Pachnący pomysł na biznes

Na październikowych Targach Franczyzy wśród wystawców pojawili się zagraniczni franczyzodawcy z branży kosmetycznej: Nails4Us (salony manicure), Refan (sprzedaż perfum na mililitry) oraz Equivalenza (sprzedaż perfum własnej marki). Wszystkie wymienione marki powalczą o polskiego klienta, a chcą zrobić to z pomocą franczyzobiorców. Trzeba przyznać, że jest o kogo walczyć. Z badania portalu NoweKosmetyki.pl wynika, że 20 proc. Polaków wydaje miesięcznie na kosmetyki 100-150 zł, 24 proc. – 50-100 zł, zaś 27 proc. – 20-50 zł. Krezusów wydających ponad 500 zł mamy nad Wisłą 5 proc.
Equivalenza oferuje perfumy marki własnej w cenie niższej niż flakony innych znanych producentów. Niektóre zapachy nawiązują do luksusowych perfum, które jednak cenowo są dla większości Polaków nieosiągalne. Hiszpańska sieć tylko na półwyspie Iberyjskim ma 450 sklepów. Firma obecna jest także 35 innych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Austrii, Grecji, Szwecji, Danii i Belgii.
- Zanim rozpoczęliśmy aktywne poszukiwania franczyzobiorców w Polsce otworzyliśmy własny sklep w centrum handlowym Reduta w Warszawie. Właśnie galerie oraz główne ulice miast są najlepszymi lokalizacjami dla sklepów Equivalenza. Dzięki obecności w tych miejscach marka zyskuje na rozpoznawalności, nad którą w Polsce pracujemy – mówi Lara Pereira z Equivalenza.
Dużą konkurencją dla sklepów stacjonarnych z perfumami jest handel internetowy. Produkty są tam tańsze, bo właściciele e-sklepów do kosztów prowadzenia biznesu nie doliczają czynszu za najem lokalu. Trzeba jednak pamiętać, że klienci oszczędzają kilkanaście złotych za zakup tylko w przypadku perfum wartych co najmniej 200 zł. Na tańszych oszczędność będzie dużo niższa, biorąc pod uwagę koszt przesyłki. – Z założenia nie prowadzimy sprzedaży naszych perfum przez internet, bo nie chcemy robić autokonkurencji w ramach sieci – zapewnia Lara Pereira.
Franczyzodawca zachęca do współpracy przedsiębiorców z miast powyżej 25 tys. zł, którzy znajdą lokal o powierzchni 30-60 m2. Inwestycja w biznes wynosi 18-20 tys. euro w zależności od tego, czy punkt Equivalenza znajdzie się na wyspie w centrum handlowym czy w sklepie stacjonarnym. Mile widziana wśród potencjalnych partnerów jest znajomość języka angielskiego, która jest potrzebna do kontaktu z franczyzodawcą.
- Po Targach Franczyzy widzimy, że wśród polskich inwestorów znajomość angielskiego jest na bardzo wysokim poziomie. Tylko w ciągu pierwszych dwóch dni Targów odbyliśmy ponad 30 rozmów z kontrahentami – dodaje menedżerka Equivalenzy. (dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...