Gospodarka na wojnie
Wszyscy zastanawiają się nad tym, czy sankcje nałożone przez świat na Rosję po wybuchu wojny w Ukrainie przynoszą realne efekty. Według twórców kanału Kremlinka Show, zdecydowanie tak. Analizowali tę sytuację podczas swojego wykładu na wiosennych Targach Franczyza (wszelkie dane, cytowane w tym tekście, są aktualne na datę targów, czyli marzec 2024 – przyp.red.)
– Jeżeli chodzi o gaz rurociągowy, Rosja swego czasu była mocarstwem, można powiedzieć. I głównym odbiorcą gazu rurociągowego była Europa (…) W tym momencie Rosja wysyła do Europy około 0,1 tego, co wysyłała przed wojną – mówią Mateusz Lech i Paweł Jeżowski. – Jeżeli chodzi o węgiel, sytuacja jest bardzo prosta. To jest pięta achillesowa Rosjan. Europa jest zamknięta, Azja kupuje z bardzo dużymi upustami. Wszystkie spółki węglowe rosyjskie jadą na olbrzymich stratach.
Chiński smok w akcji
Drugi wątek to sprawa Chin – czyli w jaki sposób chiński smok chce wykorzystać gospodarczo wojnę w Ukrainie. I jaki to ma wpływ na rynek europejski, w tym polski.
– Chiny muszą w tym roku postawić na eksport, żeby rozhulać swoją gospodarkę. Aby to zrobić, ich produkty muszą być bardzo konkurencyjne – twierdzą twórcy Kremlinka Show. – Najlepszym rynkiem są Stany Zjednoczone i Unia Europejska. Więc jeżeli ktoś w tym momencie prowadzi biznes z Chinami, to może się liczyć z ciekawymi ofertami. (…) Jest to też oczywiście zagrożenie. Bo jeżeli produkujecie, no to musicie się liczyć z tym, że pojawi się jakiś analog chiński, który może być tańszy, może być lepszy, może być gorszy, no ale musicie jak gdyby brać to pod uwagę, że Chiny będą mocno stawiały na eksport.
Z wykładu Mateusza Lecha i Pawła Jeżowskiego dowiecie się też:
- Jak wygląda rosyjski import do krajów europy czy Azji?
- W jaki sposób obchodzi się nałożone na Rosję sankcje i co to jest import równoległy?
- Czy Rosja chce wprowadzić autarkię?
- Rosyjska ropa i gaz – kto je kupuje, a kto ich nie chce?
- Jak Chiny zyskają na wojnie?
- Czy Europa powinna się bać zalewu chińskich produktów i czy UE nie doceniła Chin?
Na każdych Targach Franczyza można posłuchać różnie ciekawych wykładów, w ramach Seminariów Własnego Biznesu, które towarzysza imprezie targowej. Podobnie będzie już wkrótce, podczas jesiennej edycji Targów Franczyza, w dn. 24-26 października, w Pałacu Kultury i Nauki. Bilety są dostępne na stronie bilet.franczyza.pl, będzie też można kupić je w kasach, przy wejściu na targi. Wejściówka obejmuje też wstęp na seminaria.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...