Pieniądze z natury
Od 17 lat Organique produkuje naturalne kosmetyki, a od 2006 roku buduje sieć sklepów pod tym samym logo. Na ich półkach można znaleźć produkty do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy, do aromaterapii czy kąpieli. Wszystkie przygotowywane są z naturalnych składników, większość nadal tworzona jest ręcznie.
– Cały czas, regularnie, wprowadzamy do naszej oferty nowości – podkreśla Katarzyna Cicińska, dyrektor zarządzający marki Organique. – Ostatni rok był bardzo bogaty pod tym względem. Hitem okazał się np. nasz suchy olejek do ciała czy świece sojowe do aromaterapii. Zawsze, poszerzając asortyment, dbamy też o to, by nowe produkty nie kanibalizowały naszej dotychczasowej oferty.
W sieci działa obecnie ponad 50 placówek, prawie wszystkie we franczyzie. Rocznie otwierane są zwykle 3-4 nowe sklepy. W 2017 powstało ich więcej, bo aż sześć.
Generalnie marka chce pojawiać się w miastach, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.
– Rynek tej wielkości daje gwarancję, że sklep nie tylko się utrzyma, ale też przyniesie satysfakcjonujące obroty – mówi Katarzyna Cicińska. – Choć zdarza nam się otwierać placówki także w mniejszych miastach.
Pod szyldem marki można otwierać zarówno wyspy handlowe, jak i sklepy. Obecnie Organique preferuje lokalizacje w galeriach handlowych. Wystarczająca powierzchnia na sklep to 20-35 m2. Projekt sklepu jest przygotowywany w centrali firmy, przez architekta, na podstawie planów lokalu, dostarczonych przez franczyzobiorcę. Jeśli chodzi o wyspy, to franczyzodawca przygotowuje je według własnych, standardowych projektów. W zależności od wymogów galerii, mają powierzchnię 10-14 m2. Nie są zamknięte, klientki mają możliwość wejścia do środka.
Całkowity koszt inwestycji franczyzodawca szacuje na 150-180 tys. zł. Przygotowanie sklepu trwa zwykle 1-2 miesiące.
Licencjodawca zapewnia szkolenia dla personelu. Trwają od jednego do dwóch tygodni. Personel zapoznaje się dokładnie z produktami Organique i zasadami obsługi klienta.
– Konsultantki muszą znać każdy produkt, wiedzieć, jaki jest jego skład, przeznaczenie, komu mogą go polecić – podkreśla Katarzyna Cicińska. – Odgrywają bardzo ważną rolę w budowaniu relacji z klientami, więc muszą być do tego starannie przygotowane.
Dział szkoleń uczy także, jak budować ekspozycje w sklepie i w witrynie. Szkoleniowcy przyjeżdżają do nowo otwieranej placówki i razem z jej pracownikami rozkładają produkty, materiały reklamowe itd. Franczyzobiorcy Organique zarabiają na marży od sprzedanych produktów.
– Mamy bardzo wysoki poziom marżowości – podkreśla Katarzyna Cicińska. – Od razu na początku jest to ponad 40 proc. Z czasem marża może się powiększać, w zależności od wysokości obrotów sklepu.
Jak mówi franczyzodawca, pierwszy tydzień działalności sklepu z reguły jest bardzo dobry. Później następuje nasycenie nowością i zaczyna się praca nad budowaniem bazy klientów. Pomagają w tym m.in. akcje promocyjne, programy lojalnościowe. Miesięcznie franczyzobiorcy płacą 2 proc. od obrotu na fundusz marketingowy. Akcje marketingowe są przygotowane centralnie.
Według szacunków licencjodawcy oczekiwanie na rentowność trwa od 6 miesięcy do roku. Zwrot z inwestycji powinien natomiast nastąpić w okresie od 2 do 3 lat.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...