z kraju
Wielkie plany Avansu
Rzeczpospolita informuje, że do końca 2007 roku spółka Mega Avans chce mieć 14 marketów ze sprzetem RTV, AGD i multimediami. Mega Avans chce zainwestować w rozwój 100 - 120 mln zł.
6,3 mln zł zysku w tym roku
Firma Dr Irena Eris w 2003 r. wypracowała 2,1 mln zł zysku netto, przy przychodach wynoszących 85 mln zł. Ponadto, firma ma nowego prezesa. Został nim Cezary Kołodziejczyk.
W poszukiwaniu kapitału
Jak poinformował Puls Biznesu, sieć sklepów Piotr i Paweł zamierza poszukać pieniędzy na rozwój na GPW lub emitując obligacje.
Pomogło drogie euro
Dzisiejsza Rzeczpospolita informuje o poprawie podstawowych wskaźników ekonomicznych branży odzieżowej w 2003 roku. Zdaniem analityków jest to przede wszystkim efekt zwiększenia opłacalności eksportu w wyniku osłabienia złotówki. Do tego dochodzą jeszcze bardziej energiczne działania marketingowe i handlowe.
Coffee Time wchodzi do Polski
Nowości Gastronomiczne informują o wejściu na polski rynek kanadyjskich sieci coffee barów. Według gazety pierwsza kawiarnia miała powstać w połowie marca w Katowicach.
Okazja Czyni Dzikusa
Rzeczpospolita opisała środowy szturm klientów na sklep Mega Avans w nowo otwartym warszawskim centrum handlowym Blue City.
Marka Reserved to już za mało
Puls Biznesu rozmawia z ekspertami finansowymi o wprowadzeniu nowej marki Cropp przez spółkę LPP.
Nagroda dla FOTOSTOP
Samoobsługowy MiniLab Cyfrowy firmy FOTOSTOP został wyróżniony w Konkursie Międzynarodowych Targów sprzętu fotograficznego, filmowego, video i kinowego. Impreza odbyła się w Łodzi 26 marca br.
Zamieszkaj w Niebieskim Mieście
Gazeta Wyborcza donosi o dzisiejszym otwarciu największego centrum handlowo – rozrywkowego Blue City. Całość mieści się na ośmiu kondygnacjach, z czego trzy przeznaczone są wyłącznie na sklepy, punkty usługowe, restauracje, bary i kawiarnie.
2004: ponad 30 Delikatesów Centrum
W styczniu i lutym sieć Delikatesy Centrum podpisała już pięć umów franczyzowych z nowymi uczestnikami sieci.
Bariera 100 tysięcy złotych
W drugim dodatku o franchisingu z 24 marca Gazeta Prawna zauważa, że głównym problemem hamującym rozwój franczyzy w Polsce to wciąż brak pieniędzy na inwestycje. Wielu potencjalnych biorców licencji franczyzowej rezygnuje z biznesu po obliczeniu wszystkich kosztów niezbędnych do jego uruchomienia.
Blisko 2 mld zł obrotu Kolportera
Według Supermarket Polska w 2003 roku obroty Grupy Kolporter wyniosły blisko 2 mld złotych.
Sfinks powiększa sieć - w tym roku 10 nowych lokali
Ostatnio, Sfinks Polska otworzył cztery nowe restauracje - w Kielcach, Chorzowie, w CH Manhattan w Gdańsku oraz przy ul. Chmielnej róg Szpitalnej w Warszawie
II Salon Franchisingu w czerwcu!
W dniach 16-18 czerwca w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędzie się II Ogólnopolski Salon Franchisingu. Zapowiada się udana impreza, która zgromadzi całą branżę, najlepsze firmy franchisingowe i wielu potencjalnych franczyzobiorców. Patronem imprezy będzie Polska Organizacja Franczyzodawców.
Małe i średnie firmy czują już ożywienie
Jak podała wtorkowa Gazeta Wyborcza, według najnowszego raportu Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych o konkurencyjności sektora MSP, w najbliższej przyszłości małe i średnie przedsiębiorstwa spodziewają się wzrostu sprzedaży i zysków.
Coraz więcej firm inwestuje we własne placówki
Firmowe placówki sprzedaży umożliwiają kontrolę nad dystrybucją, zapewniają wyższe marże przy sprzedaży, gwarantują bezpośredni kontakt z klientami. Są też bardzo ważnym elementem rozwoju marki
Jeszcze bardziej sexy - jeszcze bardziej Tally
28 lutego 2004 Tally Weijl otworzyło nowy sklep w Galerii Mokotów.
Muszkieterowie ruszają do ataku
Według informacji weekendowego Parkietu Grupa Muszkieterów zamierza zwiększyć tempo rozwoju i otworzyć w tym roku 48 supermarketów. Obroty mają sięgnąć 2,1 mld zł.
Pan American Pizza: 150 restauracji do końca 2004 roku
Nowości Gastronomiczne informują o strategii rozwoju pizzerii Pan Amerikan Pizza w mniejszych miejscowościach. Według opinii Pawła Hływy, współwłaściciela sieci, w małych miastach jest mniej klientów, ale za to szybciej przywiązują się do marki. Być moze spowodowane jest to brakiem możliwości innego wyboru.
Osiem nowych Polek
Według informacji Supermarket Polska, w tym roku sieć sklepów Polka powiększyła się już o osiem nowych placówek.