mój franchising

mój franchising | 22.09.2022

Tanecznym krokiem w biznes

Julia Wójcicka i Michał Pernak przez wiele lat byli zawodowymi tancerzami. Teraz prowadzą sklep odzieżowy. Na jaką markę postawili?

Julia Wójcicka i Michał Pernak przez wiele lat byli zawodowymi tancerzami. Teraz prowadzą sklep odzieżowy. Na jaką markę postawili?

artykuł sponsorowany | 01.09.2022

Nie doświadczenie, ale determinacja

​To, że działając w obszarze nieruchomości można naprawdę nieźle zarobić, wydaje się dość oczywiste, zwłaszcza biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny nieruchomości. / REKLAMA

mój franchising | 24.08.2022

Sposób na bicie rekordów

Dominik Puchniarski bije rekordy, sprzedając kołacze. Dorota Prus porzuciła biznes weddingowy na rzecz prowadzenia punktów franczyzowych pod marką Bafra Kebab.

mój franchising | 08.08.2022

Z korporacji na swoje

Maria Janiak porzuciła korporację i otworzyła firmę we franczyzie. Jaką markę wybrała?

mój franchising | 30.07.2022

Biznes bez sufitu

Praca z ludźmi i dla ludzi – tak o bankowym biznesie mówi Anna Anasychin-Kożuch, franczyzobiorczyni Banku Millennium.

mój franchising | 26.07.2022

Mama otwiera firmę

Mama na pełen etat – tak jeszcze niedawno mówiła o sobie Oliwia Stępak. Teraz jako franczyzobiorczyni prowadzi własny sklep marki GoDan.

mój franchising | 22.07.2022

Cały świat zza biurka

Nie trzeba kupować floty ciężarówek, żeby mieć własną firmę spedycyjną. Wystarczy franczyza Northgate Logistics.

mój franchising | 15.07.2022

Marketing pierwszej potrzeby

Michał Budnik współpracował z dużą liczbą agencji i wielokrotnie się sparzył. Z Ad Awards było inaczej. Co go przekonało do tej firmy?

mój franchising | 13.07.2022

Nauczyciel stawia na biznes

Grzegorz Kranc zrezygnował z etatu nauczycielskiego i założył własny biznes we franczyzie. Jak mu się wiedzie?

mój franchising | 23.06.2022

Biznes na każde czasy

Mariusz Koper, franczyzobiorca MBE, musi się mierzyć z rosnącymi kosztami. Jak sobie radzi jego placówka?

mój franchising | 07.06.2022

Z korporacji do własnej firmy

Franczyzobiorczyni Studia Figura z Poznania ma już trzy własne lokale i nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Jak udało jej się osiągnąć sukces?

mój franchising | 23.05.2022

Studio treningowe dla mam

Franczyzobiorczyni konceptu 36minut zdecydowała się na własny biznes, będąc młodą mamą. Jak sobie radzi?

mój franchising | 17.05.2022

Biznes z bubble tea

Katarzyna Bakalarczyk współpracę z Crazy Bubble zaczynała od pracy w jednym z punktów marki. Z czasem została jej franczyzobiorczynią. Czy to się opłacało?

mój franchising | 11.05.2022

Branża, która mocno przyspiesza

Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz, franczyzobiorcy Orient Massage i Thai Organic, niedawno otworzyli trzeci salon masażu. Udowadniają, że w każdych czasach można rozwijać biznes.

mój franchising | 26.04.2022

Marzenie o gastronomii

Mykola i Yana Maksymiv od półtora roku prowadzą we Wrocławiu pizzerię Gruby Benek. Jak układa im się współpraca z franczyzodawcą?

mój franchising | 25.04.2022

Z korporacji do edukacji

Monika Andraszek zrezygnowała z pracy w korporacji na rzecz działalności pod szyldem EZO, ponieważ chciała mieć więcej czasu dla dzieci. Jak jej idzie?

mój franchising | 15.04.2022

Balonowy biznes

Zamknięcie galerii handlowych w czasie pandemii skłoniło Emilię Wasielewską do znalezienia sobie nowego zajęcia. Postawiła na GoDan. Jak jej idzie?

mój franchising | 13.04.2022

Licencja na liczenie

Agnieszka Haniewska prowadziła zajęcia arytmetyki mentalnej pod szyldem innej firmy, zanim zdecydowała się na AMAkids. Co ją przekonało?

mój franchising | 08.04.2022

Licencja na piekarnię

Dorota Fliegel porzuciła branżę mięsną i została franczyzobiorczynią Piekarni Oskroba. Czy nie żałuje swojej decyzji?

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.