Firma na wyspie
Jak przebiega rozwój sieci Golden Rose?
Sieć naszych placówek liczy blisko 80 punktów. Dwa z nich otwarto w tym roku – w Łodzi i Kaliszu. Mamy swoje stoiska firmowe lub franczyzowe w każdym województwie. Obecnie trwają rozmowy z galeriami, w których planowane są kolejne otwarcia.
Gdzie można otworzyć placówkę z waszym szyldem?
Skupiamy się na otwarciach w centrach handlowych, w miastach liczących ponad 60 tys. mieszkańców. Wybieramy galerie handlowe, które cieszą się największą popularnością w danym mieście i przyciągają klientów urozmaiconą ofertą. Bardziej stawiamy na wolnostojące wyspy niż sklepy. Wyspa generuje dużo niższe koszty niż sklep, co jest kluczowe przy prowadzeniu działalności. Ten model od samego początku proponujemy naszym partnerom franczyzowym, i jak do tej pory sprawdza się.
Co jest największym wyzwaniem przy uruchamianiu punktu?
Dla sukcesu w tym biznesie kluczowa jest lokalizacja. Atrakcyjne centra handlowe często posiadają wieloletnie umowy z najemcami, uniemożliwiające wejście nowej marki przez kilka następnych lat. Z wyspami handlowymi jest co prawda trochę prościej, jednak również to należy wziąć pod uwagę przygotowując się do otwarcia stoiska franczyzowego. Staramy się zawsze doradzać w doborze lokalizacji, m.in. analizując nasycenie rynku w danym regionie. Są miasta, w których otwarto już od 4 do 6 punktów Golden Rose i otwieranie kolejnego nie ma najmniejszego sensu.
Ile trzeba wydać na inwestycję?
Nasze standardowe stoisko handlowe użyczamy franczyzobiorcy nieodpłatnie. Kwota, potrzebna na start inwestycji, to zazwyczaj ok. 50 tys. zł. Jest przeznaczana na: opłatę wstępną – 20 tys. zł, zatowarowanie wyspy – 25 tys. zł, sprzęt (kasa fiskalna, komputer) – 5 tys. zł. Nie ma żadnych opłat miesięcznych. Licencjobiorcy zarabiają na marży. Przy pełnym zaangażowaniu w prowadzenie biznesu zwrot z inwestycji jest możliwy do uzyskania po dziewięciu miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży.
Rozmawiała Monika-Wojniak-Żyłowska
Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej Golden Rose / "Staramy się zawsze doradzać w doborze lokalizacji, m.in. analizując nasycenie rynku w danym regionie. Są miasta, w których otwarto już od 4 do 6 punktów Golden Rose i otwieranie kolejnego nie ma najmniejszego sensu". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kosmetyki z Francji
/19.11.2024
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...