W budowie jest obecnie 720 tys. m2 przypadających na 31 centrów handlowych. Największy projekty w budowie to Centrum Posnania w Poznaniu. Wkrótce ruszy budowa krakowskiej Serenady.
Na zdjęciu: Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle
Piątek
25.07.2014
Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych marek. Te, które już są obecne rozbudowują swoje sklepy - mówi Anna Wysocka, dyrektor w Jones Lang LaSalle.
 

Wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów handlowych w Polsce osiągnął 226 m2 na 1 tys. mieszkańców, czyli powyżej średniej europejskiej (191 m2), ale poniżej średniej dla krajów zachodnioeuropejskich (255 m2). Deweloperzy mogą podwyższyć tego wskaźniki dzięki swojej aktywności w małych miastach.
Widzimy utrzymujące się zainteresowanie deweloperów i najemców projektami w mniejszych miastach. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbach – 37 proc. powstającej powierzchni w centrach handlowych przypada na miasta poniżej 200 tys. mieszkańców. Niemniej jednak, największe rynki również pozostają bardzo aktywne – 44 proc. przyszłej podaży powstaje w głównych aglomeracjach kraju. Pozostała część uzupełni zasoby miast w przedziale 200-400 tys. mieszkańców.

Czy Polska pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla nowych sieci handlowych?
W ostatnim czasie pojawiło się kilka marek odzieżowych, m.in. hiszpańska sieć Inside, Olimp Live & Fight ze Stanów Zjednoczonych oraz włoska marka Gattinoni Roma. Na naszym rynku debiutują również nowe sieci fitness - brytyjska CityFit oraz szwedzka Fitness24Seven. Obecne już w Polsce sieci także szukają możliwości ekspansji. Niektóre z nich powiększają sklepy, np. Carry, Zara, Reserved, a także CCC i Rossmann, a inne rozbudowują swoje portfolio wprowadzając nowe marki. Po sukcesie marki Sinsay, grupa LPP szykuje debiut dwóch kolejnych konceptów z branży odzieżowej i wyposażenia wnętrz. Z kolei modowa marka Kiabi z grupy Auchan niebawem otworzy swój pierwszy sklep w Warszawie. Należy jednak zauważyć, że najemcy swoją uwagę skupiają głównie na już działających obiektach wiodących, a także na centrach będących w fazie rozbudowy z niezbyt odległym terminem realizacji.
rozmawiał (dw)

Aktualności z rynku nieruchomości znajdziesz także na portalu LokalnaBiznes.pl


POPULARNE NA FORUM

Wiosna należy do pośredników

Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Alpha Male..

3 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Deweloper w małym mieście

Czy ja wiem? Tyle się słyszy o oszustwach takich dużych inwestorów...

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2018
Młoda mama rozwija biznes

Brawo! Oby jak najwięcej takich inicjatyw ;)

3 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Biuro pośrednictwa nieruchomości + kredyty. Co dołożyć?

Moim zdaniem nie ma sensu, żebyś 10 różnych usług wpisywał. Nigdy w pełni nie dasz rady być doskonałym we wszystkich. Lepiej być ekspertem w 2-3 dziedzinach niż w 10...

10 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Młoda mama rozwija biznes

Chcieć, znaczy móc! Początki są zawsze trudne, ale jak się przeze nie przejdzie to później jest już z górki :)

3 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

A co sie bardziej oplaca , kupic u developera mieszkanie , urzadzic pod klucz I sprzedac? Czy moze stare mieszkanie ,w starym budownictwie ? Czy lepiej wynajac , niz sprzedac? 

6 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

Na nieruchomościach można zarabiać w różnoraki sposób - wynajmowanie to zaledwie jedna z możliwości. Mi udało się wykręcić niezły biznes kupująć nieruchomości...

6 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

Warto określić grupę docelową. Studentów wciąż przybywa, dlatego myślę, że mieszkania położone blisko uczelni są najlepszą opcją. 2,3-pokojowe mieszkanie, pokoje...

6 wypowiedzi
ostatnia 04.09.2017