PSB Mrówka

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
INFORMACJE O GRUPIE PSB
Grupa PSB od 1998 r. prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Jest największą i najszybciej rozwijającą się w Polsce siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród – pod nazwą PSB Mrówka.
Obecnie Grupa zrzesza 423 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 293 składach budowlanych, w 357 marketach PSB Mrówka oraz w 75 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Łączne przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu, w 2022 r. osiągnęły pułap 9,6 mld zł i były o 8% wyższe niż przed rokiem. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 4,2 mld zł i były wyższe o 10% niż przed rokiem.
Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na ok. 15%. Od ponad dwóch dekad Spółka wspólnie z partnerami i dostawcami realizuje szereg działań marketingowych o zasięgu ogólnokrajowym oraz lokalnym. W efekcie tych działań znajomość brandów PSB wzrosła w 2022 roku. Markę Grupy PSB deklarowało ok. 59% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 75%, a placówek PSB Profi 45%.
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Formuła działania Grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami oraz udostępnieniem usług zmniejszających stałe koszty prowadzenia jednostek handlowych. Grupa PSB działa jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowują swoja niezależność.
Sklepy PSB Mrówka typu DIY „zrób to sam” oferują produkty niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów pochodzące od 500 dostawców, którzy są liderami w swoich branżach. Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców. Markety Mrówka posiadają w ofercie ok. 10-40 tys. pozycji asortymentowych w zależności od wielkości sklepu. Do najpopularniejszych należą takie produkty jak: narzędzia, elektronarzędzia, farby, impregnaty, tapety, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki, ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, płyty, ogrodzenia, kostka brukowa, AGD, ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie) oraz artykuły hobbistyczne, sezonowe (Boże Narodzenie, Wielkanoc, znicze, karnawał).
JEDNOSTKI WŁASNE
3
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
357
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Etap 1 - projektowanie i budowa sklepu
- pomoc przy wyborze lokalizacji,
- analizę rynku i jego potencjału,
- bussines plan inwestycji,
- kilka wariantów gotowych projektów architektonicznych,
- pomoc przy budowie obiektu,
- pomoc przy otwarciu sklepu,
- pomoc przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów (planogram) i doborem asortymentu,
- pomoc przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach,
- cykl szkoleń przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY.
Etap 2 - prowadzenie działalności handlowej
- licencje na użytkowanie znaku „PSB Mrówka”, oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem,
- liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing,
- specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne,
- możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB,
- bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej,
- dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po najniższych cenach,
- realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centra logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw,
- dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący coraz lepsze warunki handlowe u dostawców,
- bonusy marketingowe od Dostawców uzależnione od wielkości obrotów,
- dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem,
- stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w operacyjnej księdze sklepu,
- system szkoleń związanych z zarządzaniem placówką, systemem informatycznym i nowościami produktowymi,
- szkolenia : wstępne przed otwarciem marketu z procedur i standardów w sieci sklepów PSB Mrówka, z obsługi programu sprzedażowego, z zakresu skutecznej obsługi klienta, technik sprzedaży, podstaw zarządzania zespołem, obsługi trudnego klienta, obsługi reklamacji oraz zabezpieczenia transakcji, szkolenia produktowe, mini-MBA.
Audyt - zadaniem audytu jest doradztwo właścicielom i kadrze kierowniczej w różnych obszarach prawidłowego funkcjonowania marketów Mrówka, przestrzegania standardów, procedur. W ciągu trzynastu lat audytorzy zrealizowali ponad 500 audytów oraz programów naprawczych. W wyniku czego placówki te znacznie poprawiały wizerunek i swoją efektywność w zakresie zwiększenia sprzedaży, poprawy rotacji zapasów oraz zwiększyła się ilość zadowolonych klientów.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Całkowity koszt inwestycji szacowany jest indywidualnie w zależności od uwarunkowań lokalnych, powierzchni marketu.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Szukamy franczyzobiorców w miejscowościach od 15 do 100 tys. mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw. w tym segmencie rynku w danej miejscowości. Są one uzupełnieniem oferty handlowej składów działających w tych miejscowościach.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Grupa PSB Handel S.A.
Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój
(41) 378 52 00
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Beata Pisarczyk
dyrektor ds. rozwoju
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Grupa PSB Handel S.A. (Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego PSB Mrówka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie mrowka.com.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Fit Cake, Berlin Doner Kebap, Sklepy Komfort oraz RamenShop otwierają nowe placówki, a Grupa PSB Handel chwali się osiągniętymi przychodami. Przegląd tygodnia 5-11 grudnia.
Lody Bonano świętują 20-lecie na rynku, Grupa PSB modernizuje zarząd, a Coccodrillo podsumowuje sprzedaż. Przegląd tygodnia 14-20 listopada.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.

Marek Sawa zwyciężył w konkursie na Top Franczyzobiorcę w kategorii ambasador marki. Prowadzi dwa sklepy Bricomarché, niedługo otwiera trzeci.
DDD Dobre Dla Domu chce rozwinąć sieć. Minimalna kwota inwestycji to 65 tys. zł.
Jeta otworzyła w tym roku dwa nowe salony łazienkowe. Ile trzeba zainwestować w taki biznes i na jakie wsparcie można liczyć od franczyzodawcy?
Franczyzobiorcy, którzy szybko zdecydują się na dołączenie do sieci Dr Materac mogą liczyć na zwolnienie z opłat franczyzowych do końca trwania umowy.
Sprzedaż w salonach Sleeping Expert stale rośnie. Sieć ma też ambitne plany rozwoju.

Branża wykończeniowa silnie zależna jest od budowlanki. Jak przedstawiają się perspektywy na bieżący rok?
Homla kieruje swoją ofertę franczyzową do mniejszych i średnich miast, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców.
BLU w tegorocznych planach ma rozwój sieci w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Ile trzeba zainwestować w salon z wyposażeniem łazienek?
Izodom 2000 chętnie nawiąże współpracę z firmami z branży budowlanej i okołobudowlanej. Proponuje im zarobek na energooszczędnym budownictwie.
– W naszym modelu franczyzy depozytowej franczyzobiorcy otrzymują prowizję za sprzedaż produktów. Im wyższa sprzedaż, tym wyższe ich wynagrodzenie – mówi Marta Parafińska z Komfortu.
Ceny w branży wyposażenia domu idą w górę. Jak to się odbija na obrotach sklepów?
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Franczyza w modzie. Branża modowa stawia czoła kolejnym wyzwaniom, niesionym przez rynek. Jak radzą sobie z nimi koncepty franczyzowe?
Wielu przedsiębiorców nie chce korzystać z cudzego kapitału, tylko finansuje się ze swoich zasobów. Bootstrapping to czasami luksus, a czasami konieczność.
Jaką formę działalności wybrać? Jednoosobowa działalność, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością czy spółka akcyjna – co i komu najbardziej się opłaca?

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.