Pierwszy milion czy bankructwo?

Założenie e-firmy jest tańsze od tradycyjnej działalności. Jednak czy na internecie na pewno zarabia się lepiej? Sprawdź! Ponadto otwieramy sklep sportowy, piekarnię i biuro podróży. Doradzamy, jak oszczędzać w firmie i czy warto skorzystać z kredytu. Marek Jakubiak, właściciel browaru Ciechan, podpowiada jak walczyć z koncernami.
 

W lipcowym numerze 7/2012 (89)

Biznes na czasie

Pierwszy milion czy bankructwo?
Firmę w sieci zakłada się taniej i prowadzi łatwiej niż pizzerię czy sklep odzieżowy. Jednak czy na pewno zarabia się lepiej?

Moim zdaniem

Biznes od pierwszego wejrzenia
Jak zrobić dobre wrażenie na franczyzodawcy? Nie wystarczy markowy garnitur, przyklejony uśmiech i błyskotliwe odpowiedzi.

Wzrosty w czasach niepewności
Sportowe emocje opadły. Teraz przyjdzie się nam zmierzyć z wyzwaniami może mniej ekscytującymi, ale za to kluczowymi dla naszej przyszłości.

Fakty Trendy

A.Blikle weryfikuje plany
Warszawskie cukiernie, zamiast produktów premium, dostaną kanapki.

Sanek werbuje agentów TP
Partner Orange Polska wziął pod swoje skrzydła dotychczasowych agentów sprzedających usługi Telekomunikacji.

Firma dla rolnika
Sieci sklepów z akcesoriami rolniczymi Grene trudno będzie konkurować z gigantami działającymi w branży dla domu i ogrodu.

Fuzja wzmocni BZ WBK
Po połączeniu z Kredyt Bankiem nowy podmiot będzie liczył ponad 900 placówek. Planowane są kolejne otwarcia w małych miastach.

Firma dla rolnika
Sieci sklepów z akcesoriami rolniczymi Grene trudno będzie konkurować z gigantami działającymi w branży dla domu i ogrodu.

Franczyza po retuszu
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris rezygnują z rozwoju w mniejszych miastach.

Lody Bonano na polskim biegunie zimna
O zarobkach właścicieli lodziarni decydują warunki atmosferyczne.

Cigger zapowiada kolejne otwarcia
Dystrybutor elektronicznych papierosów zamierza otworzyć do końca roku 30 punktów sprzedaży.

Chłopskie Jadło all inclusive
Spółka Sfinks chce podkręcić wyniki swojej sieci poprzez zmianę wystroju lokali.

Kurs na giełdę
W połowie czerwca spółka OstatnieMiejsca.pl zadebiutowała na NewConnect.

Kefirek nagradza partnerów
Najlepszy franczyzobiorca sieci sklepów spożywczych Kefirek otrzyma od centrali samochód.

Spaghetti dla wszystkich
Właściciele Trattorii Rucola sprzedają franczyzę, żeby otwierać kolejne własne lokale.

Zmiany na szczycie
Bogusz Kruszyński został odwołany ze stanowiska prezesa zarządu Redan.

Telepizza chce dotrzymać słowa
– Plan otworzenia siedmiu nowych lokali w tym roku jest realny – mówi Iwona Olbryś, prezes Telepizzy Polska.

Stało się

Starczy kopania, czas na urlop!
Dla nas, dziennikarzy, fakt, że mistrzostwa przeszły już do historii, niesie zasadniczą zmianę. Już nigdy nie zadamy franczyzodawcom pytania: „Ile placówek planujecie otworzyć przed Euro 2012?”. Teraz czekamy, aż oni nie każą nam już pytać, jak ich branża znosi kryzys.

Supertemat

Chata nie taka bogata
Firmy sprzedające artykuły dla domu i ogrodu oraz wyposażenia wnętrz cały czas odczuwają skutki kryzysu. Dodatkową barierą w rozwoju jest sezonowość, którą odczuwają nawet najwięksi rynkowi gracze. Próbują z nią walczyć rozszerzając asortyment.

Oferta od A do Z
Właściciele sklepów z artykułami dla domu i ogrodu walczą o klientów. Orężem w walce jest bogaty asortyment i pełen zakres usług posprzedażowych.

Zysk na stół
Przeciętne wydatki Polaków na wystrój domów i mieszkań sukcesywnie rosną. To dobry znak dla właścicieli sklepów z meblami i elementami wyposażenia wnętrz.

Przegląd marek franczyzowych z branży „dom i ogród”: Bricomarché, DDD Dobre Dla Domu, Glazura Królewska, Jeta, STAiRS Center, TIM, Abra, BoConcept i Rosenthal.

Wzrośnie spadnie

Firma w szponach rynków
System finansowy powstał po to, by wspierać przedsiębiorstwa. Zamiast tego uczynił z nich zakładników. Z twojej firmy też?

Własny Biznes

Piwne wojny
– Małe browary muszą rozepchnąć się w tłumie. Do zdobywania rynku potrzeba odwagi, a tej moim kolegom z branży brakuje – mówi Marek Jakubiak, właściciel browarów w Ciechanowie i we Lwówku Śląskim.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

439 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja Firma

Piekarnia: niełatwy kawałek chleba
W ostatniej dekadzie spożycie pieczywa zmniejszyło się o 25 kg na osobę, a ceny zboża poszybowały w górę. To główna przyczyna bankructwa małych, niezależnych piekarni. Ratunkiem może okazać się franczyza.

Biznes w ruchu
Sklepy sportowe prowadzą głównie osoby, które potrafią połączyć pasję i biznes. Nikt bowiem nie zna potrzeb klienta tak jak inny miłośnik sportu.

Moja e-firma

Pierwszy krok w chmurze
Nad Polskę nadciągają chmury... nie są czarne, lecz wirtualne.

Kasa na wczasach
Plaża skąpana w promieniach zachodzącego słońca może być świetnym miejscem do prowadzenia firmy, zwłaszcza jeśli prowadzisz e-biuro podróży.

Biznes regionalny

Pomysł jak malowany
Tradycyjne malarstwo znane jest na całym świecie. Co innego malowanie na szkle. To nisza wyjątkowo popularna w polskiej sztuce ludowej. Kto wyrobi sobie nazwisko, może liczyć na niemały zarobek.

Jest sprawa

Marka tylko w witrynie?
Niektóre odzieżowe sklepy multibrandowe wystawiają w witrynie ubrania znanych marek tylko jako przynętę. Często te ubrania są jedynymi markowymi w asortymencie. Reszta to egzotyczne marki własne. Franczyzobiorcy czują sie zawiedzeni.

Na Prawo Patrz

Pożegnanie z franczyzodawcą
Biorąc ślub, nie myśli się o rozwodzie. Ale w przypadku podpisania umowy franczyzowej, którą często porównuje się do zawarcia małżeństwa, myśl o rozstaniu jest jak najbardziej wskazana.

ABC Firmy

Trudny wybór przedsiębiorcy
Przedsiębiorca nie musi dysponować gotówką, żeby prowadzić firmę i kupować potrzebne sprzęty. W każdej chwili może skorzystać z kredytu lub leasingu. Jednak zanim wybierze konkretną usługę, powinien przeanalizować wszystkie za i przeciw.

Firma zaciska pasa
Nie masz klientów? Tracisz płynność finansową? A może brakuje ci pieniędzy na rozwój przedsiębiorstwa? Można temu zaradzić.

Instrukcja do firmy
Dla każdego, kto ma doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności, procedury związane z zarządzaniem placówką to sprawy oczywiste. Jeśli jednak zrekrutowany franczyzobiorca to biznesowy laik, podręcznik operacyjny okazuje się niezbędnym narzędziem jego codziennej pracy.

Steki Menedżera

Udana reanimacja Pani Walewskiej
Kiedy trzy lata temu Monika Nowakowska stanęła na czele Miraculum, firma była na skraju bankructwa. Dziś kosmetyczna spółka powoli wychodzi na prostą, a rezolutna pani prezes wymieniana jest w czołówce polskich kobiet biznesu.

Mój Franchising

Po drugiej stronie kasy
Pomysł na biznes może przyjść do nas znienacka. Podobnie było w przypadku Hanny Olszewskiej, która decyzję o założeniu firmy podjęła w sklepie z kosmetykami.

Pięta Biznesmęta

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o ekonomii
Robotnicy obwieszeni żarówkami, szczęk łopaty przy pląsających snopach światła, a wokół rozbiegane spojrzenia podnieconych naukowców. Scena z sali tortur? Nic z tych rzeczy. Tak się bada prawa rządzące gospodarką.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748