Z miłości do... kąpieli
 
                                                                        Handel nie był obcy Iwonie Iwan. Przez kilka lat prowadziła w Kielcach sklep z odzieżą indyjską, nie tylko stacjonarny, ale też internetowy.
- Pięć lat temu, siedząc u fryzjera, przeglądałam czasopisma – opowiada. - Na jednej ze stron zobaczyłam dużą reklamę Organique, zachęcającą do franczyzy. Pomyślałam: dlaczego nie spróbować? Zachęcił mnie fakt, że to naturalne, polskie kosmetyki. Poza tym w ofercie jest dużo preparatów do kąpieli, a ja sama uwielbiam moczyć się w wannie...
Testy na sobie
Przyszła franczyzobiorczyni najpierw sama kupiła i przetestowała kilka produktów, by wiedzieć, co przyjdzie jej sprzedawać. Sprawdzian wypadł pomyślnie, więc skontaktowała się z firmą. Lokal znalazła w rozbudowującej się właśnie największej kieleckiej galerii handlowej. Tam otworzyła pierwszy sklep. Funkcjonował na tyle dobrze, że rok później zdecydowała, że czas na kolejny.
- Najpierw otworzyłam wyspę handlową, w kolejnej kieleckiej galerii. Później wyspę zamieniłam na pełnowymiarowy sklep, który jednak zapewnia o wiele lepszy kontakt z klientem – mówi Iwona Iwan. - Wybór odpowiedniej lokalizacji to bardzo ważna rzecz. Nasze kosmetyki to wyjątkowy produkt, wymaga właściwego otoczenia. Klienci polecają je sobie pocztą pantoflową. Dla wielu z nich bardzo istotny jest fakt, że to polskie kosmetyki.
Iwona Iwan znała specyfikę handlu, ale skorzystała też ze szkoleń oferowanych przez licencjodawcę, zarówno produktowych, jak i sprzedażowych. Dziś zatrudnia pięć osób. Sama też nadal zajmuje się sprzedażą, bo - jak mówi - lubi bezpośrednią pracę z klientami. Sklepy odwiedza regularnie, aby czuwać nad wszystkim, co się w nich dzieje.
W sieci łatwiej
Na sklep z kosmetykami Organique potrzebny jest lokal wielkości 15 – 30 m2. Franczyzodawca dostarcza projekt wnętrza. Kwota, którą trzeba dysponować na start, to minimum 50 tys. zł (w tym zawiera się pierwsze zatowarowanie). Na opłatę wstępną trzeba przeznaczyć dodatkowe 6 tys. zł netto. Co miesiąc franczyzobiorca musi odprowadzać również opłatę marketingową w wysokości 2 proc. netto od obrotu. W zamian może liczyć na przygotowywane przez sieć akcje promocyjne i programy lojalnościowe. Takim jest np. Klub Organique, który proponuje klientom zbieranie punktów i wymianę ich na produkty. Dodatkowo organizowane są spotkania członków klubu we wszystkich miastach, gdzie funkcjonują sklepy franczyzowe. Na spotkaniach klienci testują nowe produkty, mogą za darmo skorzystać z zabiegów kosmetycznych.
Według licencjodawcy, sklep powinien praktycznie od pierwszych miesięcy zacząć zarabiać na siebie. Na zwrot inwestycji trzeba jednak poczekać od 18 do 24 miesięcy. W tej chwili Organique ma pięć sklepów własnych i 44 franczyzowe, w tym siedem za granicą. Do końca tego roku planowane są przynajmniej dwa kolejne otwarcia.
- Przez jakiś czas godziłam prowadzenie punktów z kosmetykami z wcześniejszą działalnością, czyli sklepem odzieżowym. Ten ostatni musiałam ostatecznie zamknąć z powodu zmian na lokalnym rynku – dodaje Iwona Iwan. - Wiem jednak, ile czasu pochłania prowadzenie własnego sklepu, gdy wszystko spoczywa na barkach właściciela. Franczyza ułatwia wiele spraw, dając przedsiębiorcy wsparcie ze strony franczyzodawcy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Kosmetyki z Francji
                                                /19.11.2024
                                             
                                                Kosmetyki z Francji
                                                /19.11.2024
                                            
                                            Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...
 
                 
                     
                                  
  
  
 