Zyski w zgodzie z naturą

Spośród działających w Polsce tysięcy drogerii dominują Rossmann i Drogerie Natura, które posiadają łącznie ok. 1,2 tys. sklepów. W tradycyjnych drogeriach rzadko kiedy klienci szukają naturalnych kosmetyków. Te, droższe od popularnych marek, najczęściej są dostępne są w specjalistycznych sklepach, takich jak The Secret Soap Store. W ciągu 2 lat firma planuje otwarcie co najmniej kilkudziesięciu sklepów i stoisk w Polsce i zagranicą. Pomysłodawczynią jest Monika Kosieniak, która od 8 lat pracuje nad własną marką kosmetyków. Wśród oferowanych produktów można znaleźć m.in. mydła, kule zapachowe, olejki do ciała, sole do kąpieli, szampony, kremy oraz zestawy prezentowe. Sieć wprowadza także do sprzedaży produkty dostosowane do pór roku, np. peeling z dyni jesienią. Ekspozycja sklepów zmieniana jest 8 razy w roku. Elementem charakterystycznym lokalu jest tężnia solna, dzięki której klienci mogą podczas zakupów zażywać inhalacji solnych. Więcej o lokalach, w jakich będą działać sklepy The Secret Store można przeczytać w artykule Uzdrowisko w sklepie.
- Do produkcji kosmetyków używamy surowców naturalnych z eko certyfikatami. Posiadamy linie do produkcji kosmetyków, w tym, jako jedna z nielicznych firm w Polsce, linię do produkcji mydła. Opakowanie naszych produktów wykonane są m.in. z szarego papieru i tektury, co sprawia, że są nadają się one w prawie 100 proc. do recyklingu. Nie są one spójne graficznie, ponieważ uważamy, że bardziej od opakowania liczy się skład kosmetyków – przekonuje Monika Kosieniak.
Obecnie pod szyldem The Secret Soap Store działają trzy drogerie – dwie w Krakowie (sklep wzorcowy przy Dworcu Głównym PKP oraz wyspa handlowa w Galerii Bonarka) i jedna w Warszawie (sklep w przejściu podziemnym). Franczyzodawca prowadzi rozmowy na temat otwarcia kilku kolejnych drogerii w największych miastach, w najbliższym czasie chciałby pozyskać partnerów m.in. we Wrocławiu, Poznaniu i Lublinie. Przedsiębiorcy mogą uruchomić sklep stacjonarny lub wyspę na powierzchni ok. 11 m2.
- Czas trwania umowy zależy od okresu najmu lokalu, który posiada franczyzobiorca. Opłaty licencyjne w trakcie współpracy pobieramy raz w miesiącu i wynoszą 3 proc. od uzyskanego utargu. Opłata marketingowa stanowi z kolei 2 proc. utargu – tłumaczy Monika Kosieniak.
Franczyzobiorca bierze udział w szkoleniach w fabryce kosmetyków oraz w spotkaniu z chemikami – kosmetologami i konsultantami kosmetycznymi, którzy wyjaśniają właściwości produktów The Secret Soap Store. Przedstawiciele centrali pomagają w początkowej fazie działania sklepu. W późniejszym okresie firma oferuje regularne szkolenia, organizowane głównie przy wprowadzaniu nowych produktów. Pierwsze zatowarowanie placówki płatne jest gotówką. Przed kolejną dostawą kosmetyków strony umowy franczyzowej ustalają termin płatności i limit kredytu kupieckiego.
Inną siecią oferującą naturalne kosmetyki jest Organique, który w przeciągu ostatnich dwóch lat podwoił stan posiadania swoich sklepów. Jeszcze w 2010 roku było ich 25, podczas gdy dzisiaj już ponad 50. Prawie wszystkie prowadzą franczyzobiorcy. (awr)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...