Nowe szaty Berti
Pierwszy supermarket Berti powstał w październiku 1996 r. w Szczecinie, jako początek realizacji idei stworzenia finansowanej przez rodzimy kapitał sieci supermarketów. Głównym celem spółki stało się zapewnienie klientom usług i towarów najwyższej jakości. Sieć Berti tworzy dzisiaj 19 sklepów zlokalizowanych na Pomorzu Zachodnim, w Wielkopolsce oraz w województwach lubuskim i kujawsko – pomorskim. Średnia powierzchnia obiektów wynosi 700 m². Wszystkie placówki spełniają standardy Unii Europejskiej, klienci mają zapewniony parking oraz podjazdy dla osób niepełnosprawnych.
W każdym supermarkecie Berti klienci mogą się zaopatrzyć w wysokiej jakości mięsa, wędliny, owoce, warzywa, nabiał oraz inne artykuły spożywcze, a także kosmetyki, chemię gospodarczą i drobne artykuły gospodarstwa domowego. Ponadto każdy sklep ma na miejscu własną piekarnię i oferuje klientom świeże i gorące pieczywo. Berti chce się odróżniać od innych obecnych na naszym rynku supermarketów spożywczych – poza najwyższą jakości obsługą i asortymentem, półką premium, obejmującą ekskluzywne towary spożywcze.
Sklep przy ulicy 26 kwietnia 2 w Szczecinie ma najdłuższą historię w sieci. W związku z tym został wytypowany do zbadania wpływu zmiany wystroju sklepu oraz rozszerzenia asortymentu na postrzeganie go przez klientów i na wzrost jego obrotów.
W dobie silnego napływu firm i trendów zachodnich, celem firmy jest podkreślenie pochodzenia naszego rodzinnego kapitału. Opierając się na wynikach badań potrzeb klientów i ich pozytywnego postrzegania polskości tej sieci, poprzez wystrój i inne elementy firma chce wzbudzić w nich uczucie przywiązania do polskiej tradycji. Wystrój o charakterze dworku szlacheckiego mają stworzyć niepowtarzalną swojską atmosferę podczas pobytu klienta w sklepie.
Zmiany wystroju obiektów sklepowych to pierwszy krok, który spółka Berti postawiła w celu zaistnienia na jednej z płaszczyzn konkurencji, jaką są pozytywne wrażenia podczas robienia zakupów. W przyszłości firma zamierza zapewnić klientowi coraz wyższą kulturę obsługi. Firma chce wykorzystać dane z programu lojalnościowego, który jest prowadzony od ponad dwóch lat. Wszystkie te działania mają sprawić, że klient będzie wracał do swojego sklepu Berti równie chętnie, jak wraca do swojego domu.
Jak widać, sieć Berti rozumie, że szansę w walce konkurencyjnej mają tylko te firmy, które potrafią odróżniać się czymś od innych i zaoferować klientom wartości unikalne i niepowtarzalne. Poza tym jest wolno, ale systematycznie powstaje grupa klientów, która nie przychodzi do sklepu po porostu, żeby kupić produkt. Jest to grupa, która oczekuje wysokiej jakości usługę, na którą składają się bardzo dobre produkty, perfekcyjna obsługa i klimat, który towarzyszy robieniu zakupów.
Więcej: Robert Szewczyk, Detal Dzisiaj, 6 lutego 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...