mój franchising

mój franchising | 02.10.2020

Z rodziną w biznesie

Lidia i Joanna Brzozowskie od kilkunastu lat prowadzą biznes w bankowej franczyzie – od kilku miesięcy działają w barwach Banku Millennium.

Lidia i Joanna Brzozowskie od kilkunastu lat prowadzą biznes w bankowej franczyzie – od kilku miesięcy działają w barwach Banku Millennium.

artykuł sponsorowany | 06.10.2020

Otwórz restaurację The William Wallace

The William Wallace to restauracja na każdą okazję – od spotkania w interesach po rodzinny obiad. To także biznes, który przyniesie zyski. / REKLAMA

mój franchising | 05.09.2020

Był wysiłek, są efekty

Włodzimierz Przybylski został franczyzobiorcą Xeromatic akurat wtedy, gdy koronawirus dotarł do Polski i ogłoszono narodową kwarantannę. Jak sobie poradził?

mój franchising | 27.08.2020

Od kasjera do prezesa

Szymon Kazimierz przeszedł niemal całą ścieżkę bankowej kariery. Najlepiej jednak czuje się jako franczyzobiorca Banku Millennium.

mój franchising | 14.08.2020

Mój jest ten kawałek podłogi

Magdalena Berłowska przez wiele lat pracowała w sklepie DDD Dobre Dla Domu. Dziś jest jego franczyzobiorczynią. Jak ocenia współpracę z marką?

mój franchising | 10.08.2020

Franczyza z przyszłością

Kamil Buba otworzył franczyzę Solenergi w trudnym momencie, ale udało mu się rozkręcić biznes i teraz zarabia na odnawialnych źródłach energii.

mój franchising | 08.07.2020

Z etatu do własnej firmy

Poszło gładko – tak o zamianie etatu księgowej na franczyzowy gabinet DepilConcept mówi Małgorzata Tymińska, nowa franczyzobiorczyni marki.

mój franchising | 06.07.2020

Trzy sklepy w rok

Jacek Wichorski prowadzi wraz z żoną trzy sklepy Mydlarni u Franciszka. Postawił na lokalizacje w galeriach handlowych. Czy to była dobra decyzja?

mój franchising | 25.05.2020

Biznes w finansach

Pośrednicy Banking Retail System zarabiają na prowizji od uruchomionych kredytów. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby współpracować z firmą?

mój franchising | 13.05.2020

Wsparcie w trudnych chwilach

– Z Żabką współpracuję od dwóch lat, ale dopiero teraz czuję, jak istotne jest wsparcie sieci, szczególnie w najcięższych momentach – mówi Ewa Jasińska, franczyzobiorczyni Żabki.

mój franchising | 06.04.2020

Intratne zajęcie

Franczyzodawca Podologia.pl zapewnia, że zysk z jednej wizyty wynosi 300-500 zł. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?

mój franchising | 26.03.2020

Kobieca franczyza w duecie

Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo wspólnie zainwestowały we franczyzę Naturhouse. Czy spółka wyszła im na zdrowie?

mój franchising | 24.03.2020

Własna firma po powrocie z emigracji

Katarzyna i Jakub Pragłowscy wrócili z Islandii i zainwestowali we franczyzę Fit Cake, bo mieli doświadczenie w gastronomii i podobała im się idea otwarcia lokalu ze zdrowymi wypiekami.

mój franchising | 24.02.2020

Korzyści z nauki poprzez zabawę

Sieć Edukido powiększyła się w zeszłym roku o niemal 30 nowych placówek franczyzowych. Jedną z nich prowadzi Sylwia Golonka. Od czego rozpoczęła współpracę z marką?

mój franchising | 19.02.2020

Z matematyką i finansami za pan brat

Kupno licencji na prowadzenie Szkoły Matematyki 2plus2 powinny rozważyć osoby, które lubią uczyć innych. Bo to one mają największe szanse odnieść sukces w tym biznesie.

mój franchising | 10.02.2020

Własna firma po urlopie macierzyńskim

Iza Poradowska nie mogła się odnaleźć w pracy po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Postanowiła więc otworzyć szkołę programowania. Czy nie żałuje swojej decyzji?

mój franchising | 24.01.2020

Mała gastronomia, dobry biznes

Robert Lehmann przetrwał trudne chwile i dziś z sukcesem prowadzi dwie placówki pod szyldem Kurcze Pieczone.

mój franchising | 16.01.2020

Inwestycja w wegańskie burgery

Tomasz Ziarkowski postawił na kuchnię wegańską i zainwestował we franczyzę marki Krowarzywa. Jak idzie mu biznes?

mój franchising | 31.12.2019

Trzy historie, jeden franczyzodawca

Zanim Anna Dziedzic, Kamil Ozdobiński i Maciej Rozumski zainwestowali we franczyzę, sprawdzili m.in. ceny u konkurencji oraz wiarygodność franczyzodawcy. Test wypadł pomyślnie.

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.