Nowe otwarcia, nowe strategie

Nowy plan / Grupa Eurocash zaprezentowała nową strategię rozwoju dla sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep.
Piątek
07.02.2025
Bricomarché otwiera kolejny sklep, Eurocash ujawnia strategię, a PSB podlicza przychody. Przegląd tygodnia 3-7 lutego.
 

Bricomarché otworzyło sklep w Pionkach. To 15. supermarket sieci w województwie mazowieckim i 214. w kraju. Nowootwarta placówka jest zarządzana przez Danutę Malinowską, przedsiębiorczynię Grupy Muszkieterów, która wcześniej, przez wiele lat zdobywała doświadczenie w strukturach centralnych Grupy.  

Sklep w Pionkach zajmuje powierzchnię ponad 1,5 tys. mkw., a ogród zewnętrzny to dodatkowe 1,1 tys. mkw. przestrzeni. Do dyspozycji klientów jest parking na 250 samochodów, trzy kasy oraz zespół 20 wykwalifikowanych pracowników. Supermarket oferuje szeroką gamę produktów – od materiałów budowlanych, przez artykuły do majsterkowania, po dekoracje i produkty ogrodowe. W asortymencie znajduje się ponad 32 tysiące produktów, w tym także rośliny i drobne artykuły gospodarstwa domowego, dzięki współpracy z lokalnymi dostawcami. Klienci mogą skorzystać z dodatkowych usług, takich jak transport zakupionych towarów pod wskazany adres oraz usługi Click & Collect, która pozwala na odbiór zamówionych online produktów w sklepie, bez konieczności stania w kolejce.

Właścicielka sklepu, Danuta Malinowska, przez ponad 20 lat zdobywała doświadczenie w strukturach Grupy Muszkieterów. Swoją karierę rozpoczęła w 2003 roku w Intermarché, gdzie przez dekadę rozwijała kompetencje w obszarze handlu i szkoleń. Następnie kontynuowała pracę w Bricomarché, pełniąc funkcję specjalisty, a później eksperta ds. szkoleń księgowych. Jej decyzja o otwarciu własnego sklepu jest przykładem jednej z wielu ścieżek rozwoju dostępnych dla pracowników Grupy Muszkieterów.

– Decyzja o otwarciu sklepu Bricomarché w Pionkach to efekt mojego doświadczenia zdobytego przez lata w Grupie Muszkieterów. Dzięki wsparciu, które otrzymałam na każdym etapie mojej kariery, mogę teraz rozwijać własny biznes, oferując mieszkańcom Pionek doskonałe produkty i usługi. Współpraca z Grupą Muszkieterów dała mi także poczucie pewności i zaufania do silnej, sprawdzonej marki – mówi Danuta Malinowska, właścicielka sklepu Bricomarché w Pionkach.

Grupa PSB rośnie

Grupa PSB zakończyła rok 2024 z przychodami na poziomie 9,1 mld zł, co oznacza wzrost
o 4,9 proc. rok do roku. To wynik przewyższający dynamikę całego rynku DIY (+1,8 proc.) oraz wzrost PKB (+3,0 proc.).

Centrala PSB zanotowała 8 proc. wzrostu przychodów, osiągając 4,2 mld zł. 2024 rok był także okresem intensywnej ekspansji – Grupa PSB otworzyła 20 nowych placówek, głównie w segmencie DIY, zwiększając swoją obecność w ponad 90 proc. powiatów w Polsce. Obecnie sieć tworzy 409 partnerów, zarządzających 741 placówkami.

Kluczowym elementem strategii rozwoju Grupy PSB w 2024 roku było dalsze umacnianie pozycji lidera na rynku dystrybucji materiałów budowlanych i wykończeniowych. Firma koncentrowała się na optymalizacji procesów logistycznych, cyfryzacji oraz wsparciu Partnerów poprzez innowacyjne rozwiązania w zakresie sprzedaży i marketingu.

– Grupa PSB to nie tylko sieć dystrybucyjna, ale przede wszystkim społeczność zbudowana na solidnych fundamentach współpracy i zaufania. Naszym celem jest nieustanne wzmacnianie konkurencyjności partnerów poprzez innowacyjne rozwiązania w sprzedaży i marketingu,
a także dalsza ekspansja, która pozwoli nam jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów. Wierzymy, że konsekwentne działanie w tym kierunku umocni naszą pozycję lidera na rynku – podkreśla Remigiusz Łagodzki, dyrektor marketingu Grupy PSB Handel S.A.

Eurocash inwestuje w markę Moje Sklepy

Grupa Eurocash zaprezentowała swoim klientom nową strategię rozwoju dla sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową Moje Sklepy. Łączna wartość inwestycji wyniesie 40 mln zł i obejmie m.in. modernizację 4 tys. sklepów do końca 2025 r., rozwój narzędzi digitalowych oraz działania promocyjne.

– Działania wspierające handel niezależny są ważnym elementem naszej strategii biznesowej, którą konsekwentnie realizujemy. W naszej orbicie mamy zarówno właścicieli sklepów, jak też konsumentów. Dlatego intensywnie pracujemy, by wyposażać lokalne sklepy w takie narzędzia, które pozwolą im skutecznie konkurować z dużymi sieciami, a jednocześnie budować lojalność konsumentów. Inwestujemy zarówno w technologię, jak też w modernizację sklepów, by zmieniały się tak, jak oczekują tego ich klienci – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

„Nasz klient, nasz fan”, czyli nowa strategia sieci partnerskich należących do Grupy Eurocash, opiera się na pięciu filarach. Jej kluczowym elementem jest kompleksowe odświeżenie wizerunku sklepów, w tym modernizacja witryn i wnętrz placówek. Obok brandingu poszczególnych sieci, pojawi się także spójna identyfikacja wizualna marki parasolowej Moje Sklepy. Spółka zainwestuje też w witrynowe ekrany LED, na których wyświetlane będą treści promocyjne. Dzięki temu sklepy zyskają nowoczesny wygląd i lepszą widoczność na tle konkurencji.

– Nowa strategia została wypracowana we współpracy z gronem ekspertów oraz franczyzobiorcami, którzy wnieśli do niej swoje unikalne doświadczenie wynikające z bliskiej, bezpośredniej relacji z klientami sklepów. Z jednej strony, zmiany obejmują modernizację lokali, które mają stać się nowoczesne, przestronne i dostosowane do preferencji współczesnych konsumentów. Z drugiej strony, zmieniamy również samo pozycjonowanie lokalnych sklepów. Chcemy zbudować „modę na lokalne zakupy”, a nowa strategia ma to ułatwić – dodaje Dominik Kasperek, dyrektor generalny Eurocash Sieci Partnerskich.

Priorytetowym elementem strategii jest rozwój aplikacji mobilnej Moje Sklepy, wspólnej dla wszystkich trzech sieci partnerskich. Narzędzie ma stać się sercem budowania relacji z klientami. Rozbudowa aplikacji o interaktywne formaty, takie jak stories, wprowadzenie kuponów, loterii oraz innych mechanizmów lojalnościowych ma zwiększyć jej atrakcyjność, zwłaszcza wśród młodszej grupy klientów. Strategia zakłada, że do końca 2025 roku program pozyska milion użytkowników, co ma przełożyć się na zwiększenie obrotów w sklepach należących do sieci.

Kolejnym elementem nowej strategii Moich Sklepów jest rezygnacja z tradycyjnych gazetek promocyjnych w wersji papierowej. W ich miejsce wprowadzane są cyfrowe nośniki treści – zarówno na ekranach LED w sklepach, jak i w aplikacjach mobilnych. Digitalizacja gazetek odpowiada nie tylko na wyzwania środowiskowe, ale również na zmieniające się nawyki konsumentów – z badań wynika, że aż 70 proc. klientów przegląda oferty promocyjne w wersji online.

Świat cyfrowy stanie się również ważnym punktem styku z klientami w ramach kampanii reklamowych. Kompleksowa strategia komunikacji obejmie media tradycyjne, internet oraz media społecznościowe, docierając zarówno do dotychczasowych klientów, jak i młodszego pokolenia. Ważnym elementem będzie współpraca z influencerami, którzy poprzez angażujące działania pomogą budować modę na zakupy w lokalnych sklepach i podkreślać ich wyjątkowy charakter.

Strategia zakłada także dostosowanie formatów sklepów do lokalnych potrzeb konsumentów oraz różnych modeli biznesowych. Podział na „Małe lokalne sklepy” oraz „Duże lokalne sklepy”, a w związku z tym wprowadzenie zróżnicowanych promocji, umożliwi lepsze dopasowanie oferty asortymentowej, a z perspektywy franczyzobiorcy – skuteczniejsze zarządzanie biznesem oraz efektywniejszą egzekucję promocji.

– Nowa strategia jest krokiem milowym w rozwoju naszych sieci partnerskich. Z jednej strony pozwala nam na budowanie spójnego wizerunku marki parasolowej „Moje Sklepy”, a z drugiej – daje możliwość zachowania unikalnego, lokalnego charakteru każdego sklepu. Stawiamy na silne relacje z franczyzobiorcami, cyfryzację i rozwiązania technologiczne, a także lepsze zrozumienie potrzeb klientów. W obliczu dynamicznych zmian rynkowych chcemy, aby nasze sklepy nie tylko przetrwały, ale także odgrywały ważną rolę na lokalnej mapie zakupowej Polaków – wyjaśnia Dominik Kasperek.

Strategia „Nasz klient, nasz fan” to największa inwestycja w historii Eurocash Sieci Partnerskich, z budżetem wynoszącym 40 mln zł. Pierwsze efekty zmian mają być widoczne już w maju 2025 r.

Nowości w aplikacji Żabki

Żabka poszerza katalog usług dostępnych w swojej mobilnej aplikacji. Teraz użytkownicy Żappki, których jest już 10,8 mln, mogą w kilka minut wykupić ubezpieczenie turystyczne. W momencie uruchomienia usługi w aplikacji można porównać oferty 5 towarzystw ubezpieczeniowych i wybrać najkorzystniejszą opcję. Za sprzedaż polis odpowiedzialny jest agent ubezpieczeniowy KioskPolis.pl

Aby wykupić polisę turystyczną za pośrednictwem aplikacji Żappka, należy wybrać w jej dolnym pasku zakładkę „Usługi”, a następnie kliknąć kafelek „Ubezpieczenia turystyczne” i nacisnąć przycisk „Kup ubezpieczenie”. Bez opuszczania aplikacji Żappka otworzy się obsługiwany przez kioskpolis.pl. intuicyjny formularz, który w kilku prostych krokach pozwoli na wybór oraz zakup najkorzystniejszej oferty. Po dostosowaniu polisy do własnych potrzeb i sfinalizowaniu zakupu użytkownik otrzyma 2000 żappsów. Cały proces zajmuje około 5 minut.

Sieć sklepów Żabka liczy już ponad 11 tys. placówek. Można w nich nie tylko zrobić zakupy, ale też zapłacić rachunki, kupić i zarejestrować starter GSM, wpłacić lub wypłacić pieniądze, nadać i odebrać przesyłkę. Za pomocą strony www, klienci Żabki mogą także zamówić usługę profesjonalnego czyszczenia obuwia czy naprawy swojego smartfona, a także szybko ubezpieczyć swój samochód lub inne środki transportu, takie jak rowery czy hulajnogi.

Tradycyjną sieć sklepów Żabka uzupełnia sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na bardzo rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.

Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.


Ponad 200 / Sklep w Pionkach to 214. supermarket Bricomarché w kraju.

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023