Sieć Lotos obejmuje ok. 430 stacji, z czego ponad 160 prowadzą franczyzobiorcy.
Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa
Piątek
04.07.2014
Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa, opowiada prowadzeniu własnej stacji paliw we franczyzie.
 

Z danych PROFIT system wynika, że we franczyzową stację paliw trzeba zainwestować średnio 2,4 mln zł. Czy całość inwestycji jest po stronie partnera?
Koszt budowy stacji ponosi partner i jest ona jego własnością. Lotos w ramach umowy franczyzowej wspiera jego inwestycję poprzez przekazanie m.in. wizualizacji, mebli,  systemu IT i organizując szkolenie dla pracowników. Szczegółowy zakres inwestycji ze strony ustalany jest z partnerem.

Czy partner może samodzielnie wybrać lokalizację swojej stacji?
Nasza oferta kierowana jest głównie do właścicieli stacji już funkcjonujących, zarówno w systemach franczyzowych innych koncernów, jak również stacji niezrzeszonych. Istnieje również możliwość przyjęcia do systemu Partnerstwa Handlowego Lotos właścicieli gruntów, którzy chcieliby przy współpracy ze spółką Lotos Paliwa wybudować i w przyszłości prowadzić własną stację paliw. Preferowane są lokalizacje, które spełniają nasze kryteria rozwoju, niemniej jednak każda ze zgłoszonych ofert nawiązania współpracy spotka się z kompetentnym i rzeczowym doradztwem wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych. Potencjalna lokalizacja jest oceniana przez Kierownika Obszaru Rozwoju i po wstępnej akceptacji, prowadzone są negocjacje warunków umowy, ustalenie warunków handlowych, a ostateczną decyzję podejmuje zarząd.

Na jakich zasadach opiera się współpraca między Lotosem a partnerem?
Partner prowadzi  stację na własne ryzyko i odpowiedzialność. Udostępniamy naszą markę w zamian za sprzedaż paliw z Lotos i prowadzenie stacji zgodnie ze standardem sieci. Partner może z naszej strony liczyć na pomoc w podniesieniu standardu i modernizacji stacji, informatyczny system wsparcia sprzedaży, uczestnictwo we wspólnych działaniach marketingowych Grupy Kapitałowej Lotos oraz udział w programie lojalnościowym.

Rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Opłacalność franczyzy PKN Orlen

jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA

Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2021
Opłacalność franczyzy PKN Orlen

Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?

2 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2021
Pieniądze z moto-sklepu

Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)

8 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...

8 wypowiedzi
ostatnia 01.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...

8 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019