Sieci w natarciu
Sieć Gruby Benek otworzyła nowy lokal w Łodzi, na osiedlu Retkinia. Jego właścicielem jest franczyzobiorca, który już prowadzi jedną pizzerię tej marki.
– Rozwój biznesu naszych franczyzobiorców w ramach sieci cieszy nas szczególnie – mówi Natalia Kępka, członek zarządu Spółki. – Lokal znajduje się przy jednej z głównych ulic w centrum osiedla, jest dobrze skomunikowany z okolicą, a to oznacza szybkie dostawy.
Gruby Benek to ogólnopolska sieć pizzerii, działająca od ponad 20 lat. Zrzesza kilkadziesiąt lokali prowadzonych przez franczyzobiorców. Podstawą oferty lokali sieci jest autorska pizza w amerykańskim stylu, w menu są także burgery oraz dania kurczakiem w panierce.
Muszkieterowie rosną
Bricomarché ma już 210 sklepów. Najnowszy został otwarty w Brwinowie, w województwie mazowieckim, w formule „Pod Znak”. Oznacza to, że nowo powstały sklep dołączył do sieci Grupy Muszkieterów i funkcjonuje teraz pod szyldem Bricomarché.
Właścicielem sklepu jest Tomasz Jokiel, lokalny przedsiębiorca, który dostosował lokal do standardów sieci. Przyłączenie „Pod Znak” to najbardziej zaawansowana formuła współpracy, jaką proponuje Grupa Muszkieterów właścicielom placówek handlowych. Przyłączenie placówki do sieci Bricomarché zapewnia przedsiębiorcy dostęp do know-how Grupy, a także pełen pakiet usług obejmujących m.in. optymalizację logistyczną, kampanie marketingowe, szeroką gamę produktów oraz wsparcie doświadczonych ekspertów z branży DIY.
– Współpraca z doświadczonym i renomowanym partnerem daje mi dużą szansę na osiągnięcie sukcesu na rynku. Jako właściciel punktu Bricomarché w Brwinowie czuję się pewniej, będąc częścią tak cenionej marki. Dzięki współpracy z Grupą Muszkieterów dostosowuję mój biznes do sprawdzonego modelu handlowego, jednocześnie zachowując dużą elastyczność i autonomię. Fakt, że mój sklep jest już 14. punktem Bricomarché w województwie mazowieckim, świadczy o zaufaniu, jakim cieszymy się wśród klientów – ocenia Tomasz Jokiel, właściciel punktu Bricomarché w Brwinowie.
9 tys. franczyzobiorców
Właśnie tylu ma sieć Żabka. Dziewięciotysięcznym franczyzobiorcą został Jakub Uberman, który prowadzi sklep w liczącej mniej niż 4 tys. mieszkańców Kosinie (woj. podkarpackie). Do tej pory wspierał żonę w prowadzeniu salonu kosmetycznego. Wcześniej był także menedżerem sprzedaży i przedstawicielem handlowym w firmie z branży rolniczej.
– Dołączenie do Żabki było dla mnie oczywistym wyborem, przede wszystkim ze względu na wszechstronne wsparcie, jakie sieć oferuje na każdym etapie prowadzenia sklepu. Możliwość rozwoju oraz sprawdzony model biznesowy były kluczowe w mojej decyzji. Dodatkowo rozpoznawalność marki Żabka daje mi pewność, że przyciągnę szerokie grono lojalnych klientów od samego początku – mówi Jakub Uberman.
W zeszłym roku sieć Żabka uruchomiła ponad 1 tys. nowych sklepów, z czego 130 w miejscowościach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców. Przedsiębiorcy rozwijający swój biznes z Żabką w małych miejscowościach i na terenach wiejskich mogą liczyć na dodatkowe wsparcie sieci. Jednym z oferowanych rozwiązań jest program „Auto na start”, który zapewnia samochód umożliwiający dojazd do placówki. Program ten jest skierowany do przedsiębiorców prowadzących sklepy w miejscowościach liczących do 30 tys. osób lub mieszkających na co dzień w innych lokalizacjach. Dodatkowym benefitem jest pakiet relokacyjny, czyli comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy decydują się na przeprowadzkę, aby otworzyć sklep w miejscowości do 50 tys. mieszkańców.
– Przedsiębiorcy prowadzący swoje sklepy z logo Żabka odgrywają kluczową rolę w rozwoju naszej sieci. Stale wzbogacamy ofertę, dostosowując ją do potrzeb klientów również z małych miejscowości, którzy coraz bardziej cenią sobie czas oraz wygodę. Jednocześnie rozwijamy nasz model biznesowy o kompleksowe szkolenia, nowoczesne narzędzia do zarządzania sklepem oraz pakiet benefitów. Franczyza to najlepsza szkoła przedsiębiorczości, a naszym celem jest wspieranie franczyzobiorców w rozwoju ich biznesów – komentuje Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Gastronomia na lotnisku
Lagardère Travel Retail rozwija ofertę gastronomiczną na łódzkim lotnisku. Na liście punktów prowadzonych przez operatora w porcie lotniczym pojawiły się w czerwcu aż dwa brandy – 1Minute Smacznego! oraz bar Lokal +48. Obsługują pasażerów w ramach jednej, wspólnej przestrzeni z uzupełniającą się ofertą. Na powierzchni ponad 160 mkw. zostało udostępnionych 50 miejsc siedzących dla pasażerów. W otwartej kuchni à la foodtruck w obecności klientów przygotowywane są szybkie posiłki ze świeżych produktów: pizza wypiekana na miejscu w profesjonalnym piecu, kanapki, frytki i hot-dogi w amerykańskim stylu.
– Cieszy mnie, że lotnisko w Łodzi zyskało nowoczesną strefę food hall, integrującą elementy sklepu convenience i przestrzeni barowej, a my po raz kolejny skutecznie wpisaliśmy się w oczekiwania naszego partnera i potrzeby klientów. Zarówno 1Minute Smacznego!, jak i Lokal +48 to nasze autorskie koncepty, powstałe z myślą o lokalizacjach travelowych. W sumie w portfolio mamy dziś blisko 40 brandów dedykowanych dla różnych segmentów rynku, w tym dworców, stacji metra, szpitali i obiektów handlowych. Wśród nich jest m.in.: Inmedio, Relay, So Coffee, Paul czy, w ramach masterfranczyzy, Costa Coffee. Rozwijamy je w taki sposób, aby precyzyjnie, a przy tym elastycznie adresować potrzeby każdej lokalizacji – mówi Andrzej Miłaszewicz, dyrektor zarządzający ds. operacji i rozwoju w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lokal +48 to koncept barowy zaprojektowany w duchu sense-of-place specjalnie dla rynku travel retail. Oferuje szeroki wybór alkoholi polskiego pochodzenia, na bazie których obsługa przygotowuje klasyczne i autorskie koktajle. To dopiero trzeci bar pod tym stosunkowo młodym brandem w portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. Pierwszy działa od wakacji 2023 roku na warszawskim lotnisku Chopina, drugi – od kilku miesięcy w porcie lotniczym w Lublinie.
– W 1Minute Smacznego! przygotowaliśmy dla łódzkich pasażerów szeroką ofertę gastronomiczną, która nawiązuje do kultury foodtrucków, a przy tym opiera się wyłącznie na świeżych produktach i posiłkach przygotowywanych na miejscu. To jest właśnie wyróżnik tego konceptu: szybko dostępny, a przy tym dobry i jakościowy produkt. W części convenience pasażerowie znajdą także kompleksową ofertę produktów spożywczych niezbędnych podczas podróży. Lokal+48 to z kolei koncept korzystający z bogactwa polskiej tradycji produkcji trunków. Nawiązuje do polskości już na poziomie nazwy, w której znajdziemy numer kierunkowy do naszego kraju. Pasażerom daje możliwość eksplorowania polskich smaków, nie tylko tych ikonicznych, ale także mało znanych, a wywodzących się od rodzimych producentów – mówi Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu i innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi na łódzkim lotnisku również wolnocłowy sklep Aelia Duty Free, Aelia Beauty, sklep prasowy Relay oraz dwa sklepy convenience 1Minute.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...