z kraju

John Bull twierdzi, że to byczy pomysł
Masz lokal i trochę pieniędzy, ale brakuje ci pomysłu na knajpę? To znaczy, że właśnie do ciebie skierowana jest oferta John Bull Pub.

Powrót? Nie teraz
Amerykańska sieć barów fast food oficjalnie zaprzeczyła pojawiającym się pogłoskom o planach ponownego wejścia na nasz rynek sieci Burger King.

Ruszą kolejne punkty Mail Boxes Etc.
Sieć MBE wciąż się rozwija. W kolejnych miastach prowadzone są negocjacje z potencjalnymi franczyzobiorcami. W większości przypadków podpisane są już wstępne umowy.

Polskie firmy chcą ubierać Europę
Polskie firmy odzieżowe wdzierają się na rynki zagraniczne. Rosjanie, Czesi, Węgrzy oraz Litwini i Łotysze na potęgę kupują spodnie, koszule czy kurtki w sklepach Reserved, Tatuum oraz House. Trzeba być tam, gdzie ma się największe szanse rozwoju mówią nasi producenci. Atak na Zachód większość odkłada na później.

Rozrasta się sieć Galerii Prezentów
Zaledwie w cztery miesiące po otwarciu pierwszego franczyzowego sklepu Galerii Prezentów w Krakowie w Galerii Kazimierz, zostanie otworzony drugi - tym razem w Zabrzu.

Siedemdziesiąt ruchomych punktów do połowy 2006 roku.
Na polskim rynku jest miejsce dla około ośmiu tysięcy coffee barów - uważa Thomas Wrigley, autor konceptu sieci mobilnych kawiarni i współwłaściciel Cafe Minute.

Sa-ku-ra znaczy wiśnia
W dniach 23 lipca w Katowicach w CH Trzy Stawy i 30 lipca w Krakowie w Galerii Kazimierz odbędą się Wakacyjne Spotkania ze Sztuką Japonii.

Polski e-handel: Jeszcze daleko od eldorado
W Polsce działa około tysiąca sklepów internetowych. Są to głównie maleńkie przedsiębiorstwa, z których co drugie istnieje w sieci krócej niż rok. Jednak rynek e-handlu szybko rośnie i prawie wszyscy właściciele e-sklepów wierzą w dobrą przyszłość.

Zarobić na ciuchach
W ciągu ostatnich kilku tygodni sieć sklepów z odzieżą używaną Gwoździej powiększyła się o cztery nowe sklepy.

Domy na licencji
Biuro nieruchomości Północ na wrzesień zaplanowało otwarcie drugiego własnego oddziału w Krakowie. Firma zamierza rozwijać też sieć franczyzową. Na razie jest na starcie.

Mydło i Pachnidło w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy firmę Mydło i Pachnidło, która chce stworzyć sieć mydlarni w Polsce.

Czy warto wstawić w swoim sklepie czytnik kart?
Ile kosztuje wynajęcie terminalu do obsługi kart kredytowych? Jakie opłaty ponosimy z tytułu transakcji?

Wyprzedzamy tylko Turcję
Wyniki przeprowadzonych przez PARP badań oceniających potencjał innowacyjny małych firm nie napawają optymizmem.

Blikle wejdzie do Manufaktury
Kawiarnię z cukiernią pod szyldem Blikle otworzy w łódzkim centrum kulturalno-rozrywkowym Manufaktura firma A. Blikle.

Pralnia czystych pieniędzy
Francuscy pralniczy potentanci natrafili w Polsce na rafę. To rodzima sieć Panda, która zajęła im świetne lokalizacje.

Poszukiwania na innych półkach
W najbliższych latach polski handel detaliczny produktami nieżywnościowymi będzie się rozwijał. W 2005 roku jego wartość wzrośnie o 7 mld zł, w sumie wyniesie ok. 247 mld - wynika z najnowszego raportu firmy PMR.

Żabka czy ropucha?
W poniedziałek 4 lipca, w Gazecie Wyborczej w dodatku Duży Format został opublikowany artykuł o sieci sklepów spożywczych Żabka. Licencjobiorcy oskarżają sieć. Dawca licencji odpiera zarzuty.

Targi z groszkiem. Za rok powtórka
25 czerwca w Lublinie odbyły się targi sieci franczyzowej Groszek. W hali Międzynarodowych Targów Lubelskich swoją ofertę zaprezentowało 90 wystawców głównie z branży spożywczej, chemicznej i kosmetycznej, a także dostawcy sprzętu informatycznego, wyposażenia sklepów i inni partnerzy sieci Groszek.

Czterysta Groszków
Groszek w tym roku chce powiększyć sieć o 70-80 sklepów i dalej ją informatyzować. Zakończył też pilotażowy program lojalnościowy.

Zamów bezpłatny newsletter
Wszystkich, których interesują zmiany zachodzące na rynku franchisingu i partnerstwa, zachęcamy do zamówienia newslettera Franchising.pl