. przedsiębiorców. Jednak z roku na rok udział wymienionych wcześniej form reklamy spada na rzecz reklamy w sieci.
Pomocna dłoń
Aby ułatwić firmom start w wirtualnej rzeczywistości powstała Internetowa Rewolucja - akcja edukacyjna skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, które nie są jeszcze obecne w globalnej sieci. W ciągu roku przeszkolonych zostało ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 polskich miast. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.
- W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju gospodarczego poszczególnych regionów, w tym także przedsiębiorstw. Korzystanie z nowoczesnych technologii m.in. z internetu, to nie tylko szansa na rozwój technologiczny regionów oraz firm, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego. Właśnie dlatego cieszymy się z sukcesów Internetowej Rewolucji – wyjaśnia Lech Pilawski, dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć stronę internetową, umieścić wizytówkę firmy na mapach internetowych, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się, jak wykorzystać internet w promowaniu i prowadzeniu swojej działalności.
- Przed małymi i średnimi firmami bardzo ważny rok, w którym do Polski przyjadą tysiące turystów. Chcemy, aby Internetowa Rewolucja pomogła im aktywnie zaistnieć w internecie i dotrzeć nie tylko do polskich, ale również zagranicznych klientów – mówi Marcin Karnowski, dyrektor marketingu w Google Polska. - W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zetki a przedsiębiorczość
/02.11.2025
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
Tegoroczna Nagroda Nobla z ekonomii, choć dotyczy teorii, może mieć praktyczne przełożenie na biznes – szczególnie na franczyzę.
Czy spółki w Delaware pozwalają skutecznie ukryć majątek i tożsamość właściciela?
Z oprogramowania firmy SpiceSolutions korzysta już trzy tysiące osób na świecie. Udało się to osiągnąć mimo braku jakichkolwiek działań wspierających sprzedaż.
Nawet najlepszy pomysł biznesowy najpierw trzeba zaprezentować, aby dobrze sprzedać. Dlatego warto wiedzieć, co i jak mówić przyszłym inwestorom, pamiętając o tym, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...