Dobre Oko rozwija franczyzę optyczną
Okulary to dla wielu z nas produkt pierwszej potrzeby.
– Nieustannie widzimy wzrost liczby klientów w naszych salonach, również wartość sprzedanych okularów zwiększa się rok do roku – zauważa Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander, właścicielka sieci salonów optycznych Dobre Oko. – Klienci są oczywiście bardzo zróżnicowani, nie każdy sięga po oprawy czy szkła premium, ale widzimy że konsumenci doceniają dobrą jakość produktu i rozumieją, że musi ona kosztować odrobinę więcej.
Obecnie marka Dobre Oko ma 31 salonów. W tym roku przybyły dwa nowe, a do końca 2025 siec planuje jeszcze co najmniej 3 otwarcia.
– Planujemy ekspansję w dół Polski oraz w centrum kraju – zapowiada Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Mamy tam już kilka salonów, ale potencjał jest nadal ogromny.
Zaangażowani franczyzobiorcy
Doświadczenie w branży optycznej nie jest potrzebne kandydatom na franczyzobiorców. Koncept Dobre Oko oczekuje jednak zaangażowania i chęci do poznania tejże branży.
– Zależy nam, aby przyszły właściciel salonu poznał dokładnie branżę oraz tajniki optyki, nawet jeżeli nie zamierza osobiście pracować w salonie – podkreśla Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Są w naszej sieci salony, w których właściciele pracują osobiście, ale są też takie, w których franczyzobiorcy tylko koordynują biznes, a klientów obsługują pracownicy. Każdy franczyzobiorca jednak zna branżę i podstawy optyki, aby rozumieć ten biznes i efektywnie nim kierować.
Minimalna wielkość lokalu, potrzebnego na salon optyczny to 45 mkw. Najbardziej optymalną powierzchnią będzie jednak 60-70 mkw.
– Nie polecamy lokali większych niż 100 mkw. ze względu na koszty utrzymania takiej przestrzeni – radzi Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander.
Lokalizacja salonu powinna być łatwo dostępna i widoczna dla pieszych oraz zmotoryzowanych klientów. Salon powinien znajdować się handlowej przestrzeni, w otoczeniu sklepów, takich jak np. apteka, przychodnia, piekarnia, generalnie w miejscu, gdzie jest dużo ludzi. Ważny jest również łatwo dostępny parking oraz duża witryna.
– Odradzamy lokale na piętrze – dodaje franczyzodawczyni.
Inwestycja w salon
Całkowity koszt inwestycji w salon optyczny zależy oczywiście od wyjściowego stanu lokalu i nakładów remontowych, jakie franczyzobiorca musi ponieść.
– Pomijając ten aspekt, koszt otwarcia to ok. 100-150 tysięcy zł netto. Jest to realna kwota, a nie sztucznie zaniżona – zaznacza Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – W tej kwocie mamy meble, sprzęt służący do badania wzroku, zatowarowanie, jednym słowem wszystko.
Franczyzodawca zapewnia, że udzielamy wsparcia na każdym etapie inwestycji: od poszukiwania lokalu, poprzez jego aranżację, zatowarowanie, aż po otwarcie.
– Na tym jednak nasze wsparcie się nie kończy, jesteśmy do dyspozycji przez cały czas prowadzenia biznesu – zapewnia franczyzodawczyni. – Wspólnie z przyszłym franczyzobiorcą ustalamy zakres pomocy i wsparcia, jaki jest mu potrzebny.
Według właścicielki marki, pierwsze miesiące działalności pozwalają już zarobić na koszty stał,e a nawet więcej. Całkowity zwrot inwestycji franczyzodawca szacuje na 15 miesięcy. Dobrze działający salon potrafi wygenerować zysk w wysokości 20 tys. zł lub więcej.
Koncept jest otwarty nie tylko na osoby, które chcą otworzyć salon. Chętnie nawiąże tez współpracę z właścicielami już działających salonów, którzy chcieliby dołączyć do sieci.
– Do tej pory nie mieliśmy takich przypadków, ale serdecznie zapraszamy do współpracy każdego. Dzięki naszemu partnerskiemu podejściu do biznesu, bez problemu dojdziemy do kompromisu z każdym salonem, nawet takim, który już od kilku lat jest na rynku – mówi Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander.
WIZYTÓWKA MARKI DOBRE OKO
Sieć salonów optycznych.
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
- know-kow
- wypracowane rabaty u partnerów
- wsparcie marketingowe
- szkolenia
- wspólne programy zakupowe
- doradztwo i wsparcie
- znak towarowy
- podręcznik operacyjny
- pomoc w wyborze lokalizacji i aranżacji lokalu
- indywidualne szkolenie franczyzobiorcy
Dobre Oko w liczbach
31 salonów
jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł netto
opłata miesięczna:
za pierwszy salon 1 tys. zł netto
za drugi salon 500 zł netto
trzeci - bez opłat
opłaty miesięczne naliczane są dopiero w momencie otwarcia salonu
Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander, franczyzodawczyni Dobre Oko: / "Nieustannie widzimy wzrost liczby klientów w naszych salonach." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Oszczędny dom, zyskowny biznes
/26.11.2025
Nova House szuka franczyzobiorców, którzy zajmą się budowaniem domów pasywnych. Jakie zyski przynosi taki biznes?
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Pochodząca ze Szwecji marka DRM-LND postanowiła podbić serca pokolenia Z i Alfa. Właśnie rozpoczyna rozwój franczyzowy w Polsce.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...