W poszukiwaniu własnego biznesu

Drugi dzień Targów upłynął poszukującym pomysłu na własną firmę na zbieraniu informacji i bliższym poznawaniu przyszłych partnerów biznesowych. Na nudę nie mogli narzekać również wystawcy.
- Staramy się wykorzystać różne sposoby poszukiwania partnerów do współpracy, a Targi Franczyzowe są jednym z nich, równie skutecznym jak ogłoszenia w prasie branżowej czy informacje zamieszczane na dedykowanych portalach internetowych. Po ubiegłorocznych targach udało się nam podpisać blisko dziesięć umów, liczę na to, że te będą równie owocne - mówi Marzena Łyszcz, dyrektor handlowy sieci jubilerskiej Ada Plus.
Dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszyły się koncepty związane z kosmetyką i poprawianiem urody. Kolejki chętnych ustawiały się do stoisk No+Vello, czy Yasumi. Na brak zainteresowania nie narzekały również firmy z branży finansowej, która jest na tegorocznych targach licznie reprezentowana.
- Zarówno czwartek, jak i piątek były dla nas bardzo pracowity, bo nasze stoisko odwiedziło wielu zainteresowanych franczyzą Banku BPH. Nie oczekujemy, że w trakcie Targów podpiszemy jakąś umowę, ale mamy nadzieję, że Salon przyniesie swoje owoce w ciągu kilku nadchodzących miesięcy - mówi Marcin Bednarowski, kierownik ds. rozwoju sieci partnerskiej Banku BPH.
Nieco mniej reprezentantów ma na tegorocznym Salonie branża gastronomiczna. Jednak wśród wystawców nie zabrakło McDonald's czy Telepizzy, których przedstawiciele przez cały dzień byli wręcz oblegani przez osoby zainteresowane przystąpieniem do znanej gastronomicznej sieci.
Na pytania dotyczące wiarygodności sieci franczyzowych odpowiadali eksperci z Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
- Osoby, które do nas przychodzą poważnie myślą o otwarciu własnego biznesu we franczyzie i w związku z tym oczekują od nas konkretnych informacji. Najczęściej pojawiają się pytania o to jak można sprawdzić system franczyzowy, lub co zrobić, żeby bezpiecznie wejść we franczyzę - opowiada Anna Smolińska z POF. - Mają świadomość tego, że franczyza zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia własnego biznesu, ale wiedzą też, że nie jest to lekarstwo na wszelkie bolączki.
Podobnie jak w czwartek, również w piątek wszyscy chętni mogli wziąć udział w Forum Szkoleniowym, które odbywało się w trakcie Targów. Wykłady cieszyły się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród młodszych osób odwiedzających Salon.
- Zanim zacznę rozglądać się po stoiskach wystawców, postanowiłam pójść na wykład i dowiedzieć się, czego mogę się spodziewać, kiedy już podejmę decyzję o przystąpieniu do konkretnej sieci - mówi Małgorzata Porębska, uczestniczka wykładu „Etapy przystępowania do sieci franczyzowej”.
Sobota to ostatni dzień 8. Ogólnopolskiego Salonu Franchisingu. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do Pałacu Kultury i Nauki w godz. 10-15.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Słodki segment gastronomii ma do wyboru szeroką ofertę: lody, pączki, kawę, bubble tea. Do wyboru, do koloru.
Nie trzeba być fanem horrorów, by prowadzić escape room. Ale bez pasji, kreatywności i cierpliwości ten biznes może być trudny do udźwignięcia. Obejrzyj wywiad z Adamem Brykczyńskim, współwłaścicielem Black Cat Escape Room.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...