z kraju

Rewolucja technologiczna w sklepach
Bez względu na nasz sentyment do małych rodzinnych sklepików, przyszłość handlu należy do nowoczesnych, zinformatyzowanych sieci. To one mogą odegrać główną rolę w poprawie wydajności pracy w Europie.

Zmiany w szwalniach
Coraz więcej zakładów odzieżowych zachęconych sukcesami konkurencji, zmienia model działania. Odchodzą od produkcji, starają się umocnić markę, marketing i rozwój własnej sieci handlowej.

Przedsiębiorcy są zadowoleni
Nie wszystkie nadzieje związane z wejściem Polski do Unii spełniły się, ale bilans i tak jest dodatni.

Orlen liczy na utrzymanie udziału w rynku detalicznym
PKN Orlen SA liczy, że dzięki wdrożeniu jego planu w II połowie 2005 roku uda się zatrzymać i odwrócić trend spadkowy udziałów spółki w rynku detalicznym paliw.

Nowe supermarkety i hurtownie
W 2005 roku lubelska firma Eldorado, prowadząca 15 hurtowni, 43 supermarkety Stokrotka i ok. 400 sklepów franczyzowych Groszek, planuje wydać na inwestycje ok. 58 mln zł, z czego ok. 30 mln na rozwój spółki Eldorado.

Franchising LOTu Catering
LOT Catering szuka franczyzobiorców, którzy poprowadzą pierwsze franczyzowe Podniebne Barki. Potencjalnych inwestorów firma zachęca promocyjnymi opłatami wstępnymi – licencja kosztuje złotówkę.

Ekspansja Muszkieterów
W tym roku Muszkieterowie chcą otworzyć 32 sklepy, w tym 18 Intermarche i 14 Bricomarche

FashionBary szukają franczyzobiorców
Fashion TV, posiadająca sieć własnych FashionBarów i lokali franczyzowych na całym świecie, jest zainteresowana uruchomieniem kolejnych punktów w Polsce.

Spadek sprzedaży w marcu
Sprzedaż detaliczna spadła w marcu o 0,3 proc.

30 lokali Smaku Świata
Comiesięczna rewolucja w menu - ten nietypowy pomysł ma być wabikiem krakowskiej spółki.

Apetyczne plany sieci a-Petit
Właściciele sieci fast foodów a-Petit chcą zarzucić sieć na miasta powyżej 150 tys. mieszkańców.

Trzy nowe Dominium Pizza
W kwietniu - nowa pizzeria w Ursusie, w maju - na terenie Mielca, na początku czerwca na warszawskim Tarchominie - to plany rozwoju Dominium Pizza na najbliższy kwartał.

Hamburgery do retuszu
McDonald’s w Polsce zaczyna testować nowy model biznesu. Nie ma nic świętego, zmiany uderzają w podstawy standaryzacji, która była twardą zasadą firmy.

Operatorzy tworzą Izbę
23 kwietnia 6 firm operatorskich utworzyło Izbę Gospodarczą Przedsiębiorstw Finansowych

Certyfikowani pośrednicy
Polska Izba Gospodarcza Pośredników Finansowych rozpoczęła przyznawanie punktom kasowym pierwszych certyfikatów bezpieczeństwa. Taki certyfikat zapewnia, że pieniądze wpłacone przez klientów za rachunki szybko i bezpiecznie dotrą do adresata.

Giełda pod znakiem zapytania
Euro-Color wciąż się waha czy zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Najbliższy realny termin upublicznienia to przyszły rok. Najpierw spółka chce jednak zakończyć restrukturyzację.

Pomysł na biznes sprzedam
Nie sprawdziły się zapowiedzi ekonomistów. Polska nie jest przerabialnią zachodnich pomysłów biznesowych. Na 210 funkcjonujących w naszym kraju systemów licencyjnych aż 138 wymyślili Polacy.

Galeria Prezentów zarzuca sieć
Powoli rozkręca się nowa sieć sklepów pod nazwą Galeria Prezentów.

Pizza dla inwestora
21 marca kończy się termin zapisów inwestorów indywidualnych na akcje AmRestu. Holenderska spółka, operator polskich i czeskich restauracji Pizza Hut i KFC, planuje giełdowy debiut na przełomie kwietnia i maja.

Poczta kontra pośrednicy
Urzędy pocztowe próbowały zabronić pośrednikom przyjmowania abonamentu za RTV. Interweniowała KRRiT.