Park rozrywki: biznes z przyszłością
#KochamSkakać to przede wszystkim parki trampolin, ale są w nich też inne atrakcje, jak np. zjeżdżalnie czy tyrolka. Oferta skierowana jest głównie do dzieci i młodzieży.
– Naszymi klientami są głównie dzieci w wieku 6-14 lat, ale przychodzą też dzieci młodsze oraz młodzież, studenci, całe rodziny. Klientami są też grupy zorganizowane, szkolne i firmowe, w obiektach można zorganizować imprezy urodzinowe – informuje Dorota Kierznikowicz, współwłaścicielka parków rozrywki #KochamSkakać. – Generalnie nasza oferta jest skierowana do każdego powyżej drugiego roku życia. Nie ma górnej granicy wieku. Żartujemy, że górną granicą jest tylko waga 300 kg, bo tyle unoszą nasze trampoliny.
Plany rozwoju
#KochamSkakać ma obecnie dwa własne obiekty (w Warszawie i Radomiu), kolejne dwie lokalizacje są w przygotowaniu. A teraz marka chce otwierać kolejne parki rozrywki, korzystając z modelu franczyzowego.
– Własnych placówek chcemy mieć 5-6, w okolicy naszego miejsca zamieszkania. Pozostałe, dalsze lokalizacje mogą być tylko w wersji franczyzowej. Chcielibyśmy, aby docelowo było ich 30 w całym kraju – zdradza plany Dorota Kierznikowicz.
Kandydat na franczyzobiorcę musi mieć świadomość, że jest to biznes z wysoką kwotą wejścia.
– Ale też z szybkim okresem zwrotu – dodaje franczyzodawczyni.
Minimalna powierzchnia obiektu, potrzebnego na park trampolin to 1 tys. mkw., może być własny lub wynajęty. Jeśli będzie taka potrzeba, franczyzodawca może pomóc w znalezieniu lokalizacji. Przy takiej powierzchni inwestycja, według informacji centrali, mieści się w granicach 1,2-1,5 mln zł.
– To koszt zabudowy dla gotowego, działającego obiektu. Do tego dochodzą koszty wynajmu hali, zatrudnienia ludzi i marketingu, aby wejść na lokalny rynek – wyjaśnia Dorota Kierznikowicz. – Wyposażenie lokalu dopasowujemy do rynku, na jakim będzie działać. Nie chcemy dublować się z konkurencją, chcemy zapewniać nowoczesne atrakcje, by wyróżniać się spośród innych tego typu miejsc.
Moda na aktywność
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 50 tys. zł. Wsparcie, jakie zapewnia franczyzodawca, to: analiza potencjalnych lokalizacji, dobór i budowa wnętrza hali, rekrutacja i szkolenia pracowników i menedżera (w zależności od wielkości obiektu potrzebnych będzie 20-30 pracowników), marketing i obsługę social mediów, jeszcze przed otwarciem.
– Po otwarciu to bieżąca współpraca i wsparcie w ramach zarządzania obiektem pod względem wydajności, ekonomiczności, tak by sukces finansowy był możliwy już od pierwszego miesiąca działania – dodaje franczyzodawczyni. – Kiedy już działanie placówki zostanie ustrukturyzowane, poukładane, można traktować ten biznes jako praktycznie pasywny przychód, z niewielkim nadzorem i kontrolą.
Miesięczne opłaty franczyzowe to 8-10 proc. od przychodu. Czas zwrotu z inwestycji franczyzodawca szacuje na 30-36 miesięcy.
– Branża rozrywki to rosnący rynek. Aktywne spędzanie czasu będzie szeroko promowane w naszym społeczeństwie, ze względu na stan jego zdrowia i malejący poziom sprawności najmłodszych – uważa Dorota Kierznikowicz.
Rozrywka na całego / #KochamSkakać to przede wszystkim parki trampolin, ale są w nich też inne atrakcje. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wirtualna zabawa, realny zysk
/30.09.2025
Centra rozrywki VR to oferta nowego franczyzodawcy HeroVR. Gdzie się sprawdzi taki biznes?
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AI przed sądem
/30.11.2025
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
Nova House szuka franczyzobiorców, którzy zajmą się budowaniem domów pasywnych. Jakie zyski przynosi taki biznes?
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Czy ktoś korzystał z Scorector?
Słyszałam wiele opinii o Scorector, że serwis jest odpowiednikiem BIK. Można tam bezpłatnie sprawdzić scoring kredytowy, przejrzeć swój profil finansowy i uzyskać...
Rejestracja firmy pod adresem zamieszkania?
Witam Chciałbym otworzyć firmę z branży e-commerce. Jako, że pracuje to zacząłbym to robić dodatkowo po godzinach. Czy jest możliwość aby zarejestrować firmę w...
Ubezpieczenie biznesu na wypadek upadłości
wypada sie ubezpieczac bo sytuacja z coronawirusem pokazala jak bardzo ZUS ma nas gdzieś
księgowość internetowa
O co chodzi z tymi pakietami w tax care? Rozważam współpracę z nimi, bo nie układa mi się z moją księgową, więc chyba czas na zmianę, jesteś zadowolona?
Księgowość online
Ja korzystam z tax care. To biuro rachunkowe działające całkowicie online. Ja sobie taką współpracę bardzo chwalę, oszczędzam czas i pieniądze.
Program do fakturowania
A jaki jest limit tego darmowego fakturowania?
Program do fakturowania
A słyszałeś może o Chmuerze Faktur? nie jest to program, a narzędzie online, więc dla mnie na plus, bo nie trzeba nigdzie niczego instalować. Dodatkowo, jest bezpłatne :)
Księgowość online
Od jakiegoś czasu biję się z myślami, czy nie zamienić swojego dotychczasowego biura księgowego, na to online. Nie ukrywam, że ważne są dla mnie oszczędności z tym...