mój franchising

mój franchising | 09.04.2021

Inwestycja w McDonald's

Sylwia Diaków-Hrycyk prowadzi cztery restauracje pod szyldem McDonald's, Karolina Sokół trzy. Jaką drogę przeszły, zanim zostały franczyzobiorczyniami Złotych Łuków?

Sylwia Diaków-Hrycyk prowadzi cztery restauracje pod szyldem McDonald's, Karolina Sokół trzy. Jaką drogę przeszły, zanim zostały franczyzobiorczyniami Złotych Łuków?

artykuł sponsorowany | 01.04.2021

SUSHI BISTRO - biznes odporny na kryzys

Sieć Sushi Bistro jest obecne na rynku od 7 lat, szybko stało się warszawskim liderem w dziedzinie przygotowania sushi w dostawie, oraz zamówień on-line. / REKLAMA

mój franchising | 19.03.2021

Własny biznes po macierzyńskim

Monika Nurzyńska otworzyła sklep GoDan w szczycie pandemii. Czy nie żałuje tej decyzji?

mój franchising | 12.03.2021

Start w trudnym momencie

Wybuch pandemii nie zniechęcił pierwszej franczyzobiorczyni Studia Synergy EMS do otwarcia własnego biznesu. Odwaga zaprocentowała.

mój franchising | 05.03.2021

Odważna decyzja

Joanna Zając postanowiła przeprowadzić się do innego miasta, żeby móc objąć sklep Żabki wskazany przez franczyzodawcę. Czy nie żałuje swojej decyzji?

mój franchising | 10.02.2021

Franczyzobiorca z doświadczeniem

Marek Sawa prowadzi dwa sklepy Bricomarché. Przejmował placówki już funkcjonujące. W jaki sposób poradził sobie z biznesem działającym w silnym otoczeniu konkurencyjnym?

mój franchising | 12.01.2021

Postanowił zarabiać na swoim

Tomasz Kazuś przejął biuro WGN od swojego pracodawcy. Czy było warto?

mój franchising | 27.12.2020

Biznes, który daje czas na etat

Są biznesy, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie. Dodatkowe źródło dochodów zabezpiecza budżet domowy i zwiększa bezpieczeństwo finansowe.

mój franchising | 22.12.2020

Debiut w trudnych okolicznościach

Antoni Policht otworzył restaurację pomimo lockdownu gastronomii. Czy nie żałuje swojej decyzji?

mój franchising | 17.12.2020

Wyzwanie podjęte

Gdy Marika Migdal przejmowała swój pierwszy lokal Da Grasso, był on na skraju upadłości. Czy udało jej się wyprowadzić biznes na prostą?

mój franchising | 10.12.2020

Franczyza bez mięsa

Filip i Alicja Voigt mieli wątpliwości, gdy otwierali wegańską restaurację w stolicy. Czy żałują?

mój franchising | 05.12.2020

Licencja na kurczaka

Urszula Cieśla pracowała jako księgowa, gdy kolega zaproponował jej wspólne otwarcie lokalu gastronomicznego. Wybrali franczyzę Chilli Mili. Czy to była dobra decyzja?

mój franchising | 26.11.2020

Start w trudnym momencie

Andrzej Stańczyk zainwestował w Bafra Kebab w środku toczącej się pandemii. Co przekonało franczyzobiorcę?

mój franchising | 17.11.2020

Sukces, który nie przyszedł od razu

Ponad pięć lat temu Ewa Błędniak – jak sama mówi – porwała się z motyką na słońce i otworzyła pizzerię Biesiadowo. Jak potoczyły się losy jej biznesu?

mój franchising | 09.11.2020

50 tysięcy w miesiąc

Dzięki franczyzie Xeromatic Michał Głowala osiągnął ponad 50 tys. zł miesięcznego przychodu. Jak mu się to udało?

mój franchising | 02.10.2020

Z rodziną w biznesie

Lidia i Joanna Brzozowskie od kilkunastu lat prowadzą biznes w bankowej franczyzie – od kilku miesięcy działają w barwach Banku Millennium.

mój franchising | 25.09.2020

Bracia we franczyzie

Kamil i Konrad Sobiczewscy prowadzą już cztery lokale pod szyldem Krowarzywa.

mój franchising | 05.09.2020

Był wysiłek, są efekty

Włodzimierz Przybylski został franczyzobiorcą Xeromatic akurat wtedy, gdy koronawirus dotarł do Polski i ogłoszono narodową kwarantannę. Jak sobie poradził?

mój franchising | 26.08.2020

Mój jest ten kawałek podłogi

Magdalena Berłowska przez wiele lat pracowała w sklepie DDD Dobre Dla Domu. Dziś jest jego franczyzobiorczynią. Jak ocenia współpracę z marką?

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.