Firma z Google w ręku

Własną stronę internetową ma 53 proc. polskich firm. Podczas gdy dla większych przedsiębiorstw własna strona www to już standard i posiada ją blisko 87 proc. firm zatrudniających 11-250 osób, to wśród małych podmiotów gospodarczych, które zatrudniają do 3 osób, własną stroną www może się pochwalić zaledwie 36 proc. - takie informacje płyną z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC na zlecenie Google Polska.
Pocieszający jest jednak fakt, że firmy coraz częściej wykorzystują internet jako sposób na zareklamowanie swojej firmy. W 2011 z reklamy w sieci skorzystało z 73 proc. firm z sektora MSP, to 5 proc. więcej niż rok temu i 10 proc. więcej niż dwa lata temu. Z rozdawania ulotek skorzystało w tym roku 37 proc. małych i średnich firm, tyle samo przedsiębiorstw reklamowało swoje wyroby i usługo w prasie, po ulotki i gazetki reklamowe sięgnęło 28 proc. przedsiębiorców. Jednak z roku na rok udział wymienionych wcześniej form reklamy spada na rzecz reklamy w sieci.
Pomocna dłoń
Aby ułatwić firmom start w wirtualnej rzeczywistości powstała Internetowa Rewolucja - akcja edukacyjna skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, które nie są jeszcze obecne w globalnej sieci. W ciągu roku przeszkolonych zostało ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 polskich miast. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.
- W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju gospodarczego poszczególnych regionów, w tym także przedsiębiorstw. Korzystanie z nowoczesnych technologii m.in. z internetu, to nie tylko szansa na rozwój technologiczny regionów oraz firm, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego. Właśnie dlatego cieszymy się z sukcesów Internetowej Rewolucji – wyjaśnia Lech Pilawski, dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć stronę internetową, umieścić wizytówkę firmy na mapach internetowych, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się, jak wykorzystać internet w promowaniu i prowadzeniu swojej działalności.
- Przed małymi i średnimi firmami bardzo ważny rok, w którym do Polski przyjadą tysiące turystów. Chcemy, aby Internetowa Rewolucja pomogła im aktywnie zaistnieć w internecie i dotrzeć nie tylko do polskich, ale również zagranicznych klientów – mówi Marcin Karnowski, dyrektor marketingu w Google Polska. - W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Z oprogramowania firmy SpiceSolutions korzysta już trzy tysiące osób na świecie. Udało się to osiągnąć mimo braku jakichkolwiek działań wspierających sprzedaż.
Nawet najlepszy pomysł biznesowy najpierw trzeba zaprezentować, aby dobrze sprzedać. Dlatego warto wiedzieć, co i jak mówić przyszłym inwestorom, pamiętając o tym, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz!
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...