Luz tylko w niedzielę
Rzeczpospolita w swoim dodatku Moja Kariera zamieściła artykuł dotyczący reguł określających sposoby ubierania się i komunikowania z osobami z zewnątrz pracowników korporacji.
Polscy pracownicy amerykańskich i brytyjskich kancelarii adwokackich, międzynarodowych agencji reklamowych i firm produkcyjnych, które działają w naszym kraju, na ogół z łatwością dostosowują się do tych wymagań i nie dyskutują na ten temat ze swoimi pracodawcami. Nie mają zresztą innego wyjścia – dodaje Rzeczpospolita. W większości polskich firm wciąż jeszcze panuje w tych sprawach całkowita dowolność i - jak zauważają zachodni specjaliści od public relations - niewielu jest szefów, którzy w ogóle zwracają uwagę na kreowanie zewnętrznego wizerunku swojej firmy.
- Sposób prezentowania się pracownika przedsiębiorstwa wpływa na jego wizerunek na rynku – mówił dziennikowi Krzysztof Łoszewski, stylista i projektant mody. Dla Polaków to wciąż jest nowość. Z jego doświadczeń wynika, że nawet osoby bardzo znane nie tylko w świecie biznesu, ale także i w polityce nie doceniają zupełnie tej kwestii. Coraz częściej jest jednak zapraszany na spotkania do firm, kancelarii prawniczych i banków. Niezwykle rzadko pracujący tam ludzie mają świadomość, że reprezentują nie siebie, tylko swoją instytucję. - Jestem zmuszony mówić im pewne oczywiste rzeczy. Mężczyznom podpowiadam, że idąc na spotkanie z klientem prosto z pracy muszą zmienić koszulę i wyczyścić buty. Kobiety przekonuję, że nie można w pracy obwieszać się biżuterią i chodzić na niebotycznych obcasach - dodał Łoszewski.
- W Polsce wciąż jeszcze pokutuje mit, że mężczyzna umyty i uczesany to zniewieściały mięczak - mówi Krzysztof Łoszewski. A co gorsza, wiele kobiet podtrzymuje w naszych panach takie przekonanie. - Na szczęście to się powoli zmienia. Dzięki temu, że podróżujemy już więcej po świecie, mamy możliwość skonfrontowania naszej nonszalancji ubraniowej z zachodnimi standardami.
Rzeczpospolita podała, że podczas firmowych szkoleń Krzysztof Łoszewski mówi swoim słuchaczom, czego szanującemu się szefowi przedsiębiorstwa i jego dbającemu o wizerunek firmy personelowi nie wolno robić. Przede wszystkim nosić wygniecionych koszul i ubrań, za ciasnych garniturów i włosów nie mytych od tygodni. Buty, porządnie wypastowane muszą mieć skórzaną podeszwę, a nie gumowy koturn. Spodnie powinny być wyprasowane i trzymać się na skórzanym pasku, a nie chować pod obfitym brzuszkiem. Jedni powiedzą: to niepotrzebne drobiazgi. Drudzy: to jedna z gwarancji sukcesu moje firmy.
Więcej: Rzeczpospolita, Ewa Zychowicz, 31 stycznia 2001
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...