W sprzedaży szyb, podobnie jak na całym rynku motoryzacyjnym, istnieje pewna sezonowość. Wynika ona przede wszystkim z pory roku, a co za tym idzie nasilenia ruchu - mówi Andrzej Parzoch, Dyrektor Krajowej Sieci Sprzedaży NordGlass.
Czwartek
01.03.2012
O sprzedaży szyb samochodowych i rentowności biznesu opowiada Andrzej Parzoch, dyrektor krajowej sieci sprzedaży NordGlass.
 

Jak kształtuje się w Polsce sprzedaż szyb samochodowych?
Na polskim rynku widać wyraźne tendencje konsolidacyjne. Jest to efekt rozdrobnienia branży, jak i zmian w samej strukturze obsługiwanych klientów. Widać wzrost znaczenia klientów dokonujących napraw z ubezpieczenia. Na dojrzałych rynkach europejskich stanowią oni nawet do 80 proc. wszystkich obsługiwanych osób. Dlatego współpracujemy z większością firm ubezpieczeniowych w Polsce. To wszystko w połączeniu z trwającym z kryzysem ma bezpośredni wpływ na rentowność prowadzonego biznesu. W efekcie pojedyncze zakłady, często rodzinne, są zamykane lub funkcjonują na granicy rentowności, a jedyną alternatywą w wielu przypadkach jest współpraca z silną marką. Nasza oferta franczyzowa jest właśnie odpowiedzią na obserwowane trendy i zapotrzebowanie rynku.

Ilu partnerów udało się pozyskać do tej pory?
W chwili obecnej prowadzimy 35 punktów własnych oraz 83 partnerskie. Do końca 2012 mamy zamiar otworzyć kilkanaście nowych placówek - zarówno punkty własne jak i franczyzowe. Prowadząc rozwój na polskim rynku kontynuujemy ekspansję na rynki zagraniczne. Właśnie rozpoczynamy budowę sieci sprzedaży i dystrybucji w Ameryce Północnej. Jest to już piąty kontynent, na którym dostępne są produkowane przez nas szyby.

Czy w sprzedaży szyb samochodowych występuje sezonowość?
Podobnie jak na całym rynku motoryzacyjnym również u nas ma miejsce pewna sezonowość. Wynika ona przede wszystkim z pory roku, a co za tym idzie nasilenia ruchu. W sezonie wakacyjnym odnotowuje się więcej wypadków niż na samym początku roku. Nie bez znaczenia pozostaje również poziom rozwoju infrastruktury drogowej oraz sytuacja na rynku paliw, które wpływają na to, jak często korzystamy z samochodów.

rozmawiał (boa)


POPULARNE NA FORUM

Opłacalność franczyzy PKN Orlen

jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA

Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2021
Opłacalność franczyzy PKN Orlen

Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?

2 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2021
Pieniądze z moto-sklepu

Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)

8 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...

8 wypowiedzi
ostatnia 01.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...

8 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019