Rozpoznawalny A. Blikle
Często o powodzeniu firmy decyduje dobra i sprawdzona marka. Na rynku zdarzają się prawdziwe marki - instytucje. Polska ma szczęście do słodkich marek. O takim rodzaju marki możemy mówić w przypadku kawiarni A.Blikle. Zawsze kojarzyła się z jakością, smakiem i wysokim standardem.
Firma A.Blikle istnieje nieprzerwanie od 1869 roku. Jej symbolem jest kawiarnia na Nowym Świecie w Warszawie. Przed II wojną światową była miejscem spotkań artystów, pisarzy, aktorów, dyplomatów. W czasie okupacji rodzina Blikle pomagała więźniom i jeńcom przesyłając paczki żywnościowe. Wielu aktorów z zamkniętych przez Niemców teatrów pracowało jako kelnerzy. W czasach realnego socjalizmu ograniczana i szykanowana przetrwała jako mała cukierenka, by po 1989 roku rozkwitnąć znowu jako elegancka kawiarnia. W chwili obecnej w samej Warszawie działa 7 kawiarni-cukierni, a w ramach franchisingu jeszcze trzy. W 1997 czytelnicy Gazety Wyborczej wybrali kawiarnie A.Blikle na Nowym Świecie „magicznym miejscem Warszawy”.
Co ciekawe A.Blikle z założenia nie reklamuje wyrobów cukierniczych. Nacisk kładzie natomiast na sponsoring i działania public relations promujące wizerunek kawiarni i związany z kawiarniami styl odpoczynku. A.Blikle jest jednym z liderów polskich marek. Według ankiet przeprowadzonych przez KIG znajduję się wśród 10 najbardziej wartościowych. Spontaniczna znajomość marki, zgodnie z badaniami SMG KRC z roku 1996, w Warszawie wynosi 80% zaś na Śląsku przekracza 40%. Firma A.Blikle należy do stowarzyszenia producentów produktów markowych PRO-MARKA.
Wyrobów cukierniczych firmy A.Blikle prawie nie można kupić poza firmowymi cukierniami i kawiarniami. Jest to sposób ochrony dobrej jakości własnych produktów, poza tym nadaje im szczególny charakter. Zakup ciastek pozostawia w konsumentach wrażenie przynależności do elitarnej grupy smakoszy.
Firma wkroczyła jednak ze swoimi produktami do hipermarketów i supermarketów. Swoim znakiem A.Blikle firmuje mrożone ciasto francuskie oraz trzy rodzaje mrożonych strudli. Produkty te są reklamowane w prasie oraz poprzez działania promocyjne. Pomimo to zachowano wyjątkowość nazwy Blikle. Mrożone ciasta zaliczają się do towarów luksusowych, z tzw. górnej półki cenowej. Firma planuje dalsze rozszerzenie oferty mrożonych produktów delikatesowych. Zwiększa też ciągle wydatki na badania i wdrożenia, których udział w obrotach jest stosunkowo wysoki - 4-5%.
Aby utrzymać wysoką jakość, a co za tym idzie renomę marki firma A.Blikle wprowadziła nowoczesny system zarządzania jakością. Jest to odmiana TOM (ang. Total Ouality Manegement). Opiera się ona na głębokiej świadomości wszystkich pracowników firmy, że standard jakości wyznacza klient. Natomiast w utrzymaniu i doskonaleniu tego standardu biorą udział wszyscy pracownicy w tym celu specjalnie szkoleni.
Można powiedzieć, że przyszłość marki A.Blikle maluje się w jasnych barwach. Dzięki skutecznemu zarządzaniu i celowym działaniom rozciągniętym w ciągu 130 lat firma powinna zachować znaczącą pozycję wśród polskich marek. Otwarta zostaje natomiast kwestia, jak zachować elitarność produktu jednocześnie rozszerzając sieć sprzedaży. Być może przyszłość Blikle to luksusowe towary spożywcze sprzedawane zarówno w kawiarniach, jak i w hipermarketach, które zachowując wysokie standardy pozwolą się cieszyć klientom w całej Polsce wspaniałym smakiem słodyczy kawiarenki z Nowego Światu...
Monika Rejtner, PROFIT system

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Klienci kupują oczami. Zanim zobaczą produkt, najpierw widzą jego opakowanie. Im atrakcyjniejsze, tym bardziej skłania do zakupu? Otóż niekoniecznie. Sukces tkwi w zupełnie innych szczegółach.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...