Prowadzenie biznesu gastronomicznego jest dynamiczne i wymagające. Przez pandemię branża gastronomiczna stanęła nad przepaścią i przeżyła największy kryzys w historii.
 

Aby wyjść na prostą należy dostosowywać się do aktualnej sytuacji, a jednocześnie pamiętać o… stratach. W tym może pomóc technologia.

Nikt nie chce marnować jedzenia. Niestety jest to powszechne zjawisko, które naraża przedsiębiorców na straty. Aby dbać o świeżość przy regularnych dostawach, trudno sprawić, by żaden produkt się nie zmarnował. A ma to ogromny wpływ na planetę. Jedzenie to przecież surowce - ziemia, ludzka praca, nawozy, woda, której rolnictwo zużywa najwięcej wśród wszystkich przemysłów, paliwa czy prądu. Do tego należy dodać gazy cieplarniane emitowane podczas tych procesów i… skala problemu nie wygląda już na taką małą. 

Eko-rozwiązanie, które pozwala zarobić

Do Too Good To Go dołączyło już ponad 3600 partnerów w Polsce, a globalnie ponad 100 tysięcy, tym samym sprawiając, że jest największą tego typu platformą na świecie. W Polsce z Too Good To Go współpracują takie firmy, jak m.in: A. Blikle, MOD Donuts, Natura Cold Press, North Fish, Starbucks, Pizza Hut, Gorąco Polecam Nowakowski, Carrefour, Costa Coffee, Green Cafe Nero, Danone i wiele innych. Aplikacja dostępna jest już w 50 miastach, a w tym roku planowane są kolejne wdrożenia.

Właściciele, widząc, że nie uda im się sprzedać pieczywa, ukruszonego ciastka, jogurtu ze źle wydrukowaną etykietą lub w ostatnim dniu ważności mogą skomponować paczkę, której cena dla użytkownika wynosi jedną trzecią wyjściowej wartości” - mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka. Od takiej paczki Too Good To Go pobiera prowizję. Użytkownicy sami odbierają jedzenie w wyznaczonych godzinach, dzięki temu poznają dane miejsce, widzą, że robi coś dobrego i chętnie do niego wracają. 

Pozostałe korzyści

Sklepy, restauracje, piekarnie, kawiarnie i inne mogą same zgłosić się poprzez stronę internetową, co często robią, bo widzą, że to współpraca win-win-win - zyskuje tu biznes, planeta i użytkownik aplikacji. 

“Podstawą działalności Too Good To Go jest inspirowanie do walki z marnowaniem jedzenia poprzez edukację, współpracę z firmami z branży żywieniowej, ale również z organizacjami rządowymi i pozarządowymi. Wszystko po to, by nasze aktywności przyniosły efekty na jak największą skalę. Dlatego często organizujemy kampanie edukacyjne, do których zapraszamy naszych Partnerów” - mówi Anna Kurnatowska. “Zbliżają się Święta Wielkanocne, a wraz ze Świętami Bożego Narodzenia to czas, w którym marnujemy najwięcej. Z pewnością będziemy o tym głośno mówić, uczulać Polaków, ale też przypominać, by zaglądali do aplikacji Too Good To Go w słusznej sprawie. Do tego samego zachęcamy biznesy” - dodaje.

Aby dołączyć do Too Good To Go wystarczy zostawić kontakt tutaj. Współpraca nie wiąże się z podpisywaniem umowy.