PSB Mrówka
![](https://img.franchising.pl/pl/cf2/ace/psb-mrowka.png)
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
INFORMACJE O GRUPIE PSB
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k./Buska-Zdroju, działa na rynku od 26 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce.
Grupa zrzesza 405 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 286 składach budowlanych, w 370 PSB Mrówka oraz w 79 PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2023 r. osiągnęły poziom blisko 9 mld zł, co stanowi ok. 15% udziału w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 3,9 mld zł.
Wg badań w 2023 roku dowolną markę Grupy PSB rozpoznaje 81% respondentów: markę Grupy PSB zna 60% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 76%, a placówek PSB Profi 43%.
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Formuła działania Grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami. Grupa PSB działa jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowują swoja niezależność.
Grupa PSB tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora "dom i ogród" pod nazwą "PSB Mrówka". Markety oferują produkty niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów pochodzące od 500 dostawców, którzy są liderami w swoich branżach. Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców. Markety Mrówka posiadają w ofercie ok. 10-40 tys. pozycji asortymentowych w zależności od wielkości sklepu. Do najpopularniejszych należą takie produkty jak: narzędzia, elektronarzędzia, farby, impregnaty, tapety, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki, ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, płyty, ogrodzenia, kostka brukowa, AGD, ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie) oraz artykuły hobbistyczne, sezonowe (Boże Narodzenie, Wielkanoc, znicze, karnawał).
Powstają też mniejsze sklepy detaliczne pod nazwą "Mini-Mrówka", o powierzchni 500-800 mkw., głównie w miejscowościach gminnych.
JEDNOSTKI WŁASNE
2
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
368
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Etap 1 - projektowanie i budowa sklepu
- pomoc przy wyborze lokalizacji,
- analizę rynku i jego potencjału,
- bussines plan inwestycji,
- pomoc przy otwarciu sklepu,
- pomoc przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów (planogram) i doborem asortymentu,
- pomoc przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach,
- cykl szkoleń przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY.
Etap 2 - prowadzenie działalności handlowej
- licencje na użytkowanie znaku „PSB Mrówka” oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem,
- liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing,
- specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne,
- możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB,
- bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej,
- dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po najniższych cenach,
- realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centra logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw,
- dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący konkurencyjne warunki handlowe u dostawców,
- rabaty potransakcyjne od dostawców uzależnione od wielkości zakupów
- dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem,
- stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w operacyjnej księdze sklepu,
- system szkoleń związanych z zarządzaniem placówką, systemem informatycznym i nowościami produktowymi,
- szkolenia: wstępne przed otwarciem marketu z procedur i standardów w sieci sklepów PSB Mrówka, z obsługi programu sprzedażowego, z zakresu skutecznej obsługi klienta, technik sprzedaży, podstaw zarządzania zespołem, obsługi trudnego klienta, obsługi reklamacji oraz zabezpieczenia transakcji, szkolenia produktowe, mini-MBA.
- Audyt – doradztwo w różnych obszarach prawidłowego funkcjonowania marketów Mrówka, przestrzegania standardów oraz procedur. Jego celem jest poprawa wizerunku i efektywności w zakresie zwiększenia sprzedaży, poprawa rotacji zapasów oraz wzrost zadowolenia klientów.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Całkowity koszt inwestycji szacowany jest indywidualnie w zależności od uwarunkowań lokalnych, powierzchni marketu.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Szukamy franczyzobiorców w miejscowościach od 15 do 100 tys. mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw. Mrówka to kompaktowy sklep, w którym mieszkańcy mogą nabyć niezbędny asortyment do remontu czy wyposażenia swojego domu i ogrodu.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
![franchising association](/img/fr_association_pl.png)
Grupa PSB Handel S.A.
Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój
(41) 378 52 00
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Wojciech Słowański
Dyrektor ds. rozwoju
tel.: +48 696 567 384
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Grupa PSB Handel S.A. (Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego PSB Mrówka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie mrowka.com.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/d11/cc7/bricomarche_s.jpg)
Franczyzodawcy spotkali się na Best Franchise, Muszkieterowie liczą zyski, a Mrówka realizuje strategię. Przegląd tygodnia 18-25 maja.
Sieci chwalą się tegorocznymi otwarciami i wzrostami przychodów. Przegląd tygodnia 30 marca-6 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Fit Cake, Berlin Doner Kebap, Sklepy Komfort oraz RamenShop otwierają nowe placówki, a Grupa PSB Handel chwali się osiągniętymi przychodami. Przegląd tygodnia 5-11 grudnia.
Lody Bonano świętują 20-lecie na rynku, Grupa PSB modernizuje zarząd, a Coccodrillo podsumowuje sprzedaż. Przegląd tygodnia 14-20 listopada.
![](https://img.franchising.pl/pl/15e/cc8/krishome01.jpg)
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
Koncepty z branży dom i ogród zagoszczą 15-16 marca na PGE Narodowym podczas Targów Franczyza. Warto przyjść i zapytać o ich licencję na biznes.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jeta nie wymaga, aby salony franczyzowe inwestowały w zatowarowanie. A ile trzeba przeznaczyć na otwarcie salonu z wyposażeniem łazienek?
![](https://img.franchising.pl/pl/d6a/629/dr-materac-ekspozycja.jpg)
Aneta Kozłowska nie planowała otworzyć własnego biznesu. Jak to się więc stało, że teraz prowadzi dwa salony Dr Materac?
– Bacznie obserwujemy rynek, aby jak najlepiej dostosować naszą ofertę do aktualnej sytuacji – mówi Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.
W tym roku Sleeping Expert ma specjalną ofertę dla franczyzobiorców. Na starcie biznesu mogą sporo zaoszczędzić.
Komfort stawia na sklepy z szerokim asortymentem wyposażenia wnętrz. Jakie są warunki przystąpienia do franczyzy?
Marek Sawa zwyciężył w konkursie na Top Franczyzobiorcę w kategorii ambasador marki. Prowadzi dwa sklepy Bricomarché, niedługo otwiera trzeci.
DDD Dobre Dla Domu chce rozwinąć sieć. Minimalna kwota inwestycji to 65 tys. zł.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Biznes, który daje dochody bez wysiłku, jest marzeniem wielu. Podpowiadamy, jak zarobić i się przy tym nie napracować.
Franczyzowe sieci usługowe, które idą z duchem czasu, rozwijają się prężnie. Z kim warto dzisiaj współpracować?
Citybox24.pl tworzy sieć magazynów samoobsługowych. To biznes dla pasywnych inwestorów. Na czym polega?
![](/img-tmp/brand07.png)
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.