Rynek telekomunikacyjny wciąż się rozwija. Dlatego osoby, które zdecydują się prowadzić biznes w tej branży, mogą liczyć na zyski. Największe dochody osiągną operatorzy oraz dilerzy dużych sieci franczyzowych i agencyjnych. W lutowym numerze sprawdzamy, ile można zarobić prowadząc m.in. kwiaciarnię, sklep odzieżowy, pasmanterię. Odpowiadamy również na pytanie, czy bardziej opłaca się zainwestować w mieszkanie czy apartament. Zdradzamy także tajniki działania kancelarii prawniczych.
 

W lutowym numerze 2/2008 (36)

Temat numeru

Halo, tu twój zysk!
Obsługa klientów biznesowych i oferta dla sprawdzonych, dochodowych abonentów – to główny obszar walki firm na rynku telefonii komórkowej. Zarówno operatorzy, jak i dilerzy mówią o zyskach. Wszystko wskazuje na to, że się nie mylą.

W przeglądzie rynku opisujemy firmy działające w branży telekomunikacyjnej: Era, Orange, GTI, Optimo, mPunkt, Liberty, Eurotel, Długie Rozmowy.

Raport specjalny

Kancelarie adwokackie żyją z konfliktu
Prestiż, wysoka pozycja społeczna, szacunek – to zalety płynące z bycia adwokatem, notariuszem czy radcą prawnym. Do tego dochodzi jeszcze jeden czynnik – duże pieniądze, jakie można zarobić przywdziewając prawniczą togę. Wejście do elitarnego grona nie jest jednak łatwe.

Moim zdaniem

Postęp doskonały
Nie oczekuj perfekcji, oczekuj postępu. To dziwnie brzmiące dla Europejczyka hasło jest naczelną dewizą menedżerów, którzy przyjęli japońską metodę zarządzania – Kaizen.

Do raju podatkowego nam daleko
Zmniejszenie kosztów obsługi podatku VAT oraz zagwarantowanie jego neutralności poprzez przerzucenie na finalnego konsumenta to dwa podstawowe cele projektu nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług.

Fakty trendy

Kasa na obcasach
Klienci sklepów obuwniczych nie tylko kupują więcej par butów, ale coraz częściej decydują się na droższe i markowe modele.

Martwy sezon to przeszłość
Przez kilkanaście lat branża wyposażenia wnętrz największe obroty generowała w ostatnich miesiącach roku. Przyczyną tego zjawiska były pospieszne remonty, których dokonywano z myślą o odliczeniu podatku.

Drożeje licencja Jean Louis David
Sieć salonów fryzjerskich JLD czekają spore zmiany w związku z połączeniem z firmą Franck Provost. Najbardziej skorzystają fryzjerzy, których zarobki mogą się podnieść dwukrotnie.

Poczta w prywatnych rękach
Prywatni operatorzy pocztowi zwiększają liczbę placówek i poszerzają ofertę usług. W ten sposób chcą walczyć z monopolem Poczty Polskiej.

Dotacje w Centrum
Do końca 2008 roku we wszystkich polskich województwach mają pojawić się biura Centrum Wspierania Projektów Europejskich. Każde z nich będzie prowadzone na zasadzie franczyzy.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: Allianz, Yamo, Centrum Wspierania Projektów Europejskich, Pracownia Poprawek Krawieckich, Gino Rossi, Sferis, Cacharel, Grupa Carlo Tassara, Bank Zachodni WBK.

Własny Biznes

DEKALOG spółka z o.o.
– Zło nie jest domeną tylko ludzi bogatych – mówi ksiądz Grzegorz Piątek, sercanin, koordynator Duszpasterstwa Przedsiębiorców i Pracodawców. Rozmawia Michał Bogurat.

Jest sprawa

Polkomtel w sieci agentów
Pod koniec 2007 roku Polkomtel, operator sieci Plus, zapowiedział swoim agentom zmiany w warunkach umów. Te jednak okazały się nie do przyjęcia dla partnerów firmy.

Moja firma

Pieniądze w bukiecie
Prowizoryczne budki kwiaciarek odchodzą do lamusa. Klientów przyciąga elegancki wygląd kwiaciarni i profesjonalna obsługa.

Odzież zwraca się do pięciu lat
Do otwarcia sklepu z odzieżą znanej marki potrzebny jest spory kapitał. Ale gdy trafimy w dobrą lokalizację i włożymy dużo pracy, ten kapitał może nam się szybko podwoić.

Guziki i wstążki dają pieniążki
Choć duża popularność pasmanterii dawno już minęła, to prowadzenie sklepu z nićmi i guzikami może nadal się opłacać. Pod warunkiem że właściciel zadba o bogatą ofertę i stałych klientów.

Steki menedżera

McDonald’s lubi zaszaleć
– W pierwszych tygodniach działalności McD w Polsce jedynym samochodem służbowym był mój stary, wysłużony fiat 126p, w którym wyjąłem przednie siedzenie pasażera. Tak zmodyfikowanym „bolidem” przewoziłem firmowych VIP-ów. Bywało i tak, że zanim wsiedli do samochodu, musieli go wspólnie ze mną zapalać na pych – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Dobre rady

Firmowe sekrety pod kluczem
Ujawnienie lub wykorzystanie cudzych informacji będących tajemnicą przedsiębiorstwa jest czynem nieuczciwej konkurencji zagrożonym karą grzywny, ograniczenia wolności, a nawet karą pozbawienia wolności do lat dwóch.

Wzrośnie spadnie

Szkolenie wyższego szczebla
Dochodzenie do sukcesu wymaga ciągłego treningu. Najzdolniejsi powinni uczyć się z osobistym trenerem. Pozostali muszą czytać książki lub brać udział w szkoleniach grupowych.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

248 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748