Pikantny smak pieniędzy

Najbliższe lata będą dla restauratorów okresem rekordowych zysków - twierdzą eksperci, dlatego prowadzenie własnej restauracji czy kawiarni może być wyjątkowo dobrym sposobem zarabiania pieniędzy. W numerze przedstawiamy 20 sprawdzonych pomysłów na własny biznes gastronomiczny. Ponadto otwieramy solarium i sprawdzamy, ile zarabiają mechanicy i blacharze samochodowi. Doradzamy, w co zainwestować w I kwartale 2008 roku i jak oszacować koszty oraz przychody firmy jeszcze przed jej założeniem.
 

W styczniowym numerze 1/2008 (35)

Temat numeru

Pikantny smak pieniędzy
Przedsiębiorca, który zdecyduje się zainwestować we franczyzową restaurację lub kawiarnię, może nieźle zarobić. Eksperci twierdzą, że najbliższe cztery lata będą dla restauratorów okresem rekordowych zysków.

W przeglądzie rynku opisujemy firmy działające w branży gastronomicznej: Cava, Chateau Blanc, Chocoffee, Cleopatra, Conieco, Green Way, John Bull Pub, LOT Catering, Mamuśka The Cheesecake Shop, Mount Blanc, Mr Hamburger, Naleśniki jak smok, Pasztecik, Pizzeria Presto, Polskie Jadło, Presto Pizza, Subway, Telepizza, Wayne's Coffee i Aloys Dallmayr.

Raport specjalny

Ciemno pod maską
Ponieważ w Polsce wciąż przybywa używanych aut, prowadzenie warsztatu naprawiającego samochody wydaje się być dobrym interesem. Ile zarabiają mechanicy i blacharze, i czy są uczciwi wobec klientów – opowiadają ludzie z branży.

Moim zdaniem

Lata beztroski za nami
- Na koniec 2007 roku polska gospodarka znów nas zaskoczyła, bo nie zwolniła tempa rozwoju. Podobnie jak średni wzrost cen, który przekroczył cel inflacyjny wyznaczony przez bank centralny – mówi Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PricewaterhouseCoopers Polska.

Przepowiednie na Nowy Rok
- Wszystko wskazuje na to, że rok 2008 nie poskąpi mocnych wrażeń w branży finansowej - mówi Mariusz Drzewiecki, dyrektor w Citi Handlowy Bank Handlowy SA.

Fakty trendy

Mama to kupi
Rodzice coraz chętniej kupują dla swoich maluchów ubrania dobre, choć nie zawsze tanie. Liczy się przede wszystkim jakość produktu i ciekawy asortyment. Błyskawicznie zwiększa się więc liczba sklepów z odzieżą dla dzieci.

Eurotel kupuje salony
Firma Eurotel, właściciel salonów z usługami sieci Era, zamierza powiększyć sieć i przejąć kilkadziesiąt działających już na rynku punktów sprzedaży. Nie wiadomo jednak na razie, czy będą to salony Ery, czy punkty innych operatorów.

Firmy splątane fryzurami
Dotychczas konkurujące marki Jean Louis David i Franck Provost staną się częścią jednej firmy. Przedstawiciele obu sieci fryzjerskich zapowiadają powiększenie liczby salonów. Splątanie fryzurami ma być podobno bezbolesne dla franczyzobiorców.

Gino Rossi koryguje prognozy
Nietrafiona kolekcja przyczyniła się do korekty prognozy zysków grupy Gino Rossi, producenta obuwia i właściciela portfela marek obuwniczych i odzieżowych.

Getin ruszył z franczyzą
Getin Bank rozpoczął rekrutację partnerów franczyzowych. Pierwsze placówki zostaną uruchomione jeszcze w styczniu.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: 5-10-15, Semax, Petit Patapon, Smyk, Mothercare, Tup Tup, Quadri Foglio, AIG Bank Polska, Da Grasso, City Look, Simple, RuckZuck, Orlen, Cross Poland, Polimex i RE/MAX.

Własny Biznes

Nie liczę zer na koncie
– Ubieram kobiety w każdym wieku i ze wszystkich środowisk. Moimi klientkami są mamy, córki, a nawet wnuczki. Projektuję również suknie komunijne – mówi Teresa Rosati, projektantka mody.

Jest sprawa

Okienko zatrzaśnięte
Upadek Okienka Kasowego był szokiem dla setek tysięcy klientów i kilkuset agentów w całej Polsce. Niezapłacone rachunki, reklamacje i nierozliczone transakcje doprowadziły partnerów Okienka na skraj bankructwa.

Moja firma

Zyski się opalają
Prowadzenie solarium może przynieść korzyści, pod warunkiem że właściciel zainwestuje w lokal z dużą liczbą łóżek. W przeciwnym razie ryzykuje przegraną z konkurencją.

Sklep na cztery kopyta
W PRL-u jeździectwo było uważane za sport dla burżuazji i znienawidzonych kapitalistów. Teraz wraca na salony i do sklepów jeździeckich, które z roku na rok notują większą sprzedaż.

Rodzina nie biznes
Pracują dużo, choć nie spędzają całych dni w firmie. Lubią podróże i pracę w ogrodzie. Ponad wszystko cenią sobie życie rodzinne. Bez niego, tak jak bez pracy, nie wyobrażają sobie życia.

Steki menadżera

Spodnie muszą mieć osobowość
– Artman to nie jest biurowiec pełen białych kołnierzyków, ale firma odzieżowa, w której pracują indywidualności. Promuje się je za to, że potrafią stworzyć produkt, który przyciągnie potencjalnych klientów – o firmie, która stworzyła markę House opowiadają Tomasz Wanowicz, dyrektor handlowy i Piotr Beltrani, odpowiedzialny za rozwój sieci sklepów.

Dobre rady

Biznes dobrze skalkulowany
Osoby, które myślą o założeniu własnego biznesu, powinny najpierw oszacować koszty oraz przychody firmy. Jednak nie zawsze jest to proste. W zależności od branży należy brać pod uwagę różne czynniki.

Wzrośnie spadnie

W co zainwestować w I kwartale 2008 roku?
Rośnie oprocentowanie lokat i rentowność obligacji, spadają kursy akcji i wartość dolara oraz euro. Analizujemy rynki finansowe i proponujemy najbardziej opłacalne portfele inwestycyjne na 2008 rok.

Gospodarka USA kontra reszta świata
Koniec 2007 roku nie sprzyjał inwestorom giełdowym. Po listopadowym dołku w grudniu najważniejsze indeksy ledwie się odbiły. Czy spadną jeszcze niżej czy może w sukurs przyjdzie nam efekt stycznia? W najbliższych tygodniach nastroje na giełdach będą uzależnione od wyników amerykańskiej gospodarki.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

241 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748