PSB Mrówka

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM

OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO

Grupa PSB od 1998 r. prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Jest największą i najszybciej rozwijającą się w Polsce siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród – pod nazwą PSB Mrówka. 

Formuła działania Grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami oraz udostępnieniem usług zmniejszających stałe koszty prowadzenia jednostek handlowych. Grupa PSB działa jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowują swoja niezależność. 

Sklepy PSB Mrówka typu DIY „zrób to sam” oferują produkty niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów.  Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców. Markety Mrówka posiadają w ofercie ok. 10-40 tys. pozycji asortymentowych w zależności od wielkości sklepu. Do najpopularniejszych należą takie produkty jak: narzędzia, elektronarzędzia, farby, impregnaty, tapety, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki, ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, płyty, ogrodzenia, kostka brukowa, AGD, ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie) oraz artykuły hobbistyczne, sezonowe (Boże Narodzenie, Wielkanoc, znicze, karnawał). 

Obecnie działa w Polsce 316 sklepów Mrówka, w których regularne zakupy robi ok. 4 mln klientów. 

JEDNOSTKI WŁASNE

3

JEDNOSTKI FRANCZYZOWE

313

ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY

WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY

Etap 1 - projektowanie i budowa sklepu

  • pomoc przy wyborze lokalizacji,
  • analizę rynku i jego potencjału,
  • bussines plan inwestycji,
  • kilka wariantów gotowych projektów architektonicznych,
  • pomoc przy budowie obiektu,
  • pomoc przy otwarciu sklepu,
  • pomoc przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów (planogram) i doborem asortymentu,
  • pomoc przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach,
  • cykl szkoleń przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY.

Etap 2 - prowadzenie działalności handlowej

  • licencje na użytkowanie znaku „PSB-Mrówka”, oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem,
  • liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing,
  • specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne,
  • możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB,
  • bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej,
  • dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po najniższych cenach,
  • realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centra logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw,
  • dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący coraz lepsze warunki handlowe u dostawców,
  • bonusy marketingowe od Dostawców uzależnione od wielkości obrotów,
  • dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem,
  • stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w operacyjnej księdze sklepu,
  • system szkoleń związanych z zarządzaniem placówką, systemem informatycznym i nowościami produktowymi,
  • szkolenia : wstępne przed otwarciem marketu z procedur i standardów w sieci sklepów PSB Mrówka, z obsługi programu sprzedażowego, z zakresu skutecznej obsługi klienta, technik sprzedaży, podstaw zarządzania zespołem, obsługi trudnego klienta, obsługi reklamacji oraz zabezpieczenia transakcji, szkolenia produktowe, mini-MBA.

Audyt - zadaniem audytu jest doradztwo właścicielom i kadrze kierowniczej w różnych obszarach prawidłowego funkcjonowania marketów Mrówka, przestrzegania standardów, procedur. W ciągu dziesięciu lat audytorzy zrealizowali ponad 380 audytów oraz programów naprawczych w 299 marketach. W wyniku czego placówki te znacznie poprawiały wizerunek i swoją efektywność w zakresie zwiększenia sprzedaży, poprawy rotacji zapasów oraz zwiększyła się ilość zadowolonych klientów.


PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI

Całkowity koszt inwestycji szacowany jest indywidualnie w zależności od uwarunkowań lokalnych, powierzchni marketu.


PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI

Szukamy franczyzobiorców w miejscowościach od 15 do 100 tys. mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw. w tym segmencie rynku w danej miejscowości. Są one uzupełnieniem oferty handlowej składów działających w tych miejscowościach.


INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
franchising association

Grupa PSB Handel S.A.

Wełecz 142, 28-100 Busko-Zdrój

(41) 378 52 00

sekretariat@grupapsb.com.pl

mrowka.com.pl

Osoba do kontaktu dla kandydatów

Beata Radek

dyrektor ds. rozwoju tel. +48 696 567 384

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do PSB Mrówka.

Wiadomość
Imię i nazwisko *
Miejscowość *
Telefon *
E-mail *

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.

PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza  informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.