z kraju
 
                                    
                                    Polskie firmy chcą ubierać Europę
Polskie firmy odzieżowe wdzierają się na rynki zagraniczne. Rosjanie, Czesi, Węgrzy oraz Litwini i Łotysze na potęgę kupują spodnie, koszule czy kurtki w sklepach Reserved, Tatuum oraz House. Trzeba być tam, gdzie ma się największe szanse rozwoju mówią nasi producenci. Atak na Zachód większość odkłada na później.
 
                                    
                                    Rozrasta się sieć Galerii Prezentów
Zaledwie w cztery miesiące po otwarciu pierwszego franczyzowego sklepu Galerii Prezentów w Krakowie w Galerii Kazimierz, zostanie otworzony drugi - tym razem w Zabrzu.
 
                                    
                                    Siedemdziesiąt ruchomych punktów do połowy 2006 roku.
Na polskim rynku jest miejsce dla około ośmiu tysięcy coffee barów - uważa Thomas Wrigley, autor konceptu sieci mobilnych kawiarni i współwłaściciel Cafe Minute.
 
                                    
                                    Sa-ku-ra znaczy wiśnia
W dniach 23 lipca w Katowicach w CH Trzy Stawy i 30 lipca w Krakowie w Galerii Kazimierz odbędą się Wakacyjne Spotkania ze Sztuką Japonii.
 
                                    
                                    Polski e-handel: Jeszcze daleko od eldorado
W Polsce działa około tysiąca sklepów internetowych. Są to głównie maleńkie przedsiębiorstwa, z których co drugie istnieje w sieci krócej niż rok. Jednak rynek e-handlu szybko rośnie i prawie wszyscy właściciele e-sklepów wierzą w dobrą przyszłość.
 
                                    
                                    Zarobić na ciuchach
W ciągu ostatnich kilku tygodni sieć sklepów z odzieżą używaną Gwoździej powiększyła się o cztery nowe sklepy.
 
                                    
                                    Domy na licencji
Biuro nieruchomości Północ na wrzesień zaplanowało otwarcie drugiego własnego oddziału w Krakowie. Firma zamierza rozwijać też sieć franczyzową. Na razie jest na starcie.
 
                                    
                                    Mydło i Pachnidło w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy firmę Mydło i Pachnidło, która chce stworzyć sieć mydlarni w Polsce.
 
                                    
                                    Czy warto wstawić w swoim sklepie czytnik kart?
Ile kosztuje wynajęcie terminalu do obsługi kart kredytowych? Jakie opłaty ponosimy z tytułu transakcji?
 
                                    
                                    Wyprzedzamy tylko Turcję
Wyniki przeprowadzonych przez PARP badań oceniających potencjał innowacyjny małych firm nie napawają optymizmem.
 
                                    
                                    Blikle wejdzie do Manufaktury
Kawiarnię z cukiernią pod szyldem Blikle otworzy w łódzkim centrum kulturalno-rozrywkowym Manufaktura firma A. Blikle.
 
                                    
                                    Pralnia czystych pieniędzy
Francuscy pralniczy potentanci natrafili w Polsce na rafę. To rodzima sieć Panda, która zajęła im świetne lokalizacje.
 
                                    
                                    Poszukiwania na innych półkach
W najbliższych latach polski handel detaliczny produktami nieżywnościowymi będzie się rozwijał. W 2005 roku jego wartość wzrośnie o 7 mld zł, w sumie wyniesie ok. 247 mld - wynika z najnowszego raportu firmy PMR.
 
                                    
                                    Żabka czy ropucha?
W poniedziałek 4 lipca, w Gazecie Wyborczej w dodatku Duży Format został opublikowany artykuł o sieci sklepów spożywczych Żabka. Licencjobiorcy oskarżają sieć. Dawca licencji odpiera zarzuty.
 
                                    
                                    Targi z groszkiem. Za rok powtórka
25 czerwca w Lublinie odbyły się targi sieci franczyzowej Groszek. W hali Międzynarodowych Targów Lubelskich swoją ofertę zaprezentowało 90 wystawców głównie z branży spożywczej, chemicznej i kosmetycznej, a także dostawcy sprzętu informatycznego, wyposażenia sklepów i inni partnerzy sieci Groszek.
 
                                    
                                    Czterysta Groszków
Groszek w tym roku chce powiększyć sieć o 70-80 sklepów i dalej ją informatyzować. Zakończył też pilotażowy program lojalnościowy.
 
                                    
                                    Zamów bezpłatny newsletter
Wszystkich, których interesują zmiany zachodzące na rynku franchisingu i partnerstwa, zachęcamy do zamówienia newslettera Franchising.pl
 
                                    
                                    2 tysiące pierogów dziennie
Na miejscu, na wynos i na telefon - właściciele lokali z ofertą pierogów elastycznie reagują na oczekiwania klientów. Na rozkręcenie pierogowego biznesu wystarczy ok. 100 tys. zł kapitału. Inwestycja zwraca się często już po 1-1,5 roku.
 
                                    
                                    Chcę zostać dawcą
Własne oddziały czy sieć franczyzowa? Polscy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed dylematem, który z tych sposobów lepiej przyczyni się do rozwoju ich firm.
 
                                    
                                    Ahold Polska uruchamia drugi franczyzowy supermarket Albert
29 czerwca 2005 roku Ahold uruchomi drugi w Polsce supermarket Albert w systemie franczyzowym. Sklep zlokalizowany jest w Szklarskiej Porębie przy ul. Turystycznej 6.
 
                