Myślisz franczyza, mówisz PROFIT system
PROFIT system, firma doradcza, wydawca mediów i organizator targów franczyzowych powstała w 1998 roku. Na polskim rynku funkcjonowało wówczas zaledwie kilka firm franczyzowych, a reprezentantem polskiej franczyzy był koncept Blikle. Resztę rynku stanowiły firmy zagraniczne.
– Zaczynaliśmy w czasach, gdy rynek franczyzy nie wiedział nawet, że istnieje. Bliska zeru była też świadomość franczyzy, zarówno wśród potencjalnych franczyzodawców, jak i firm, które mogłyby rozwijać sieci licencyjne – mówi Arkadiusz Słodkowski, współzałożyciel i członek zarządu PROFIT system.
Dziś na polskim rynku funkcjonuje ponad 1200 ofert franczyzowych, a ponad 80 proc. z nich to marki polskie. PROFIT system opracował ponad 300 konceptów franczyzowych. Wśród klientów firmy były największe tuzy rynku franczyzowego, jak Lotos, Delikatesy Centrum, Komfort, 5.10.15, Open Finance, a także małe firmy, które rozwinęły się dzięki franczyzie, np. Early Stage, Mrs. Sporty czy Bobby Burger.
Działają też fachowe media, rozwinięte doradztwo franczyzowe, targi oraz organizacja branżowa – wszystko, czym powinien dysponować dojrzały rynek. W ciągu ostatnich lat istotnie wzrosła też świadomość franczyzy w społeczeństwie. Obecnie ok. 20 proc. dorosłych Polaków deklaruje znajomość sprawy, to ponad 6 milinów ludzi.
– Bardzo zmieniło się również podejście obecnych i potencjalnych franczyzodawców. Coraz więcej firm bardzo rzetelnie przygotowuje się do roli organizatora systemu. Opracowują profesjonalne pakiety franczyzowe, wszelkie rozwiązania testują na jednostkach własnych, zaś potwierdzenia wiarygodności szukają w Polskiej Organizacji Franczyzodawców – mówi Michał Wiśniewski, prezes zarządu PROFIT system.
Wraz z rynkiem franczyzy, urosła również firma doradcza PROFIT system. Spółka obsługuje klientów w 13 krajach świata i jest największą europejską firmą doradczą wyspecjalizowaną we franczyzie. Firma ma portale o franczyzie w Polsce, Czechach, na Węgrzech, Litwie, Łotwie, w Rumunii, Rosji, na Ukranie, w Słowacji, Słowenii, Serbii, Chorwacji i Arabii Saudyjskiej. Jeszcze w grudniu uruchomi też portal we Włoszech i w Macedonii.
– Staramy się zaistnieć na rynkach, gdzie polskie franczyzy mają największe szanse na rozwój, np. ze względu na podobne oczekiwania konsumentów, osiągane dochody. Dlatego ostatnio zdecydowaliśmy się na ekspansję do Włoch. Aktualnie jest to co prawda kraj w trudnej sytuacji gospodarczej, ale idealny dla rozwoju franczyzy ze względu na liczbę ludności, dużych miast czy powierzchnię – stwierdza Michał Wiśniewski.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak organizuje się wyprawy w odległe zakątki świata? Czy Polacy są w stanie dużo zapłacić za podróżowanie? – o tym i nie tylko o tym opowiada Tomasz Obuchowicz, współwłaściciel biura podróży Sunsara.
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...