McKiełbasa w fast foodzie
Wielkie sieci restauracji szybkiej obsługi, by nie stracić klientów, dostosowują się do ich nowych wymagań. Czasy bezwarunkowej akceptacji typowych przysmaków z fast foodów minęły raczej bezpowrotnie. Sieci odcinają się od wizerunku lokali z szybkim, tanim jedzeniem. Teraz chcą być „restauracjami na każdą kieszeń”.
- Gdy otwieraliśmy w Polsce pierwszego Mc`Donald`sa, pod naporem tłumu pękały szyby – wspomina dla Businessman Magazine Krzysztof Kłapa, dyrektor komunikacji zewnętrznej McDonald1s Polska. – Dziś wciąż odnotowujemy duże zainteresowanie, a obroty rosną z roku na rok, ale jest to już zasługą naszej strategii marketingowej- dodaje
Ostatnie kilka lat przyniosło przełom w podejściu do żywienia oraz stylu życia. Dziś modne są przysmaki kuchni narodowych i regionalnych, albo etnicznych. Wielkie sieci restauracji musiały zareagować na tak diametralnie zmieniające się potrzeby. W USA McDonald`s wprowadził do menu kilka propozycji typu sałatki czy jogurty. W Polsce nowości w propozycji McDonalda pojawią się już za kilka miesięcy.- Nie mogę na razie zdradzić szczegółów, ale na pewno będzie większy wybór sałatek - mówi dla Businessman Magazine Krzysztof Kłapa. - Restauracje McDonald`s mają mieć też indywidualny klimat – będą w nich wygodniejsze krzesła i oryginalny wystrój – dodaje Kłapa
Tele Pizza rewolucji nie zapowiada – jej „hiszpańskie” pomysły dobrze sprzedają się na naszym rynku. Ale i w tym przypadku oferta dostosowana jest do wymagań polskiego konsumenta. Przykładem może być Pizza Gruba, podawana na grubym cieście. Poza polskimi placówkami żadne na świecie nie serwują tej propozycji.
Do gustów polskich klientów całkowicie dostosowała się Pizza Express, właściciel restauracji San Marzano. - U nas można zamówić makarony gotowane, których nie ma np. w Wilekiej Brytanii, gdzie działa centrala firmy. Klient ma też do wyboru 10 sałatek, a w brytyjskich lokalach tylko dwie – powiedział dla Businessman Magazine, Krzysztof Poznański.
Indywidualne pomysły na lokalny rynek to ważna część strategii marketingowych dużych sieci gastronomicznych. Konkurencja jest duża i mogą jej nie sprostać najwięksi potentaci. W Polsce z gry o miejsce na rynku odpadł m.in. Burger King, Dunkin`Donuts, Domino`s Pizza czy New York City Pizza oraz Taco Bell i Wendy`s.
Z zagranicznymi gigantami próbują konkurować polscy producenci. Tak powstały m.in. sieci Mr Hamburger, Bawimordka i .
Więcej: Monika Kruszewska, Businessman Magazine, sierpień 2003
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...