Lokalizacja ma znaczenie

Ulice nie do poznania / W Warszawie łatwo wskazać przykłady radykalnych metamorfoz ulic, takich jak Poznańska, Koszykowa, Jagiellońska czy Targowa, które niegdyś owiane złą sławą, dzisiaj przyciągają tłumy.
Wybór lokalizacji dla biznesu takiego jak restauracja, galeria sztuki, czy elegancki sklep decyduje często o jego dochodowości, możliwościach rozwoju, a nawet klienteli. Dlatego warto rozważyć atuty jakimi dysponują lokale użytkowe w odrestaurowanych kamienicach śródmieścia czy Starej Pragi Warszawy.
 

Do oczywistych zalet należy znakomite umiejscowienie w najbardziej prestiżowych rejonach, przy ruchliwych ulicach, najczęściej w punktach świetnie skomunikowanych z resztą miasta. Kamienice są unowocześniane, ale zachowują dawny charakter, także pod względem proporcji lokali mieszkalnych i handlowo-usługowych. – W ten sposób miasto odzyskuje wizytówkę w postaci zabytkowego budynku, ale także fragment dawnej, dobrze funkcjonującej tkanki miejskiej – podkreśla Radek Martyniak, prezes firmy Fenix Group. – W Śródmieściu mamy do czynienia z powolną, ale postępującą zmianą myślenia o centrum, które na wzór Zachodnich metropolii na nowo przybiera charakter dzielnicy mieszkaniowo-handlowej.

Pojawia się też efekt synergii między powstałymi w zabytkowych kamienicach restauracjami, eleganckimi kawiarniami, punktami usługowymi i sklepami, czy salonami z artykułami wyposażenia wnętrz. W Warszawie łatwo wskazać przykłady radykalnych metamorfoz ulic, takich jak Poznańska, Koszykowa, Jagiellońska czy Targowa, które niegdyś owiane złą sławą, dzisiaj przyciągają tłumy. Klienci to nie tylko turyści i mieszkańcy innych dzielnic, ale przede wszystkim nowi lokatorzy stuletnich kamienic. Odrestaurowane mieszkania, które ponownie trafiają na rynek zwykle kupują bowiem osoby dosyć zamożne.

Lokale użytkowe w zabytkowych budynkach wybierają wszyscy przedsiębiorcy, którym zależy na prestiżu i reprezentacyjnym charakterze siedziby. Butików luksusowych marek albo najmodniejszych i najbardziej eleganckich restauracji próżno szukać w centrach handlowych. Intensywny ruch i wielkomiejska atmosfera sprzyjają zdobywaniu klientów i rozwijaniu działalności. Stylowe dziedzińce kamienic przekształcają się w klimatyczne, ale w pełni współczesne miejsca rozrywki, przywodzące na myśl skojarzenia z najlepszymi przykładami tego typu z europejskich stolic. – Łatwo się o tym przekonać zaglądając chociażby na podwórko przy Noakowskiego 16, gdzie oprócz restauracji, zagościł na stałe słynny 12on14 Jazz Club – mówi Karol Milczarski, menedżer ds. Komercjalizacji w Fenix Group. 

Duża powierzchnia, funkcjonalny rozkład pomieszczeń to cecha wspólna większości lokali użytkowych w zabytkowych kamienicach. Mają również tę przewagę, że swój reprezentacyjny charakter i rozplanowanie, jak również doskonałą ekspozycję witryn zawdzięczają pracy znakomitych architektów i rzemieślników. Trafiają na rynek komercyjny w odświeżonej, atrakcyjnej dla potencjalnych klientów formie. Budynek zostaje w pełni unowocześniony od strony technicznej, natomiast pod względem estetycznym Fenix Group robi wszystko, aby odzyskał swój dawny, stylowy wygląd. 

Wyjątkowa elegancja to kolejny atut lokalizacji biznesu w stuletniej kamienicy, wzniesionej w stylu secesji, neorenesansu, art deco, itp. – Zawsze dążymy do tego, aby zrewitalizować i zabezpieczyć na przyszłość możliwie jak najwięcej z oryginalnej substancji budynku, zachowując tym samym piękno, które przetrwało próbę czasu – opowiada Martyniak. – Zaprojektowana z pietyzmem i zgodnie z kanonami sztuki klasyczna architektura się nie starzeje. 

Precyzyjnej renowacji i odwzorowaniu podlegają najdrobniejsze detale architektoniczne, a także elementy wyposażenia wnętrz. W rewitalizowanych kamienicach można się przekonać jak spektakularne efekty potrafią osiągnąć artyści przy renowacji żeliwnych okuć, stolarki drzwiowej i okiennej, parkietów, dywanów kaflowych, sztukaterii, pieców i grzejników. Ponadczasowa elegancja i niepowtarzalny styl decydują o wielkomiejskiej atmosferze, przyciągają mieszkańców i inwestorów.


Prestiż w parze z biznesem / Lokale użytkowe w zabytkowych budynkach wybierają wszyscy przedsiębiorcy, którym zależy na prestiżu i reprezentacyjnym charakterze siedziby.