mój franchising

mój franchising | 08.05.2024

Z reklamy do ubezpieczeń

Żaneta Jabłońska prowadzi trzy placówki CUK Ubezpieczenia. Jak ocenia współpracę z franczyzodawcą?

Żaneta Jabłońska prowadzi trzy placówki CUK Ubezpieczenia. Jak ocenia współpracę z franczyzodawcą?

artykuł sponsorowany | 13.05.2024

Franczyza Mail Boxes Etc.: Historia sukcesu

Mail Boxes Etc. oferuje przedsiębiorcom model biznesowy, który umożliwia wejście do skonsolidowanej sieci, składającej się z 3100 centrów rozwiązań biznesowych na świecie. / REKLAMA

mój franchising | 19.04.2024

Nie ma sytuacji bez wyjścia

Grzegorz Warakomski zainteresował się branżą oddłużeniową po finansowych perturbacjach. Przekuł swoje doświadczenie w biznes. Jak mu idzie?

mój franchising | 12.04.2024

Dobrze zbadany grunt

Rafał Bielecki najpierw pracował jako agent w RE/MAX, a potem otworzył własne biuro pod tym szyldem. Czy mu się to opłaciło?

wydarzenia | 15.05.2024

Roczna subskrypcja w promocyjnej cenie

Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!

mój franchising | 10.04.2024

Korzystny dodatek do biznesu

Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.

mój franchising | 04.04.2024

Od przypadku, do sukcesu

Partnerzy Metrohouse z Bielska szybko zyskali rozgłos w całej sieci. Jaki projekt zapewnił im popularność?

mój franchising | 30.03.2024

Z Kanady do Polski Stopiątką

Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.

mój franchising | 19.03.2024

Z korporacji do Krainy Serów

Dawid Maciołek po wielu latach pracy dla dużej korporacji, otworzył sklep Kraina Serów. Dlaczego zdecydował się na tę markę?

mój franchising | 22.02.2024

Siła determinacji

Nie mógł zostać partnerem banku bez branżowego doświadczenia, więc zatrudnił się w placówce. Dziś ma własny bank.

mój franchising | 16.02.2024

Konsekwentnie do celu

Anna Małta prowadzi mobilne biuro Power Invest, ale marzy jej się placówka stacjonarna. Czy uda jej się zrealizować plany?

mój franchising | 07.02.2024

Własny biznes w Polsce

Kiryla Valadkievych pochodzi z Białorusi, a w Polsce mieszka od trzech lat. Najpierw pracował w firmie budowlanej, potem kurierskiej. Aż w końcu zdecydował się na franczyzę.

mój franchising | 29.01.2024

Z korporacji do edukacji

Małgorzata Puchala rzuciła wszystko i otworzyła Superminds Academy w Krakowie. Co ją tak urzekło w tym systemie?

mój franchising | 20.01.2024

Rozwój na przekór przeciwnościom

Sieć placówek pod szyldem Intermarche, którą prowadzą Państwo Gapys dobrze prosperuje, choć rynek jest coraz trudniejszy. Jaki jest ich przepis na sukces w biznesie?

mój franchising | 13.01.2024

Z korporacji do treningu EMS

Wojciech Bychawski po 20 latach pracy w korporacji przeszedł na swoje. Zdecydował się na franczyzę Studia In.Time. Jak mu idzie?

mój franchising | 15.12.2023

MBE daje pole do podpisu

Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?

mój franchising | 17.11.2023

Siedem szkół programowania

Daniel Skuza zaczynał od dwóch placówek pod marką Giganci Programowania. Dzisiaj prowadzi ich aż siedem.

mój franchising | 17.10.2023

Urośli dzięki franczyzie

Iza Poradowska i Michał Tarnowski są małżeństwem, wspólnie prowadzącym franczyzowe placówki Giganci Programowania. W konkursie na TOP Franczyzobiorcę wygrali w kategorii „doradca marki”.

mój franchising | 06.10.2023

Social media napędzają biznes

Firma franczyzobiorcy Metrohouse rośnie, dzięki komunikacji poprzez media społecznościowe. Jak je wykorzystuje w biznesie?

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.