Bricomarché (Grupa Muszkieterów)

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Grupa Muszkieterów proponuje dwie opcje współpracy.
Prowadzisz już sklep z artykułami do domu i ogrodu? Dołącz do nas jako partner.
Chcesz otworzyć nowy supermarket? Zostań franczyzobiorcą Bricomarché.
Grupa Muszkieterów to największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce pod względem obrotów. Grupa zrzesza prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów. Muszkieterowie wypracowują regularny wzrost obrotów. W 2019 roku wyniosły one 7,74 mld złotych. W ciągu ponad 20 lat obecności w Polsce Grupa Muszkieterów regularnie powiększa swoją sieć supermarketów i inwestuje w nieruchomości – obecnie łączna powierzchnia zajmowana przez wszystkie sklepy Intermarché i Bricomarché to około 533 tys. m2. Obecnie Muszkieterowie są 45. największą firmą na polskim rynku w rankingu „Rzeczpospolitej” („Lista 500”).
ZOSTAŃ FRANCZYZOBIORCĄ BRICOMARCHÉ
Bricomarché to sieć supermarketów oferująca około 25 tysięcy produktów z 4 działów: majsterkowanie, budowlany, dekoracja i ogród. Misją marki jest wspieranie klientów w rozwijaniu zainteresowań oraz pasji związanych z domem i ogrodem, dzięki oferowaniu różnorodnych kategorii produktów zawsze w atrakcyjnych cenach.
Członkowie Grupy są inwestorami, ale także aktywnymi przedsiębiorcami. Dzięki odpowiedniemu programowi szkoleń każdy może zostać właścicielem sklepu – w procesie rekrutacji kluczowe są kompetencje ogólnobiznesowe. Otwartość na różnorodne doświadczenia zawodowe przedsiębiorców umożliwia dynamiczny rozwój Grupy w duchu innowacyjności. Dzięki temu ubiegły rok był kolejnym, w którym Bricomarché wypracowało dwucyfrowe wzrosty. Obroty sieci były rekordowo wysokie i wyniosły w tym okresie 2,55 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w ujęciu rok do roku.
Cała Grupa Muszkieterów jest jednym z czołowych retailerów w Europie, obecnym w 4 krajach. W skali roku wypracowuje obroty na poziomie ponad 45 mld euro.
JEDNOSTKI WŁASNE
Centrum magazynowo-biurowe w Swadzimiu oraz 6 składów budowlanych
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
184 w tym 2 jednostki przyłączone
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Korzyści dla franczyzobiorcy:
* działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod rozpoznawalnym szyldem,
* pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowania sklepu do otwarcia,
* efektywnie prowadzona logistyka,
* szerokie wsparcie specjalistów i dostęp do szkoleń umożliwiających podnoszenie kwalifikacji,
* wymiana wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy przedsiębiorcami w imię zasady niezależność we współzależności,
* możliwość współpracy z lokalnymi dostawcami,
* regularne akcje handlowe i marketingowe, np. przygotowanie gazetek promocyjnych,
* nowoczesne narzędzia marketingowe i digitalowe (np. aplikacja mobilna dla klientów i do zarządzania sklepem, usługi e-commerce, w tym click&collect czy odbiór zamówionych produktów w specjalnych boksach, tzw. Bricomatach),
* możliwość oferowania klientom szerokiego asortymentu,
* możliwość otwierania kolejnych placówek handlowych pod tym samym szyldem,
* możliwość rozwoju w strukturach Grupy Muszkieterów i współdecydowania o strategicznych kwestiach (możliwość zostania wspólnikiem Spółki Muszkieterowie oraz udziałowcem Funduszu Nieruchomościowego Grupy),
* udział w akcjach na rzecz lokalnych społeczności.
Każdy z franczyzobiorców współzarządza całą Grupą i ma możliwość wpływania na kierunki strategicznego rozwoju. W dłuższej perspektywie właściciel sklepu może łączyć funkcje zarządcze w Grupie. Jest to unikatowe rozwiązanie na całym rynku europejskim. Wyróżnikiem Muszkieterów jest także niezależność – wszyscy przedsiębiorcy należący do Grupy samodzielnie podejmują decyzje dotyczące przyszłości swojego biznesu.
ZOSTAŃ PARTNEREM BRICOMARCHÉ
Drugą drogą dołączenia do sieci Bricomarché jest możliwość zostania partnerem. Przy drugim rozwiązaniu warunkiem jest prowadzenie sklepu z artykułami do domu i ogrodu o powierzchni większej niż 1000 m2w dowolnym mieście w Polsce.
Korzyści dla partnera:
- działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod rozpoznawalnym szyldem,
- efektywna logistyka,
- regularne akcje handlowe i marketingowe,
- możliwości współpracy z lokalnymi dostawcami,
- szerokie wsparcia specjalistów.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Suma inwestycji to wkład własny, który wynosi min. 400 tys. zł. Co ważne, jest to kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki (nie jest to ani opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz Grupy).Szczegóły dotyczące zasad inwestycji w supermarket Bricomarche będą omawiane podczas spotkania z przedstawicielem Grupy Muszkieterów.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
* minimalny wkład własny: 400 tys. zł,
* wiek powyżej 25 lat,
* posiadanie cech przedsiębiorcy oraz ogólnych kompetencji biznesowych,
* gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa,
* akceptacja zasad funkcjonowania w Grupie, które zostały zapisane w Karcie Muszkietera,
* ukończenie 4,5-miesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego,
* gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania,
* akceptacja umowy gwarantującej przedsiębiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

ITM Polska sp. z o. o.
ul. Św. Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
512 31 31 31
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Izabela Borowicz
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma ITM Polska sp. z o. o. (ul. Św. Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne ). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Bricomarché (Grupa Muszkieterów) oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie muszkieterowie.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Accor chwali się wzrostem przychodów, a Meet & Fit – Slow Food Burgers i Bricomarche kolejnymi otwarciami. Przegląd tygodnia 18-25 lutego.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wręczenie dyplomów absolwentom studiów Zarządzania Franczyzą, zagraniczne sukcesy, podsumowania i plany franczyzodawców. Przegląd tygodnia 16-22 stycznia.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.

Sprzedaż w salonach Sleeping Expert stale rośnie. Sieć ma też ambitne plany rozwoju.
Branża wykończeniowa silnie zależna jest od budowlanki. Jak przedstawiają się perspektywy na bieżący rok?
Homla kieruje swoją ofertę franczyzową do mniejszych i średnich miast, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców.
BLU w tegorocznych planach ma rozwój sieci w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Ile trzeba zainwestować w salon z wyposażeniem łazienek?
Izodom 2000 chętnie nawiąże współpracę z firmami z branży budowlanej i okołobudowlanej. Proponuje im zarobek na energooszczędnym budownictwie.

– W naszym modelu franczyzy depozytowej franczyzobiorcy otrzymują prowizję za sprzedaż produktów. Im wyższa sprzedaż, tym wyższe ich wynagrodzenie – mówi Marta Parafińska z Komfortu.
Ceny w branży wyposażenia domu idą w górę. Jak to się odbija na obrotach sklepów?
Izodom 2000 Polska startuje z franczyzą. Firma specjalizuje się w technologii, która pozwala szybciej tworzyć budynki charakteryzujące się niskimi kosztami utrzymania.
Budownictwo pasywne i energooszczędne zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
Montażyści wydłużają terminy, a klienci cierpliwie czekają. W branży wykończeniowej trwają żniwa.
Domy modułowe zyskują w Polsce na popularności. Hausformator proponuje franczyzobiorcom udział w ich produkcji i oczywiście w zyskach z zamówień.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Indywidualny trener finansowy, osobisty mentor osób starszych, doradca klimatyczny czy infobroker? Który z tych zawodów wypełni lukę biznesową lub poszerzy niszę na rynku pracy w Polsce?
Sklepy z artykułami spożywczymi i przemysłowymi to biznes dobry na każde czasy. Niezależnie od sytuacji gospodarczej, klienci muszą przecież kupować produkty niezbędne do życia.
Sprawdziliśmy, jaki biznes bardziej opłaca się otworzyć: lodziarnię, wypożyczalnię samochodów, firmę oferującą opieką nad seniorami, warsztaty z klockami Lego, bar whisky czy studio streamingowe?

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.