Franczyza dla miłośników motoryzacji
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Poland
Jakie macie plany na 2018 rok?
Spodziewam się, że upłynie on pod znakiem otwarć nowych salonów i wzrostu sprzedaży usług związanych z auto detailingiem i pielęgnacją samochodów. Będziemy się również starać dotrzeć z ofertą do właścicieli aut klasy średniej, bo na razie naszymi klientami są przede wszystkim posiadacze samochodów marek premium. Z czasem jednak będzie się to zmieniać, bo Polacy lubią dbać o swoje auta, niezależnie od ich ceny. Zapotrzebowanie na usługi widzimy też po wzroście sprzedaży w naszych salonach, która w ubiegłym roku była o 55 proc. większa w stosunku do 2016 r.
Ile salonów Ziebart chcecie docelowo otworzyć w Polsce?
W planach mamy 40 placówek w całym kraju w ciągu 10 lat. Oceniam, że Ziebart osiągnie właśnie w tym czasie szczyt rozwoju w Polsce. Tak było w Korei Południowej, która jest podobna do naszego kraju m.in. pod względem kosztów pracy, czy wolumenu samochodów.
Jak będzie wyglądać struktura sieci franczyzowej w naszym kraju?
Uważam, że w Polsce w każdym mieście powyżej 300 tys. mieszkańców jest miejsce na jeden, dwa duże salony i od trzech do pięciu mniejszych punktów Ziebart Express. Koszt inwestycji w duży salon wynosi mniej więcej 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po ok. 1,5 roku. Mniejsze salony otwieramy z dealerami samochodowymi. Tego typu punkty są wsparciem w funkcjonowaniu dużych placówek. Obecnie klientami Ziebarta w Polsce są głównie właściciele aut premium. Chcemy też przyciągnąć klientów z samochodami ze średniej półki i z autami używanymi. Zależy nam, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Jest o co walczyć, bo wartość usług związanych z ochroną, pielęgnacją samochodów i auto detailingiem w Polsce wynosi rocznie ok. 300-400 mln zł.
Podobno jeśli Ziebart osiągnie sukces w Polsce, będziecie rozwijać się również w innych krajach Europy?
Polska to idealny rynek na rozwój usług, które oferuje firma Ziebart. Branża motoryzacyjna jest tu mocno rozwinięta. Polacy chętnie inwestują w samochody, a widok Audi, BMW, Lexusa czy Mercedesa na ulicach to standard. Jest więc do kogo kierować ofertę, zwłaszcza że ochrona i pielęgnacja aut spotyka się z coraz szerszym zainteresowaniem. Jeśli model rozwoju sprawdzi się w Polsce, wówczas ruszymy na podbój reszty Europy. Obecnie na świecie Ziebart posiada ok. 1 tys. salonów. Działamy w dalekiej i bliskiej Azji (np. Korea Południowa, Filipiny, Indonezja, Arabia Saudyjska, Turcja), a także w Ameryce Północnej – w USA i w Kanadzie. Teraz przyszedł czas na Europę.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...