Firma z Google w ręku

Własną stronę internetową ma 53 proc. polskich firm. Podczas gdy dla większych przedsiębiorstw własna strona www to już standard i posiada ją blisko 87 proc. firm zatrudniających 11-250 osób, to wśród małych podmiotów gospodarczych, które zatrudniają do 3 osób, własną stroną www może się pochwalić zaledwie 36 proc. - takie informacje płyną z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC na zlecenie Google Polska.
Pocieszający jest jednak fakt, że firmy coraz częściej wykorzystują internet jako sposób na zareklamowanie swojej firmy. W 2011 z reklamy w sieci skorzystało z 73 proc. firm z sektora MSP, to 5 proc. więcej niż rok temu i 10 proc. więcej niż dwa lata temu. Z rozdawania ulotek skorzystało w tym roku 37 proc. małych i średnich firm, tyle samo przedsiębiorstw reklamowało swoje wyroby i usługo w prasie, po ulotki i gazetki reklamowe sięgnęło 28 proc. przedsiębiorców. Jednak z roku na rok udział wymienionych wcześniej form reklamy spada na rzecz reklamy w sieci.
Pomocna dłoń
Aby ułatwić firmom start w wirtualnej rzeczywistości powstała Internetowa Rewolucja - akcja edukacyjna skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, które nie są jeszcze obecne w globalnej sieci. W ciągu roku przeszkolonych zostało ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 polskich miast. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.
- W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju gospodarczego poszczególnych regionów, w tym także przedsiębiorstw. Korzystanie z nowoczesnych technologii m.in. z internetu, to nie tylko szansa na rozwój technologiczny regionów oraz firm, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego. Właśnie dlatego cieszymy się z sukcesów Internetowej Rewolucji – wyjaśnia Lech Pilawski, dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć stronę internetową, umieścić wizytówkę firmy na mapach internetowych, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się, jak wykorzystać internet w promowaniu i prowadzeniu swojej działalności.
- Przed małymi i średnimi firmami bardzo ważny rok, w którym do Polski przyjadą tysiące turystów. Chcemy, aby Internetowa Rewolucja pomogła im aktywnie zaistnieć w internecie i dotrzeć nie tylko do polskich, ale również zagranicznych klientów – mówi Marcin Karnowski, dyrektor marketingu w Google Polska. - W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nawet najlepszy pomysł biznesowy najpierw trzeba zaprezentować, aby dobrze sprzedać. Dlatego warto wiedzieć, co i jak mówić przyszłym inwestorom, pamiętając o tym, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz!
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyza to sprawdzona metoda współpracy, z której korzystają tysiące przedsiębiorców na całym świecie. Na czym polega ten model biznesowy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...